EΘΕΛ - Οι συγκοινωνίες συνεχίζουν!

Έτσι μετά από 8 24ωρες απεργίες και 24 στάσεις εργασίας, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ αποφάσισαν νέες στάσεις εργασίας από τις 11πμ μέχρι τις 4μμ την Παρασκευή 18, τη Δευτέρα 21, και την Παρασκευή 25 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία στις 23 Φλεβάρη και στάση εργασίας τη Δευτέρα 28 Φλεβάρη και κοινή Γενική Συνέλευση όλων των εργαζόμενων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

 Η συνέλευση ξεκίνησε με το χαιρετισμό του Κώστα Μαυρομιχάλη από την Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα στον ΟΣΕ Καρόλου. “Εμείς οι απλοί εργαζόμενοι έχουμε φτιάξει επιτροπές στους κατά τόπους χώρους δουλειάς και παλεύουμε ενάντια στο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που ψηφίστηκε δύο μήνες πιο μπροστά από αυτό που αφορά εσάς. Είμαστε μαζί σας στον αγώνα που δίνετε. Σήμερα που ήρθε η εξόφληση του μηνός μου έκοψαν 250 ευρώ. Αυτή τη στιγμή υπάρχει το Διευθυντικό δικαίωμα που δίνει τη δυνατότητα στη Διοίκηση  να κάνει απολύσεις και να μας φέρνει ότι ώρα θέλει για δουλειά. Πρέπει αυτά τα μέτρα να τα παλέψουμε όλοι μαζί. Καλή δύναμη και θα μας δείτε δίπλα σας στο δρόμο”.

 Ο πρόεδρος του σωματείου Κουλουμπαρίτσης, προσπάθησε από την αρχή της συνέλευσης να καλλιεργήσει κλίμα ηττοπάθειας. «Είναι τραγικό», είπε «να είμαστε 6000 οδηγοί και να είμαστε σήμερα στη συνέλευση μόνο 800». «Κάναμε δυόμιση μήνες αγώνα αλλά δυστυχώς δεν ακολούθησαν άλλοι κλάδοι. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε χτες αλλά δεν είχαμε τον ανάλογο κόσμο έξω από τη βουλή. Προτείνω να προχωρήσουμε σε στάση αναμονής, για να ξεκουραστούμε», είπε μεταξύ άλλων παρόμοιων γελοιοτήτων στην τοποθέτησή του στη συνέλευση.

Αυτή την πρόταση δεν συμμερίστηκε κανένα μέλος του ΔΣ της ΕΘΕΛ. Ακόμα και ο Κομίνης, της ΔΑΚΕ προσπάθησε να κάνει τρίπλα, έτσι ώστε να μην ταυτιστεί με την πρόταση για σταμάτημα των κινητοποιήσεων. «Αποτύχαμε και εμείς και εσείς», είπε «Είναι δυνατόν να ψηφίζεται το νομοσχέδιο και να μην υπάρχει συμμετοχή όλων; Εγώ η μόνη πρόταση που βάζω είναι: θέλετε ή όχι να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις;» είπε και ο χώρος της συνέλευσης σείστηκε από τα ΝΑΙ.

Αυτό το κλίμα ανάγκασε και την παράταξη της ΔΑΣ να διαφοροποιηθεί ανοιχτά, για πρώτη φορά, από την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ. «Το νομοσχέδιο είναι νόμος για εκείνους όχι για εμάς», είπε ο Γ. Κιούσης. «Χάρηκα για το χτεσινό αγώνα και σήμερα οι ενεργές πλειοψηφίες θα διαμορφώσουν τη νίκη. Συνεχίζουμε οργανωμένα με στάσεις εργασίας και με 24ωρη απεργία στην πανεργατική για να βουλιάξει η Ελλάδα».

«Κάποιοι προσπαθούν εδώ μέσα να περάσουν την ηττοπάθεια.», είπε ο Αποστόλης Κασιμέρης. «Τα 41 σημεία που λένε ότι άλλαξαν είναι στην ουσία κάποια σημεία στίξης και πιστεύουν ότι μπορούν να σας δουλέψουν. Το νομοσχέδιο προβλέπει το απόλυτο Διευθυντικό Δικαίωμα. Αυτό σημαίνει ότι σήμερα κάποιος που είναι οδηγός αύριο μπορεί να βρεθεί καθαριστής στο ΜΕΤΡΟ. Προβλέπουν 3.500 χιλιάδες μετατάξεις οι οποίες θα είναι υποχρεωτικές. Χρειάζεται να τους πούμε ΟΧΙ. Δεν πρέπει η ψήφισή του να μας καταβάλει με ηττοπάθεια.

100% επιτυχία

Ολες οι απεργίες μας είχαν 100% επιτυχία. Δεν τόλμησε κανένας να βγει για δουλειά. Δεν θα σταματήσω ποτέ να προτείνω την πολιτική απεργία διαρκείας και είναι στο χέρι σας πότε θα χρησιμοποιήσουμε αυτό το όπλο. Προτείνω να συνεχίσουμε, να πάρουμε πρωτοβουλία να πραγματοποιήσουμε μηχανοκίνητη πορεία που θα πάει στις ΔΕΚΟ στη ΔΕΗ, στον ΟΤΕ στο Μαρούσι, στην ΕΥΔΑΠ για να βοηθήσουμε με αυτόν τον τρόπο τους συναδέλφους εκεί να πιέσουν τις δικές τους ηγεσίες να βγουν σε απεργία”.

Όσοι εργαζόμενοι πήραν το λόγο στη συνέχεια πρότειναν συνέχιση των κινητοποιήσεων χωρίς να διστάσουν να καταγγείλουν τη στάση της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι με πρωτοβουλία των απλών εργαζόμενων, έγινε τρεις φορές ενδεικτική ψηφοφορία, που ήταν συντριπτικά υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων που αποστόμωσε την ηγεσία που προσπαθούσε μάταια να κλείσει τον αγώνα. “Το νομοσχέδιο μπορεί να μείνει στα χαρτιά αλλά χρειάζεται πόλεμος”, ήταν μία τοποθέτηση. “Να αποδείξουμε σε αυτούς που μας κυβερνάνε ότι αυτός ο κλάδος δεν θα ξεφουσκώσει με την ψήφιση του νομοσχεδίου. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να χάσουμε το μισθολόγιό μας, θα συνεχίσουμε μέχρι την τελική πτώση. 18 μήνες ήμασταν στο δρόμο το '92, εσείς που είστε νέοι κουράζεστε;”, είπε ένας παλιός οδηγός για να εισπράξει ένα μαζικό ΟΧΙ.

“Αυτοί που λένε ότι το παιχνίδι τελείωσε και ότι χάσαμε, να τους πείτε ότι απλά είμαστε στο ημίχρονο”, είπε ο Μίλτος Λιανός. “Χρειάζεται να ανασυνταχθούμε, να προχωρήσουμε με αλληλεγγύη και επιμονή. Χτες είδα στη συγκέντρωση στη βουλή τον πρόεδρο του ΜΕΤΡΟ τον Σταματόπουλο. Και του είπα πρόεδρε γιατί δεν προχωράμε σε μία κοινή συγκέντρωση όλων των εργαζόμενων στα Μέσα Μεταφοράς ; Μου είπε ότι αν το ψηφίσετε στη συνέλευση της ΕΘΕΛ θα γίνει. Το ίδιο είπαν και οι πρόεδροι του ΗΣΑΠ και του ΗΛΠΑΠ. Αν εγώ που είμαι απλός εργαζόμενος το κανόνισα  τότε εσείς που είστε συνδικαλιστές τι κάνετε; Προτείνω να κάνουμε μία κοινή συγκέντρωση- συνέλευση και εκεί να πέσουν οι μάσκες, ποιοι είναι πραγματικά με το συντονισμό των συγκοινωνιών. Εγώ δεν έχω πια εμπιστοσύνη σε αυτό το σωματείο. Δεν μπορώ να τους εμπιστευτώ ούτε για τις διαπραγματεύσεις για τη ΣΣΕ. Και στην τελική ένα έχω να πω: Προτιμώ να δουλεύω επιταγμένος παρά υποταγμένος”.

Η συνέλευση απέδειξε πολύ καθαρά ότι η συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΠΑΣΚΕ έχει χάσει τον έλεγχο της βάσης. Στη διάρκεια της ψηφοφορίας η πρόταση για αναστολή των κινητοποιήσεων πήρε τόσο λίγους ψήφους που δεν χρειάστηκε καν να γίνει καταμέτρηση. Μάλιστα ο πρόεδρος του συνδικάτου έφτασε στο κλείσιμό του να μιλά ανοιχτά για παραίτηση εφόσον δεν “υπάρχει εμπιστοσύνη στο πρόσωπό του”. Όπως είπε και ένας εργαζόμενος στην τοποθέτησή του. “Αποδείχτηκε ότι μόνο όταν αναλαμβάνουν οι οδηγοί γίνεται δουλειά”.