Ευρωπαϊκή Ένωση
Ευρώπη της λιτότητας και του ρατσισμού

Ως «πράξη ευθύνης» χαρακτήρισε την απόφαση για τις νέες τιμές εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρυσοχοΐδης, τις οποίες παρουσίασε ως μειώσεις αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για αυξήσεις.

\r\n

Συγκεκριμένα από 1η Σεπτεμβρη θα καθιερωθεί ένα ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα στο 1,20 ευρώ και χρονική διάρκεια 70 λεπτά. Καταργείται έτσι το εισιτήριο των 1,40 που ισχύσει σήμερα διάρκειας 90 λεπτών. Επίσης ο Χρυσοχοίδης ανακοίνωσε μία ενιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών των 30 ευρώ, ενώ όπως είπε από τις αρχές Σεπτέμβρη θα τοποθετηθούν περιστρεφόμενες μπάρες στην πόρτα του οδηγού στα λεωφορεία, από όπου και θα γίνεται η είσοδος, ενώ θα υπάρξει και εντατικοποίηση των ελέγχων.

\r\n

Στην πραγματικότητα πρόκειται για καθαρή αύξηση και μάλιστα κατά 50% αφού η κάρτα των 20 ευρώ για λεωφορεία και τρόλεϊ αυξάνεται στα 30. Παράλληλα, αυξάνεται το κόστος μεταφοράς για όλους τους χρήστες εισιτηρίου όλων των μέσων, καθώς παρά τη μείωση της τιμής του, μειώνεται και η χρονική διάρκεια ισχύς του από 90 σε 70 λεπτά της ώρας, που ουσιαστικά το κάνει εισιτήριο μονής διαδρομής.

\r\n

Όπως ανακοίνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων «οι πολίτες που χρησιμοποιούν κάρτα απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικά για το λεωφορείο (και το τρόλεϊ) θα έχουν οικονομική επιβάρυνση, καθώς καταργείται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών μειωμένου κόστους για τα μέσα αυτά. Αυτό είναι αρνητικό, καθώς το μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λεωφορείου έναντι του μετρό, είναι η ευελιξία του στην προσβασιμότητα απομακρυσμένων περιοχών και η ευρεία γεωγραφική του κάλυψη\", επισημαίνει ο Σύλλογος. \"Τα 90 λεπτά είναι ένας αποδεκτός χρόνος μετακίνησης για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν περισσότερα του ενός συγκοινωνιακά μέσα\", αναφέρουν χαρακτηριστικά.

\r\n

Αν υπολογίσει κανείς ότι χρόνο με το χρόνο μειώνεται ο αριθμός των οδηγών και ο στόλος των λεωφορείων, με αποτέλεσμα ο χρόνος αναμονής να διπλασιάζεται, τότε στην ουσία το υπουργείο εξαναγκάζει τους επιβάτες να πληρώνουν 2 εισιτήρια για μια απλή μετακίνηση, με αποτέλεσμα το κόστος από το 1,40 να πηγαίνει στα 2,40.

\r\n

Σύμφωνα με στοιχεία που βρήκαμε στην ιστοσελίδα “OSY BUS DRIVERS”, oι οδηγοί των λεωφορείων υπολογίζονται σήμερα περίπου 3.500 έναντι 5.500 που ήταν το 2009. Από τα 1.660 λεωφορεία που κυκλοφορούσαν ημερησίως τις ώρες αιχμής (π.χ., 10 το πρωί) το 2010, σήμερα έχουν μειωθεί στα 1.230. Έτσι ο μέσος όρος αναμονής στη στάση μεγαλώνει και μπορεί να φτάσει και τα 40 λεπτά. Στον Ηλεκτρικό το τελευταίο διάστημα οι συρμοί περνάνε κάθε 6-7 λεπτά. Πριν από μερικά χρόνια, για παράδειγμα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, ο Ηλεκτρικός είχε ανταποκρίσεις κάθε 3,5 λεπτά. Παλαιότερα ο συρμός είχε έξι βαγόνια, σήμερα έχει πέντε. Όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι των πρώην ΗΣΑΠ, «παλαιότερα είχαμε 31 συρμούς την ώρα στη γραμμή και σήμερα το πολύ 20, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού».

\r\n

Τα συνδικάτα των συγκοινωνιών έχουν τη δύναμη να συγκρουστούν με την πολιτική που διαλύει τη δημόσια συγκοινωνία και φορτώνει τα βάρη στους επιβάτες και στους εργαζόμενους, απαιτώντας προσλήψεις προσωπικού, εισιτήριο στο ένα ευρώ και δωρεάν για τους ανέργους, φοιτητές και μαθητές.