Ανταρσία στις συγκοινωνίες

Ολα ξεκίνησαν έξω από το υπουργείο Μεταφορών όπου, στα πλαίσια της στάσης εργασίας που είχαν κηρύξει από κοινού τα Συνδικάτα των Συγκοινωνιών, είχαν συγκεντρωθεί χιλιάδες εργαζόμενοι. Μπροστά στους συγκεντρωμένους που, μετά την άκαρπη συνάντηση των εκπροσώπων τους με το γενικό γραμματέα του υπουργείου, απαιτούσαν την κλιμάκωση, ομόφωνα οι πρόεδροι των συνδικάτων των ΜΜΜ ανακοίνωσαν ότι η στάση εργασίας μετατρέπεται σε 24ωρη απεργία. Ομως, πριν καλά καλά προλάβουν οι εργαζόμενοι να φύγουν από το υπουργείο και να πάνε στα αμαξοστάσια για να εξασφαλίσουν ότι κανένα Μέσο δε βγαίνει έξω, ο πρόεδρος των Εργαζόμενων ΕΘΕΛ σε συντονισμό με τους προέδρους των Ηλεκτροδηγών ΜΕΤΡΟ και των Εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, πήραν πίσω την απεργία.

“Στο αμαξοστάσιο στο Ελληνικό είχαν συγκεντρωθεί 150 με 200 εργαζόμενοι στην πύλη και την είχαν κλείσει με ένα λεωφορείο”, μας είπε ο Χρίστος Αργύρης από τους συντρόφους του ΣΕΚ που βρέθηκαν στα αμαξοστάσια για να συμπαρασταθούν και να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να μην περάσει η απεργοσπασία, “Μαζί με τον Αποστόλη Κασιμέρη από το ΔΣ της ΕΘΕΛ και τους εργαζόμενους που ήθελαν την απεργία, καταφέραμε να απομονώσουμε τους όχι πάνω από 10 απεργοσπάστες που έλεγαν ότι τα άλλα αμαξοστάσια έχουν βγάλει οχήματα.

Περιφρούρηση

Επειδή είχαμε συντρόφους παντού, γνωρίζαμε ότι αυτό δεν ισχύει και ότι η ίδια προσπάθεια γινόταν στον Πειραιά, στην Πέτρου Ράλλη, στην Ανθούσα. Ηταν μια σκληρή μάχη που παιζόταν λεπτό το λεπτό για πάνω από μία ώρα. Τελικά κερδήθηκε με επιμονή και η περιφρούρηση έμεινε εκεί μέχρι τις 12 το βράδυ όταν πλέον ξεκίνησε η 24ωρη της επόμενης ημέρας”.

Η μάχη στα λεωφορεία έγινε αμέσως παράδειγμα για τους εργαζόμενους στα τρόλεϊ που ανάγκασαν την ηγεσία τους να ανακαλέσει τα οχήματα πίσω στη βάση τους. Ηταν η δεύτερη φορά που έγινε αντίστοιχη προσπάθεια ανατροπής των αποφάσεων του Συντονισμού από τις ίδιες δυνάμεις. Η πρώτη είχε γίνει την περασμένη Πέμπτη, όταν το Συντονιστικό αποφάσισε ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκινούν με 24ωρη απεργία από την επόμενη κιόλας μέρα, Παρασκευή 10/12. Η ανακοίνωση, όμως, που έφτασε λίγη ώρα αργότερα στους εργαζόμενους έλεγε ότι οι κινητοποιήσεις θα ξεκινούσαν από την Κυριακή 12/12.

Η ανταρσία της Δευτέρας έβγαλε ακόμα πιο έντονα στην επιφάνεια τη σύγκρουση που διεξάγεται, μήνες τώρα, μέσα στα συνδικάτα των συγκοινωνιών, ανάμεσα στις δυνάμεις που συναινούν στην κυβερνητική πολιτική και προσπαθούν με νύχια και με δόντια να φρενάρουν τις απεργίες και τις δυνάμεις που παλεύουν για την κλιμάκωση των απεργιών και τη μετατροπή τους σε διαρκείας μέχρι την ανατροπή του μνημονίου. Ακόμα και τα ΜΜΕ, το ίδιο βράδυ, στα δελτία ειδήσεων, αναγκάστηκαν να μιλήσουν για δύο γραμμές που διαμορφώνονται μέσα στα συνδικάτα, αυτή των “διαλλακτικών” που συστήνουν αυτοσυγκράτηση και αυτή των “σκληρών” που επιμένουν στο χειρόφρενο με απεργία διαρκείας.

Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν μέχρι τη νίκη. Το μέχρι τώρα απεργιακό πρόγραμμα διαρκείας του Συντονισμού με τη στάση εργασίας την Κυριακή 12/12, τη στάση που μετατράπηκε σε 24ωρη απεργία τη Δευτέρα 13/12, την 24ωρη απεργία την Τρίτη 14/12, τις στάσεις εργασίας την Τετάρτη 15/12 στην Πανεργατική και τη νέα 24ωρη απεργία την Πέμπτη 16 Δεκέμβρη, είναι ξεκάθαρα αποτέλεσμα της διάθεσης των εργαζόμενων από τα κάτω. Η μάχη για τη συνέχεια της απεργίας διαρκείας θα δοθεί στη γενική συνέλευση του κλάδου την Πέμπτη 16 Δεκέμβρη στην Επισκευαστική Βάση του Πειραιά, στις 12μ. Η ανταρσία πρέπει να συνεχιστεί εκεί.

Διαβάστε επίσης

• Και στον ΟΣΕ

• Η απεργία 8 Δεκέμβρη έκανε την αρχή