Εργατικό κίνημα
Λιμάνια, Εγνατία, Λεωφορεία: Αντίσταση στις ιδιωτικοποιήσεις

Αθήνα, Πέμπτη 25 Γενάρη

Λιμάνια

Απεργία και συγκέντρωση έξω από το αστυνομοκρατούμενο Χρηματιστήριο Αθηνών πραγματοποίησαν την Πέμπτη 25/1 εργαζόμενοι από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μαζί με συναδέλφους τους από την Αθήνα. Την ίδια ώρα οι μέτοχοι του ΟΛΘ παράνομα και καταχρηστικά προσπαθούσαν να αλλάξουν το καταστατικό της ΟΛΘ ΑΕ για να χαρίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα ιδιωτικά συμφέροντα.

Παρόντες στην κινητοποίηση με τα πανό τους  ήταν ο Συντονισμός Ενάντια στα Μνημόνια, εργαζόμενοι από την παράταξη ΣΕΚΕΣ της ΕΥΔΑΠ, αλλά και από το Σωματείο Εργαζόμενων Λειτουργίας Μετρό (ΣΕΛΜΑ) με τον πρόεδρο του σωματείου Σπύρο Ρεβύθη.

Το περικυκλωμένο από κλούβες και δεκάδες ΜΑΤ κτήριο του Χρηματιστηρίου για άλλη μια φορά έρχεται να παίξει το ρόλο της γιάφκας των ιδιωτικών συμφερόντων αφού μέσα εκεί το ΤΑΙΠΕΔ  βρίσκει την κρυψώνα του στο βρώμικο παιχνίδι των ιδιωτικοποιήσεων. 

“Δεν μας άφησαν όχι να μιλήσουμε και να πούμε τις απόψεις, αλλά ούτε να πλησιάσουμε στο συμβούλιο των μετόχων. Είχαν βάλει τους σεκιουριτάδες σε γραμμή μπροστά μας και αρνήθηκαν να δώσουν το λόγο ακόμα και στον πρόεδρο της ΟΜΥΛΕ”, τόνισε μιλώντας στους συγκεντρωμένους έξω από το χρηματιστήριο η Φανή Γουργούρη, πρόεδρος του σωματείου των διοικητικών υπαλλήλων του ΟΛΘ.

Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας, ετοιμάζονται για νέες κινητοποιήσεις. Να θυμίσουμε ότι κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψαν στις 21/12/17, τη Σύμβαση Αγοραπωλησίας Μετοχών  για τη μεταβίβαση του 67% του ΟΛΘ στην κοινοπραξία DIEP gmBH- Terminal Link SAS- Belterra Investments Ltd.

“Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ θα μας βρίσκουν μπροστά τους σε κάθε ξεπούλημα που ετοιμάζουν”, τόνισε ο υπεύθυνος του Συντονισμού Ενάντια στα Μνημόνια, Τάσος Αναστασιάδης που βρέθηκε στην κινητοποίηση έξω από το Χρηματιστήριο. 


Εγνατία

Με μια μαζική συνέλευση, που η παρουσία των εργαζόμενων ξεπέρναγε κατά πολύ ακόμα και τα αυξημένα όρια του νέου αντιαπεργιακού νόμου, την Πέμπτη 25/1 οι εργαζόμενοι στην Εγνατία οδό αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν απεργία και συγκέντρωση στο κέντρο της Αθήνας τη μέρα που στο ΤΑΙΠΕΔ θα πραγματοποιείται η δημοπρασία παραχώρησης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας.

“Είχαν πει για τα τέλη Γενάρη, μετά για τις 16 Φλεβάρη, τώρα μάλλον το πηγαίνουν πιο κάτω. Η συνεχής αναβολή και παράταση αποδεικνύει πως ακόμα μαγειρεύουν τις προτάσεις. Από τη δική μας μεριά ξεκαθαρίζουμε πως όλες οι προτάσεις είναι επιζήμιες και για τους χρήστες της Εγνατίας και για τους εργαζόμενους. Όλοι οι συνάδελφοι καταλαβαίνουν πως πρέπει να δώσουμε αυτή τη μάχη. Γι' αυτό και είναι σίγουρο πως η απεργία, όποτε και να προκηρυχθεί θα έχει απόλυτη επιτυχία. Ταυτόχρονα οργανώνουμε και το κατέβασμά μας στην Αθήνα για να έχουμε μια μεγάλη συγκέντρωση έξω από το ΤΑΙΠΕΔ την ημέρα που θα ξεκινήσουν τη δημοπρασία”, ανέφερε μιλώντας στην ΕΑ ο Γιώργος Γουδέβενος, εκλεγμένος στο ΔΣ του Συλλόγου Εργαζόμενων στην Εγνατία Οδό, με την παράταξη Αριστερός Κλάδος.

“Να συντονιστούμε”

“Όλα αυτά είναι αναγκαία. Όμως ακόμα πιο σημαντικό είναι να καταφέρουμε να συντονιστούμε και με άλλους κλάδους που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση. Πρέπει να συντονιστούμε με τα λιμάνια και τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης αλλά και με όλους όσοι μπαίνουν στην αλυσίδα των ιδιωτικοποιήσεων. Πρέπει να συντονιστούμε και να οργανώσουμε κοινές κινητοποιήσεις, αν είναι δυνατόν σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα ταυτόχρονα. Να αναδείξουμε το ζήτημα των ιδιωτικοποιήσεων σε πανελλαδικό επίπεδο”. 

“Σημαντική ανταπόκριση είχε ως τώρα και το δεκάλεπτο ντοκιμαντέρ που φτιάξαμε σχετικά με την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας. Ήδη κινούμαστε ζητώντας από την ΕΡΤ να παίξει το ντοκιμαντέρ στη δημόσια συχνότητα. Προς το παρόν έχουμε καταθέσει το αίτημά μας θεσμικά στη διοίκηση, όμως δεν έχουμε πάρει απάντηση. Θα προσπαθήσουμε και μέσω της ΠΟΣΠΕΡΤ, θα ζητήσουμε τη βοήθεια των εργαζόμενων. Εξάλου τους είχαμε στηρίξει και εμείς στο μεγάλο αγώνα τους όταν και αυτοί περνούσαν τα ίδια και όλος ο κόσμος τους βοηθούσε”.


Λεωφορεία

Για άλλη μια φορά ο υπουργός Μεταφορών  Σπίρτζης έριξε στις πλάτες των εργαζόμενων τις ευθύνες  των μνημονιακών πολιτικών που διαλύουν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες. Αυτή τη φορά στόχος έγιναν οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία της Αθήνας (ΟΑΣΑ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Ο υπουργός δήλωσε πως για την διάλυση των δημόσιων συγκοινωνιών φταίει “η δράση κυκλωμάτων που σαμποτάρουν τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών”. Μάλιστα έκανε λόγο για πολλαπλάσιες βλάβες, πάνω από το ημερήσιο μέσο όρο, που προκαλούνται “από σαμποτάζ από μέσα”.

Η πραγματικότητα είναι πως οι λιγοστοί εργαζόμενοι δίνουν και την ψυχή τους για να μπορέσει να λειτουργήσει το απαρχαιωμένο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Η μνημονιακή λαίλαπα  έχει οδηγήσει στα όριά του τον ήδη παλιό στόλο των λεωφορείων, ενώ οι πολιτικές λιτότητας έχουν οδηγήσει τους εργαζόμενους στα συνεργεία και στους λάκκους των αμαξοστασίων να προσπαθούν με πατέντες να λύσουν τις απίστευτες ελλείψεις που έχουν προκληθεί από τις τεράστιες περικοπές στις προμήθειες υλικών και ανταλλακτικών.

“Δουλεύουμε τρεις βάρδιες για να καταφέρουμε να κρατήσουμε λειτουργικό το στόλο των λεωφορείων. Με εκατοντάδες συνταξιοδοτήσεις και με ένα πολύ ψηλό μέσο όρο ηλικίας των εργαζόμενων αφού έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 2007, πάνω από 10 χρόνια, όσοι τεχνικοί έχουμε απομείνει μέσα στα αμαξοστάσια κάνουμε αγώνα δρόμου για να καταφέρνουμε να καλύπτουμε τις τεράστιες ανάγκες του δικτύου της Αθήνας”, εξηγεί ο Αντώνης Πλάκας εργαζόμενος στους λάκκους του αμαξοστάσιου στο Βοτανικό.

“Στο Βοτανικό, το πιο παλιό αμαξοστάσιο της Αθήνας, η κατάσταση είναι ενδεικτική. Από τα 300 λεωφορεία πολλές φορές με δυσκολία καταφέρνουμε να βγάλουμε σε λειτουργία τα 100. Το καλοκαίρι σε κατάσταση μειωμένων ωραρίων και με αυξημένη κίνηση λόγω τουρισμού υπήρχαν συνάδελφοι που αναγκάζονταν να έρθουν από τον Πειραιά ή το Ελληνικό να παραλάβουν λεωφορεία από το Βοτανικό γιατί δεν υπήρχαν τεχνικοί και ανταλλακτικά για να συντηρήσουν τα λεωφορεία στα δικά τους αμαξοστάσια”.