ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: Να συντονιστούμε απεργιακά ξανά

Το ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να περάσει στο δεύτερο -μετά τις μετατάξεις- βήμα του “νόμου Ρέππα” για τις αστικές συγκοινωνίες που ψηφίστηκε τον περασμένο Φλεβάρη, είναι δεδομένο. Η κατάργηση των υπαρχόντων ΣΣΕ και Κανονισμών Προσωπικού και η κατάρτιση νέων από μηδενική βάση, όπως ακριβώς έγινε στον ΟΣΕ, σημαίνει τσεκούρι σε μισθούς και άλλες κατακτήσεις. Οσο για τη διαδικασία, η σύμφωνη γνώμη των Συνδικάτων είναι επιθυμητή για το νόμο αλλά όχι και απαραίτητη. Αν οι διαπραγματεύσεις οδηγηθούν σε αδιέξοδο, τη “λύση” μπορεί να δώσει νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή που θα επιβάλει τις συμβάσεις της κυβέρνησης. Την ίδια στιγμή, μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου, έχει ανοίξει και η συζήτηση των απολύσεων, με τον Ραγκούση που πήρε τη θέση του Ρέππα στο υπουργείο Μεταφορών να μην αποκλείει και αυτό το ενδεχόμενο.

“Αρκεί να πάει κανείς στους εργαζόμενους του ΟΣΕ και να ρωτήσει τι ισχύει πλέον σήμερα: Δεν υπάρχει κανένα επίδομα πέρα από το οικογενειακό. Δεν υπάρχουν ειδικότητες (για παράδειγμα σήμερα δουλεύεις οδηγός, αύριο κόβεις εισιτήρια, μεθαύριο σκουπίζεις το αμαξοστάσιο κλπ). Χωρίζει τους εργαζόμενους σε προσληφθέντες μέχρι 31/12/2010 και σε προσληφθέντες από 1/1/2011 οι οποίοι έχουν αποδοχές μικρότερες και απ' αυτές του ιδιωτικού τομέα. Το διευθυντικό δικαίωμα έγινε ο ανώτατος νόμος. Υπάρχουν εκατοντάδες εργαζόμενοι που έχουν πάει αλλού με μετάταξη και εδώ και 4 μήνες δεν έχουν πληρωθεί ακόμη”, αναφέρει η προκήρυξη της Εργατικής Αλληλεγγύης και των εργαζόμενων στα ΜΜΜ. “Η συλλογική σύμβαση που θέλουν για τις αστικές συγκοινωνίες θα είναι ακόμα χειρότερη, γιατί στο ενδιάμεσο έχει μεσολαβήσει το δεύτερο μνημόνιο και η ακόμα πιο σκληρή στάση της κυβέρνησης και της τρόικας. Εχουν αρχίσει να μιλάνε καθαρά για ακόμη περισσότερες μειώσεις στους μισθούς αλλά και για απολύσεις (είτε με τη μορφή της μισθωτής εφεδρείας είτε απευθείας)...”.

Δύναμη

Αναγνωρίζοντας τη δύναμη των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες που μπορούν να παραλύουν τις μεταφορές ολόκληρης της Αττικής με τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, η προκήρυξη προτείνει: “Τώρα χρειάζεται να προχωρήσουν όλα τα σωματεία των συγκοινωνιών σε Γενικές Συνελεύσεις για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι για το μέλλον τους. Για το αν θα πάνε ή όχι να διαπραγματευτούν τα σωματεία με το υπουργείο για συλλογική σύμβαση και κανονισμούς. Και αν θα πάνε να διαπραγματευτούν για ποιο πράγμα θα διαπραγματευτούν...

Δεν εμπιστευόμαστε αυτούς που έσπασαν το κοινό μέτωπο των συγκοινωνιών και διευκόλυναν την κυβέρνηση να ψηφίσει τον νόμο. Γι αυτό χρειάζεται να ξαναμπούν σε δράση τα κάθε είδους μαζέματα των αμαξοστασίων και οι συλλογικότητες που λειτουργούσαν την περίοδο των κινητοποιήσεων.

Εμείς λέμε καθαρά ότι με την κυβέρνηση που ληστεύει τους εργαζόμενους για να πληρώνει τους τραπεζίτες δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτε. Αντίθετα χρειαζόμαστε συνέλευση για να αποφασίσουμε νέους αγώνες, νέες κινητοποιήσεις όλων των συγκοινωνιών συντονισμένα που παρά τη θέληση όλων των συναδέλφων σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες, οι συνδικαλιστικές ηγεσίες το σαμπόταραν στην αρχή της χρονιάς.

Ήδη ο πρόεδρος του ΜΕΤΡΟ Αντώνης Σταματόπουλος έχει κάνει πρόταση για κοινή συγκέντρωση όλων των συγκοινωνιών στην οποία να αποφασίσουμε απεργίες με διάρκεια όλοι μαζί. Αυτή είναι και η μοναδική λύση για να σταματήσουμε την επίθεση της κυβέρνησης στα δικαιώματά μας”.

• Απολογιστική Γενική Συνέλευση πραγματοποιεί το ΣΕΛΜΑ, το μεγαλύτερο σωματείο του ΜΕΤΡΟ, την Τετάρτη 13/7, 1μμ, στο αμαξοστάσιο στα Σεπόλια.