ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ

Το σχέδιο προωθεί τον επίσημο τεμαχισμό σε δύο κομμάτια του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, στο εξοπλιστικό και στο εμπορικό δίνοντας τη δυνατότητα στην Abu Dabi Mar (στην ουσία και στον Ομιλο Thyssen αφού οι δύο εταιρίες είναι συνεργαζόμενες) να κρατήσουν μόνο το εξοπλιστικό τμήμα που τους δίνει ζεστό δημόσιο χρήμα από τα ελληνικά εξοπλιστικά προγράμματα και θα περιορίζεται στις κατασκευές και επισκευές πολεμικών πλοίων και δεν θα απασχολεί πάνω από 650 εργαζόμενους. To εμπορικό τμήμα μένει στην ουσία στον αέρα, με εκατοντάδες εργαζόμενους να βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία.

Αυτό είναι το «χρυσό αυγό» που χαρίζεται στην Abu Dhabi Mar. Εκτός από τα δισεκατομμύρια που θα εισπράξει από την συνέχιση του προγράμματος των υποβρυχίων που θα στοιχίσουν τελικά διπλάσια χρήματα, παίρνει προίκα κατ´ αρχήν άλλα δύο δις και στη συνέχεια ένα τεράστιο πακέτο για κατασκευή και επισκευή κορβετών, αναβάθμιση των φρεγατών και για άλλες ελληνικές στρατιωτικές δαπάνες. Στην ουσία η Thyssen και η Abu Dhabi αυτό που πετυχαίνουν είναι να διασφαλίζουν για την επόμενη 15ετία ότι θα είναι αυτές που θα αναλάβουν εξολοκλήρου και μονοπωλιακά να καλύπτουν τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

«Η Thyssen ή η Abu Dhabi δεν νοιάζονται να αναπτύξουν τον Σκαραμαγκά, έχουν δεκάδες ναυπηγεία σε ολόκληρο τον κόσμο. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να αρπάξουν τα χρήματα του ελληνικού δημοσίου. Τίποτε άλλο» αναφέρει μιλώντας στην Ε.Α. ο Βασίλης Τσιμπίδης εργαζόμενος στα ΕΝΑΕ και μέλος της παράταξης Νέο Κίνημα Αλλαγής. «Από την άλλη δυστυχώς το Σωματείο έχει αποδεχτεί τον τεμαχισμό και δεν λέει κουβέντα και μάλιστα χωρίς να υπάρχουν εξηγήσεις για τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο εμπορικό κομμάτι. Γι´ αυτό εγώ νομίζω πως από Σεπτέμβρη θα δούμε μεγάλες αντιδράσεις από τον κόσμο. Και είναι αναγκαίο σήμερα να ξαναφέρνουμε το αίτημα της κρατικοποίησης. Γιατί ενιαίο ναυπηγείο χωρίς κρατικοποίηση δεν πρόκειται να υπάρξει».