Κατάληψη στον ΗΣΑΠ από απολυμένους του Μετρό

Από τον Ιούνιο μέχρι το Σεπτέμβρη του 2010, όλοι οι δόκιμοι εκπαιδευμένοι του ΜΕΤΡΟ απολύθηκαν κατηγορούμενοι από την κυβέρνηση ως “παράτυπα προσληφθέντες” και στιγματισμένοι ως “προεκλογικές προσλήψεις”, ως “υπαίτιοι” για το έλλειμμα της ΑΜΕΛ το 2009, ως “υπεράριθμοι” που παρασιτούσαν εις βάρος της εταιρίας. Στην πραγματικότητα, παρότι όλοι τους είναι αναγκαίο για την σωστή λειτουργία της εταιρίας προσωπικό, ήταν τα πρώτα θύματα του μνημονίου στις αστικές συγκοινωνίες, πριν την “εξυγίανση” του νόμου Ρέππα που ανοίγει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης των ΜΜΜ.

“Από επίσημα στοιχεία της ΑΜΕΛ ΑΕ έχουμε ως εξής: Κοιτώντας ενδεικτικά τα πάγια έξοδα του μήνα Νοεμβρίου του 2010 προκύπτει ότι το 53,84% ξοδεύεται για Εργολάβους (εκτός των δικηγόρων, γιατί αυτοί ανέλαβαν έκτακτα την υπεράσπιση της ΑΜΕΛ ΑΕ έναντι στις αγωγές που καταθέσαμε οι δόκιμοι εκπαιδευμένοι για τις απολύσεις μας. Το συνολικό ποσόν που θα λάβουν θα ξεπερνά όμως τα 300.000 ευρώ και ενώ η ΑΜΕΛ ΑΕ έχει πλήρως καταρτισμένο και επανδρωμένο νομικό τμήμα από δικούς της εργαζόμενους νομικούς τους οποίους έχει ανενεργούς στις συγκεκριμένες υποθέσεις), ενώ για ανταλλακτικά και οτιδήποτε αναλώσιμο και έκτακτη επισκευή (πχ η επισκευή ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων γίνεται από την εταιρία προμήθειας και τοποθέτησής τους και πληρώνεται έξτρα), ξόδεψε το 46,16%”, αναφέρουν οι απολυμένοι σε ανακοίνωσή τους με μια σειρά στοιχεία που απαντούν στα ψέματα ότι οι ίδιοι φταίνε για τα ελλείμματα της ΑΜΕΛ, “...για το 2011 η ΑΜΕΛ ΑΕ ανάθεσε σε ακόμη έναν εργολάβο εργασία που έκανε προϋπάρχων τμήμα της και το οποίο ουσιαστικά το διέλυσε η διοίκηση, αφού απέλυσε 4 δόκιμους εκπαιδευμένους και απέμειναν μόνο 3 από τους παλιούς: τη συντήρηση των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίου. Ετήσια αμοιβή εργολάβου: 249.976,35 ευρώ. Ετήσιο μεικτό κόστος μισθοδοσίας των 4 δόκιμων εκπαιδευμένων: 85.000 ευρώ”.