Γράμματα και σχόλια
Tσίπρα, Σπίρτζη σταματήστε τώρα κάθε “επένδυση” στην Ανατολική Ιερουσαλήμ

15/5/18, Διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη στην Ισραηλινή πρεσβεία

Η «πράσινη γραμμή» του ελαφριού μετρό/τραμ ξεκινά και τελειώνει πέρα από την Πράσινη Γραμμή της εκεχειρίας του 1949, που ορίζει την Δυτική Όχθη, και την Ανατολική Ιερουσαλήμ 

 

“Ασφάλεια”, “σταθερότητα”, “συνεργασία”, “ανάπτυξη” είναι οι λέξεις που πιπιλάνε ο πρωθυπουργός και άλλα στελέχη της κυβέρνησης μετά από κάθε συνάντηση του “άξονα συνεργασίας” που συνδέει Ελλάδα και Ισραήλ στην ανατολική Μεσόγειο. Πίσω από αυτές τις κούφιες λέξεις, δίπλα στα κοινά στρατιωτικά γυμνάσια με το Ισραήλ και τη συνεργασία για τις ΑΟΖ που έχει οδηγήσει σε μια επικίνδυνη όξυνση των ανταγωνισμών στην Ανατολική Μεσόγειο, αποκαλύπτεται μια ακόμη πτυχή της “πολύπλευρης” εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης:

Ελληνικές εταιρίες, συμπεριλαμβανομένης της δημόσιας ΣΤΑ.ΣΥ. και της ιδιωτικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τις ευλογίες Σπίρτζη και κυβέρνησης συμμετέχουν, προσκεκλημένοι από το Ισραήλ σε διεθνή κοινοπραξία που στοχεύει να αναλάβει έργο υποδομών (ελαφρύ μετρό/τραμ) στους παράνομους ισραηλινούς εποικισμούς στην κατεχόμενη Ανατολική Ιερουσαλήμ, με μοναδικό στόχο την απόπειρα προσάρτησής της στο κράτος του Ισραήλ. 

Η απόφαση σκάνδαλο έχει παρθεί ήδη από τον Ιούλη του 2017, μετά από επίσκεψη του υπουργού Σπίρτζη στο Ισραήλ και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ανακοινώνει αμέσως μετά ότι ο υπουργός “ενημερώθηκε για τον σχεδιασμό των έργων υποδομών του Ισραήλ και παρουσίασε την υποψηφιότητα της Αττικό Μετρό Α.Ε. στον διαγωνισμό για τη διαχείριση του έργου μελέτης και κατασκευής του  ηλεκτρικού τραίνου (τραμ) του Τελ Αβίβ”.  Ακολούθως, τον Μάρτιο του 2018, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ, “η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες  Α.Ε.) προκρίθηκε στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού που αφορά τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της “GreenLine” Light Rail Track (ελαφρύ μετρό) στην πόλη της Ιερουσαλήμ”. 

Εμπλοκή

Όπως αναφέρεται σε εκτενές σχετικό άρθρο του infowar, (Γ.Κ, 21/1/2019) : “Εάν η διεθνής κοινοπραξία στην οποία συμμετέχουν ΣΤΑΣΥ Α.Ε. και ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ κερδίσει το έργο της νέας γραμμής του ελαφριού μετρό/ τραμ της Ιερουσαλήμ, οι ελληνικές εταιρίες θα εμπλακούν πλέον άμεσα και έμπρακτα στην υποστήριξη των παράνομων ισραηλινών εποικισμών. Κάτι που ενδέχεται όχι απλά να οδηγήσει στην ένταξή τους στη λίστα του ΟΗΕ για τις επιχειρήσεις που στηρίζουν τους εποικισμούς, αλλά μπορεί να εγείρει και νομικές επιπτώσεις τόσο για τις ίδιες όσο και για το ελληνικό κράτος. Σε επικοινωνία του info-war.gr με την ΣΤΑΣΥ Α.Ε., επιβεβαίωσε ότι οι ελληνικές εταιρίες συνεχίζουν να συμμετέχουν στην κοινοπραξία που όχι απλώς διεκδικεί τη νέα γραμμή, αλλά και την επέκταση της ήδη υπάρχουσας – η οποία έχει στηλιτευθεί εδώ και χρόνια από πλήθος φορέων του ΟΗΕ”. 

Ήδη σχετικά με το θέμα η Γενική Συνέλευση και το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών καθώς και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης με διαφορετικά ψηφίσματά τους έχουν εναντιωθεί στην κατοχή των περιοχών απ' όπου θα περάσει η γραμμή του τραμ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διεθνής καμπάνια αλληλεγγύης στους Παλαιστίνιους. Ανάμεσα στις διεθνείς αντιδράσεις είναι και αυτή του συμβουλίου εργαζομένων της ισπανικής εταιρίας κατασκευής τραίνων CAF, το οποίο ψήφισε τον Γενάρη ενάντια στη συμμετοχή της εταιρίας στην κατασκευή του τραμ στην Ιερουσαλήμ καλώντας την εταιρία να αποσυρθεί.

Ψήφισμα καταγγελίας της συνεργασίας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ έχει βγάλει και η ΕΛΜΕ Πειραιά. Όπως αναφέρει ανάμεσα σε άλλα: 

“Είναι γνωστή και σαφής η επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ να στηριχτεί στους αμερικάνους ιμπεριαλιστές και τους συνεργάτες τους και να στηρίξει ενεργά τα εγκληματικά σχέδια του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού ως το «καλό παιδί» των ΗΠΑ στην περιοχή. 

Μέρος της πολιτικής αυτής είναι και η στρατηγική συνεργασία με το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ (στα πλαίσια υδρογονανθράκων, ΑΟΖ, πολεμικών ασκήσεων), το οποίο από τη δημιουργία του είναι ο μόνιμος δολοφόνος του Παλαιστινιακού λαού και ο μόνιμος τραμπούκος στην πολύπαθη περιοχή της Μέσης Ανατολής.

Η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ, η εταιρία που περιλαμβάνει τον ΗΣΑΠ, το Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας και την ΤΡΑΜ ΑΕ), υπό την απόλυτη στήριξη του Σπίρτζη, συμμετέχει σε κοινοπραξία που διεκδικεί τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση γραμμής μετρό-τραμ στην Ιερουσαλήμ, μιας γραμμής που θα περνάει από κατεχόμενα από το Ισραήλ παλαιστινιακά εδάφη και σημεία ισραηλινών εποικισμών. 

Πρόκειται για μια ακόμα αποτρόπαια πράξη της κυβέρνησης, μια πράξη που προκαλεί τα αντανακλαστικά αλληλεγγύης του ελληνικού λαού στον παλαιστινιακό, μια πράξη που ξεπλένει τα εγκλήματα του ισραηλινού κράτους....”