Πολιτισμός
Κινηματογράφος: "The Florida project" του Σον Μπέικερ

Σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο κινείται η ταινία του Σον Μπέικερ, του ανεξάρτητου Αμερικανού δημιουργού που επίμονα καταγράφει την «άλλη» Αμερική. Η προηγούμενη ταινία του «Tangerine» είχε γυριστεί μόλις με 3 συσκευές i-phone και παρακολουθούσε τα πάθη μιας τρανσέξουαλ γυναίκας. 

Στη νέα του ταινία ηρωίδα είναι η εξάχρονη Μούνι, που ζει με την 22χρονη μητέρα της Χάλλι στο μοτέλ «Μαγικό Κάστρο» στα περίχωρα του Ορλάντο της Φλόριντα. Πολύ κοντά στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί στην αστραφτερή Ντίσνεϊλαντ και τα θεματικά πάρκα, τα μοτέλ αυτού του τύπου που κάποτε προορίζονταν για τουρίστες έχουν μετατραπεί σε κατοικίες με τη βδομάδα ή το μήνα για φτωχές οικογένειες. Οικογένειες που επιβιώνουν «αξιοπρεπώς» όπως η σερβιτόρα Άσλι ή λαθροβιούν όπως η Χάλλι που πουλά απομιμήσεις αρωμάτων έξω από τα ακριβά ξενοδοχεία και στην ανάγκη εκπορνεύεται για να τα βγάλει πέρα. 

Όμως η ταινία δεν πραγματεύεται την δυστυχία τους, αλλά την προσπάθεια για ζωή μέσα σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Αποφεύγει τον μελοδραματισμό και την ηθικολογία. Σαν σε ντοκιμαντέρ, ο φακός ακολουθεί την απίστευτη Μούνι και τους φίλους της να περιφέρονται και να κάνουν κάθε είδους σκανδαλιές ανάμεσα σε εγκαταλελειμμένα κτήρια, γιγαντοαφίσες- διαφημίσεις για το «Florida Project», αρχική ονομασία του φιλόδοξου αναπτυξιακού σχεδίου της Ντίσνεϊ στην περιοχή από όπου και ο τίτλος της ταινίας. Δυο κόσμοι τόσο κοντινοί και τόσο μακρυνοί ταυτόχρονα. Συνδετικός κρίκος είναι ο Μπόμπι, υπεύθυνος του μοτέλ, που προσπαθεί να κρατήσει την τάξη και εύρυθμη λειτουργία αλλά και με μια ηθική για τα δικά του δεδομένα στάση, να λειτουργήσει σαν πατριαρχική-προστατευτική φιγούρα απέναντι στη Μούνι αλλά και την Χάλλι. Παρά τις καλές προθέσεις, δεν υπάρχει περίπτωση να τα καταφέρει. 

Φτωχοδιάβολοι, περιθωριακοί, απόκληροι του Αμερικάνικου ονείρου, αλλά όχι άθλιοι και ποτέ μίζεροι, οι πρωταγωνιστές του Μπέικερ διεκδικούν δυναμικά τον (αυτο)σεβασμό και το δικό τους μερίδιο από το όνειρο και πέφτουν με το κεφάλι ψηλά. Είναι αληθινοί ήρωες και ηρωίδες, χωρίς να προκαλούν τον θεατή να ταυτιστεί μαζί τους, αποτελούν την πιο πολύχρωμη και φωτεινή εικόνα μέσα στην Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ.