Εργατικό κίνημα
Μετρό: Απεργίες ενάντια στην ένταξη στο «υπερταμείο»

Στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9πμ πραγματοποίησαν οι εργαζόμενοι στο μετρό της Αθήνας αφού το Σωματείο Εργαζόμενων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) συνεχίζει τις προγραμματισμένες κινητοποιήσεις του ενάντια στην ένταξη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στο υπερταμείο.

“Βασικό θέμα της κινητοποίησης είναι οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις. Ζητάμε να μην ενταχθούν οι συγκοινωνίες και όλα τα κοινωνικά αγαθά στο υπερταμείο. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση έχει αποφασίσει με νόμο ότι οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και, πολύ σωστά, έχει παραχωρήσει δωρεάν μετακίνηση στους άνεργους και μειωμένη στις ευπαθείς ομάδες, δεν είναι δυνατόν τώρα ο υπουργός οικονομικών να δίνει εντολή στο υπερταμείο και στις διοικήσεις να αντιμετωπιστούν οι αστικές συγκοινωνίες ως εμπόρευμα”, αναφέρει μιλώντας στην ΕΑ ο Σπύρος Ρεβύθης πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ. “Υπό αυτή την έννοια δεν μπορεί από τη μία να λες ότι παρέχω κοινωνική πολιτική και από την άλλη, τις ΔΕΚΟ που παρέχουν την κοινωνική πολιτική αυτομάτως να τις βγάζεις ζημιογόνες για το κοινωνικό έργο που εσύ έχεις δώσει εντολή ως κυβέρνηση να παράγουν. Εμείς ζητάμε κρατική χρηματοδότηση για το σύνολο των αναγκών και για την κοινωνική πολιτική των αστικών συγκοινωνιών.

Σαν ΣΕΛΜΑ παίρνουμε την πρωτοβουλία και τις επόμενες μέρες θα καλέσουμε επίσημα και δημόσια όλες τις ΔΕΚΟ που εντάσσονται στο Υπερταμείο για να φτιάξουμε  ένα ενιαίο μέτωπο και να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί την κατάσταση που έρχεται. Μπαίνουμε μπροστά για να οργανώσουμε ένα μεγάλο μέτωπο πάλης. Ταυτόχρονα συνεχίζουμε το πρόγραμμα κινητοποιήσεων που έχουμε σχεδιάσει και κορυφώνεται στις 21 Νοέμβρη με 24ωρη απεργία. Μετά ευελπιστούμε να μπούνε και όλες οι υπόλοιπες ΔΕΚΟ και φορείς που πλήττονται από τις ιδιωτικοποιήσεις”, τόνισε ο Σ. Ρεβύθης ο οποίος μιλώντας για την κατάσταση με τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και τις μπάρες στους σταθμούς τόνισε πως “εμείς σε κάθε περίπτωση όταν θα δούμε ότι ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό ή κινδυνεύει η δημόσια ασφάλεια θα αφήσουμε τον κόσμο να περάσει ελεύθερα. Δεν θα περιμένουμε να στοιβάζεται ο κόσμος στις ουρές και στις μπάρες όταν αυτές κλείσουν. Θα σηκώσουμε τις μπάρες για να περάσει ο κόσμος με ασφάλεια”.

Συνέντευξη Σωματείου ΣΤΑΣΥ για το νέο εισιτήριο

Τεράστια είναι τα προβλήματα που έχουν προκύψει από την απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει το ηλεκτρονικό εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας μέσα σε λίγες μόλις εβδομάδες και χωρίς καθόλου προετοιμασία. 

Όπως αναδείχτηκε στην συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η διοίκηση του  Σωματείου Εργαζόμενων στην ΣΤΑΣΥ την Πέμπτη 2/11 η διαδικασία έκδοσης προσωποποιημένης κάρτας σε πάνω από 250.000 δικαιούχους έχει φέρει στα όριά τους όχι μόνο το επιβατικό κοινό που στήνεται στις ουρές για ώρες αλλά και τους εργαζόμενους που δουλεύουν σε εξοντωτικές συνθήκες πέραν των ωραρίων τους. 

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζόμενων στη ΣΤΑΣΥ  Λευτέρης Ρενιέρης δεν υπάρχει ακόμα πρόβλεψη για το τι θα γίνει με τους 300-400 χιλιάδες άνεργους και ανάπηρους που έχουν δωρεάν εισιτήρια, ενώ τεράστιο είναι το ζήτημα της ανυπαρξίας εισιτηρίου για μονή διαδρομή. 

 Επίσης στα λεωφορεία δεν έχει τεθεί το σύστημα σε λειτουργία και ο ΟΑΣΑ δεν έχει μοιράσει ακόμα τα χιλιάδες αναγκαία μηχανήματα έκδοσης απλού εισιτηρίου ώστε ο επιβάτης να μπορεί να το προμηθεύεται στη γειτονιά του, από περίπτερο κλπ, όπως γινόταν μέχρι σήμερα με το προηγούμενο εισιτήριο. Ακόμα χειρότερα, ούτε στον Προαστιακό (με βασική κατεύθυνση το αεροδρόμιο) υπάρχει πρόβλεψη για έκδοση ηλεκτρονικού εισιτήριου με αποτέλεσμα να κινδυνεύει κόσμος που εισέρχεται στο σύστημα από σταθμούς σύνδεσης με τον Προαστιακό να κινδυνεύει να εγκλωβιστεί μέσα στις μπάρες.

Πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ (φτάνει μέχρι και τα 19 σύμφωνα με την μελέτη του σωματείου εργαζόμενων στην ΣΤΑΣΥ) πρόκειται να είναι το έλλειμμα που δημιουργείται στην ΣΤΑΣΥ (και άλλα τόσα περίπου στην ΟΣΥ) στο τέλος του χρόνου από την μετάβαση στο νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο με αποτέλεσμα κατά την ένταξή της στο υπερταμείο να εμφανίζεται ως μια ελλειμματική εταιρεία. Σε ερώτηση της Εργατικής Αλληλεγγύης σχετικά με το μεγάλο έλλειμμα, που σε συνδυασμό με την είσοδο της εταιρίας στο Υπερταμείο, δημιουργεί συνθήκες ιδιωτικοποίησης ο Λ. Ρενιέρης τόνισε πως οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ και τη ΣΤΑΣΥ δεν θα κάνουν πίσω στην συνολική εναντίωσή τους σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.