Πολιτική
Ναυάγιο στην Αδριατική - Το τελευταίο έγκλημά τους

Πέντε είναι οι νεκροί από την πυρκαγιά στο πλοίο «Norman Atlantic», ενώ μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας 29/12 είχαν διασωθεί 391 από τους 478 επιβαίνοντες (πλήρωμα και επιβάτες). Η επιχείρηση διάσωσης συνεχιζόταν την ώρα που γραφόταν αυτό το κείμενο.
\r\n
 
\r\n
\r\n
Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη στο γκαράζ του πλοίου που είναι υπό ιταλική σημαία. Ανήκει στην «Visemar di Navigazionesrl»,  ενώ είχε ναυλωθεί από την ΑΝΕΚ, εταιρία συμφερόντων του Βαρδινογιάννη. Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά το πλοίο βρισκόταν 32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών.
\r\n
 
\r\n
Δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η αιτία της πυρκαγιάς, αλλά όσο περνούν οι ώρες φανερώνεται ολοένα και περισσότερο ότι τα κέρδη μπήκαν πάνω από την ασφάλεια όσων βρίσκονταν πάνω στο πλοίο.
\r\n
 
\r\n
Από την πρώτη στιγμή τα ναυτεργατικά σωματεία προχώρησαν σε επίσημη καταγγελία όπου ανάμεσα σε άλλα απευθύνουν την ερώτηση «ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πως αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα \"EQUASIS\", παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του «Norman Atlantic».
\r\n

Υπερφορτωμένο

\r\n
Στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι το πλοίο έφυγε από την Πάτρα υπερφορτωμένο με 222 οχήματα, ενώ η χωρητικότητα του είναι 195. Πολλά από τα οχήματα ήταν βυτιοφόρα φορτωμένα με ελαιόλαδο. Ορισμένοι εκτιμούν ότι ίσως η φωτιά προκλήθηκε από την τριβή ανάμεσα στα μεταλλικά οχήματα.
\r\n
 
\r\n
Σε σχέση με την επιχείρηση διάσωσης η κυβέρνηση με δηλώσεις του Δένδια επιχειρεί αν ρίξει την ευθύνη στην ιταλική πλευρά λέγοντας πως «αν η διάσωση είχε ξεκινήσει με ελικόπτερα από την πρώτη στιγμή η κατάσταση θα ήταν καλύτερη». Αυτή η τοποθέτηση μπορεί να εμπεριέχει αλήθεια, αλλά η ελληνική κυβέρνηση διέθεσε μόνο δύο από τα Super Puma αφού τα υπόλοιπα φυλάνε τα αποθέματα του φυσικού αερίου στην άλλη πλευρά της Μεσογείου.
\r\n