Δύο εργαζόμενοι του ΟΣΕ και ένας επιβάτης έχασαν τη ζωή τους και πολλοί ακόμα τραυματίστηκαν στον εκτροχιασμό της αμαξοστοιχίας I/C58 που εκτελούσε δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λίγο έξω από το Άδενδρο την Κυριακή 13/5.
Μιλήσαμε με τον Κώστα Μαυρομιχάλη, εργαζόμενο στον ΟΣΕ, σχετικά με το δυστήχημα:
“Είναι το τρίτο δυστύχημα από πέρυσι το καλοκαίρι. Το προηγούμενο ήταν πριν κανα τρίμηνο στον σταθμό στο Παλαιοφάρσαλο όπου τράκαρε μια μηχανή ντίζελ με μια ηλεκτροκίνητη. Μέχρι τώρα (σ.σ Κυριακή 14/5) δεν ξέρουμε τί ακριβώς έχει γίνει. Αν μπορούμε να πούμε κάτι αυτή τη στιγμή είναι ότι όλοι αναζητούν τί έχει γίνει, ψάχνουν ευθύνες και καλά κάνουν.
Εφτά εταιρίες
Έτσι όμως όπως έχουν κάνει τον ΟΣΕ προκειμένου να τον πουλήσουν, δηλαδή ότι τον έχουν διασπάσει σε εφτά εταιρίες, ο ένας τα ρίχνει στον άλλον προκειμένου να βγάλει από πάνω του την ευθύνη για το ατύχημα. Ο ΟΣΕ, η υποδομή δηλαδή, θα σου πει ότι η γραμμή ήταν μια χαρά. Η ΕΕΣΣΤΥ που είναι η συντήρηση θα σου πει ότι το τραίνο ήταν συντηρημένο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα σου πει ότι το τραίνο πήγαινε κανονικά και τελικά δύσκολα μπορείς να βγάλεις άκρη. Αν ήταν μια εταιρία θα ξέραμε αμέσως τί έχει γίνει.
Το δεύτερο που αξίζει να σχολιαστεί είναι οι άθλιες κι εξουθενωτικές συνθήκες εργασίας των συναδέλφων. Τόσο οι μηχανοδηγοί όσο κι όλο το προσωπικό εργάζεται 10 ώρες την ημέρα, 30 μέρες το μήνα. Είναι απάνθρωπο. Δεν είναι δυνατόν να έχεις τους εργαζόμενούς σου να δουλεύουν έτσι και να μην περιμένεις ατυχήματα. Είναι ο ίδιος αυτός ο κόσμος που τελικά πληρώνει με τη ζωή του όπως είδαμε και με τους δύο συναδέλφους που σκοτώθηκαν”.
Σε συνέντευξή του στο Real FM ο πρόεδρος του σωματείου της έλξης Κ. Γενιδούνιας εκτός από τις εντατικοποιημένες συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών κατήγγειλε και το γεγονός ότι “δεν λειτουργούν οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα, οι οποίες δίνουν την ένδειξη στον μηχανοδηγό ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο γραμμή. Δηλαδή τα φωτοσήματα και η τηλεδιοίκηση στη γραμμή αυτή δεν λειτουργούν”.