Εργατικό κίνημα
Εκπαιδευτικοί: Εμπρός για απεργία

29/8 Κινητοποίηση εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας την Τετάρτη 31 Αυγούστου, στις 12.30μμ, καλούν η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ. Το ίδιο πρωί (στις 9πμ) θα συνεδριάσει η ΔΟΕ για να συγκεκριμενοποιήσει την ημερομηνία της 24ωρης απεργίας που είχε αποφασιστεί στις αρχές του καλοκαιριού. Μετά την κινητοποίηση θα συνεδριάσει και το ΔΣ της ΟΛΜΕ για να συντονιστεί με την απεργιακή απόφαση των δασκάλων. 
 
Θυμίζουμε ότι η ΔΟΕ έχει αποφασίσει από το συνέδριο του Ιούνη ότι μετά την 24ωρη θα ακολουθήσει κύκλος Γενικών Συνελεύσεων για να προγραμματιστεί η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με 3ημερες ή 5ημερες απεργίες. 
 
Τη Δευτέρα 29 Αυγούστου οργανώθηκε σύσκεψη των Παρεμβάσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ την Τρίτη 30 Αυγούστου το απόγευμα ήταν προγραμματισμένη η σύσκεψη των Παρεμβάσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (την ώρα που η ΕΑ πήγαινε στο τυπογραφείο). Τη Δευτέρα 29/8 οργανώθηκε επίσης παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας με πρωτοβουλία διδασκαλικών συλλόγων.  
 
Στη σύσκεψη των εκπαιδευτικών κοινή εκτίμηση ήταν ότι παρά τις φανφάρες του Υπουργείου Παιδείας, η χρονιά θα ξεκινήσει με 7-8 χιλιάδες λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρσι. Παρόλα αυτά, οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι με λογιστικά τρικ το υπουργείο έχει κατορθώσει να παρουσιάζει στα στοιχεία του…υπεραριθμίες εκπαιδευτικών. 
 
Στα δημοτικά η ΔΟΕ με ανακοίνωσή της εξηγεί ότι το Υπουργείο Παιδείας θα κόψει τρεις χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών από την κατάργηση του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ) στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Αντίστοιχα, η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι η απόφαση του υπουργείου να προχωρήσει στη μείωση των ωρών διδασκαλίας στα Γυμνάσια θα επιφέρει πάνω από δύο χιλιάδες υπεραριθμίες καθηγητών βασικών ειδικοτήτων (φιλόλογων, μαθηματικών κ.ά). Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι καθηγητές να τρέχουν από το ένα σχολείο στο άλλο για να καλύψουν το ωράριό τους. 
 
Μείωση θα υποστεί και ο αριθμός των νηπιαγωγών αφού από τη νέα χρονιά ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία ενός τμήματος αυξάνεται στο διπλάσιο (από 7 στα 14 παιδιά) με αποτέλεσμα να καταργηθούν πολλά ολοήμερα τμήματα. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι προϋποθέσεις για την εγγραφή των παιδιών δυσκολεύουν, αφού προτεραιότητα θα έχουν τα παιδιά εργαζόμενων γονιών. 
 
Η απουσία μαζικών προσλήψεων έρχεται την ώρα που οποιοσδήποτε θα συμφωνούσε ότι τα σχολεία χρειάζονται περισσότερους εκπαιδευτικούς για να εξυπηρετηθεί η ένταξη των προσφυγόπουλων στα δημόσια σχολεία. Αντίθετα, παρά τις επικοινωνιακές τοποθετήσεις των εκπροσώπων του υπουργείου, μόνο αυτό δεν συμβαίνει. 
 
Κουδούνι
Ανακοίνωση για το συγκεκριμένο ζήτημα έχει εκδώσει η ΚΕΕΡΦΑ, ενώ έγινε συζήτηση και στις συσκέψεις των εκπαιδευτικών. Η ανακοίνωση της ΚΕΕΡΦΑ αναφέρει: «Ξεκινά η σχολική χρονιά και το Υπουργείο Παιδείας παριστάνει ότι είναι έτοιμο να εξασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση των προσφυγόπουλων στη δημόσια εκπαίδευση και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Μέσα από διαρροές στον τύπο μιλά για τη σχεδιαζόμενη -ακόμη στα χαρτιά- ένταξη των παιδιών των προσφύγων στα σχολεία ενώ το κουδούνι θα χτυπήσει για πρώτη μέρα στις 12 Σεπτέμβρη, με ελάχιστα από αυτά να μπορούν να εμφανιστούν στα σχολειά, όπως όλα τα άλλα παιδιά». 
 
Και προσθέτει: «το Υπουργείο αναφέρεται σε δυνατότητα διακοσίων πενήντα διορισμών εκπαιδευτικών από τον κατάλογο των ήδη υπαρχόντων αναπληρωτών. Είναι μια επιλογή που πάει χέρι-χέρι με το τσεκούρι στους διορισμούς και την αναζήτηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών που θα επιτείνουν το πρόβλημα της στελέχωσης των σχολείων. 
 
Την ίδια ώρα, εξαγγέλλεται η είσοδος των ΜΚΟ στην εκπαίδευση λες και μπορεί να αντικατασταθεί η δημόσια εκπαίδευση με άσχετους από την μορφωτική διαδικασία που απαιτεί επιστημονική κατάρτιση, πείρα και δομές δημόσιες, όπως τα σχολεία. 
 
Το μόνο που θα ανοίξει είναι ξανά ένας χορός σπατάλης χρήματος για χάρη μερικών ΜΚΟ με μηδενικά αποτελέσματα, όπως βλέπουμε άλλωστε να συμβαίνει και στα ζητήματα στέγης και λειτουργίας των καμπ, με αποτέλεσμα τις άθλιες συνθήκες για χιλιάδες πρόσφυγες.
 
Σχεδιάζει δομές μέσα στα καμπ και λειτουργία σε απογευματινές ζώνες. Ούτε λόγος δεν γίνεται για την ένταξη παιδιών μέχρι έξι ετών στα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς. Η κατηγοριοποίηση των προσφυγόπουλων στην πρόσβαση στο σχολείο ανάλογα με το τόπο διαμονής είναι ανισότιμη μεταχείριση. Η μεταφορά όλων των προσφυγόπουλων με ευθύνη του κράτους σε δημόσια σχολεία σημαίνει το σπάσιμο της απομόνωσης των γκέτο-καμπ και η πραγματική ένταξη σε ένα περιβάλλον δεμένο με τη γειτονιά και την κοινωνία».
 
Το αίτημα των μαζικών μόνιμων διορισμών είναι αυτό που ενώνει τις δύο μάχες. Να μην υπάρξουν απολύσεις αναπληρωτών και να έχουν θέση όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστούν οι διορισμοί είναι μια απεργία αντίστοιχη με αυτή των δασκάλων του 2006. 
 

Yποσχέσεις χωρίς αντίκρυσμα

Στο απόγειο έχουν φτάσει οι προσπάθειες του υπουργού Παιδείας, Φίλη να ρίξει στάχτη στα μάτια της εκπαιδευτικής κοινότητας και των εργαζόμενων γονιών με απανωτές υποσχέσεις για «προοδευτικές» μεταρρυθμίσεις στο σχολείο. Ο υπουργός προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρύψει την αντιεκπαιδευτική επίθεση που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει σε αντίστοιχες επιθέσεις των προκατόχων του και επιδιώκει να σταματήσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις που σχεδιάζονται.  
 
Όπως μπορείτε να διαβάσετε στις διπλανές στήλες, παρά τις συνεχείς δηλώσεις του στα ΜΜΕ ότι τα σχολεία θα ανοίξουν με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ προειδοποιούν για μια σκληρή χρονιά. Τα σχολεία ανοίγουν με μεγάλα κενά, στον αέρα βρίσκονται πάνω από 8 χιλιάδες εκπαιδευτικοί, τμήματα συνενώνονται, νηπιαγωγεία καταργούνται. 
 
Για να αποκρύψει αυτή την εικόνα, ο Φίλης φέρνει ξανά στο προσκήνιο την είδηση ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ θα καταργήσει τις Πανελλαδικές για την είσοδο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Πράγματι, αυτή η πρόταση είναι ένα αίτημα που διαχρονικά στηρίζει η ριζοσπαστική αριστερά μέσα στο εκπαιδευτικό κίνημα με στόχο να πέσουν οι ταξικοί φραγμοί που μπαίνουν ανάμεσα στο Λύκειο και το Πανεπιστήμιο. 
 
Κόσκινο
Οι εκπαιδευτικοί όμως τονίζουν ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να πολλαπλασιαστούν οι εξεταστικές διαδικασίες, να υπάρχουν περισσότεροι φραγμοί για να περάσεις από τη μία τάξη στην άλλη. Να φτάνουν δηλαδή στην τελευταία τάξη του Λυκείου λιγότερα παιδιά αφού θα έχουν περάσει από το «κόσκινο» περιφερειακών ή μεταβατικών εξετάσεων. 
Καθηγητής στη σύσκεψη των Παρεμβάσεων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σωστά τόνισε ότι δίπλα στην αλλαγή του τρόπου πρόσβασης στα πανεπιστήμια με τον βαθμό απολυτηρίου, πάει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σαν παράδειγμα έφερε την παρακάτω περίπτωση: τι θα γίνει αν ένας καθηγητής βαθμολογήσει το μαθητή με 18-19 και αυτός γράψει σε εξετάσεις χαμηλό βαθμό. 
 
Πλάι στις υποσχέσεις για την κατάργηση των Πανελλαδικών, ήρθε και η δήλωση του Φίλη «να μπει ο εμφύλιος στα βιβλία της ιστορίας» για να μην υπάρχουν «λευκές σελίδες». Βέβαια, αναφορά στον εμφύλιο υπάρχει και στο τωρινό βιβλίο, αλλά βρίσκεται εκτός ύλης.
 
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές δεν έχουν κανένα λόγο να κάνουν πίσω στις κινητοποιήσεις που ετοιμάζουν. Οι «προοδευτικές» υποσχέσεις δεν αξίζουν ούτε το χαρτί πάνω στο οποίο τυπώνονται, όπως έχει αποδείξει ο κατήφορος της κυβέρνησης σε όλα τα επίπεδα.