ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: Απεργίες ξανά!

Η νέα απεργία στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δείχνει ότι η διάθεση των εργαζόμενων του κλάδου για σύγκρουση με τα νέα μέτρα κυβέρνησης-τρόικας δεν σταματά με την ψήφιση των νόμων στη Βουλή. Ηδη οι οδηγοί των μπλε λεωφορείων έχουν αποφασίσει τη συνέχεια του αγώνα στις 2 Νοέμβρη με στάση εργασίας από τις 11πμ έως τις 5μμ και γενική συνέλευση όπου θα συζητηθεί η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Σε νέες γενικές συνελεύσεις για αποφάσεις απεργιακής κλιμάκωσης, πιθανά την ίδια ημερομηνία, προσανατολίζονται και τα υπόλοιπα συνδικάτα των ΜΜΜ.

Εκατοντάδες απεργοί από όλα τα Μέσα συγκεντρώθηκαν το πρωί της Τρίτης στην πλατεία του Δημαρχείου για να βαδίσουν με πορεία στη Βουλή. Οι ηγεσίες, όμως, των συνδικάτων αποφάσισαν επί τόπου να ματαιώσουν τη διαδήλωση λόγω της “μικρής”, όπως είπαν, “συμμετοχής” κατηγορώντας εμμέσως τους εργαζόμενους ότι δεν στηρίζουν τις κινητοποιήσεις.

Στην πραγματικότητα η ευθύνη είναι όλη δικ­ή τους και δεν έχει καμία σχέση με το ότι οι εργαζόμενοι είναι δήθεν “βολεμένοι στο σπίτι τους”. Στην 48ωρη απεργία των ΜΜΜ στις 13 και 14 Οκτώβρη, οι ηγεσίες των συνδικάτων είχαν ναυλώσει λεωφορεία για να κατέβουν οι εργαζόμενοι στην πορεία της πρώτης ημέρας. Το αποτέλεσμα ήταν τα λεωφορεία να γεμίσουν με απεργούς και να γίνει η μεγαλύτερη διαδήλωση των τελευταίων μηνών στον κλάδο. Από τη στιγμή που στην απεργία της Τρίτης δεν έγινε ανάλογη προσπάθεια οργάνωσης της συμμετοχής, οι ηγεσίες των συνδικάτων δεν έχουν κανένα δικαίωμα να κατηγορούν τους εργαζόμενους για αδιαφορία. Πόσο μάλλον όταν το συνδικάτο του ΗΣΑΠ είχε αποφασίσει να σπάσει το κοινό απεργιακό μέτωπο και να καλέσει στάση εργασίας.

Η απόσταση που χωρίζει τη βάση από την ηγεσία μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Η μεν δείχνει συνεχώς τη διάθεσή της για κλιμάκωση, η δε βάζει συνεχώς εμπόδια στον αγώνα. Η ανάγκη οργάνωσης από τα κάτω με απεργιακές επιτροπές σε κάθε αμαξοστάσιο είναι παραπάνω από εμφανής.

“Σήμερα απεργούμε γιατί η κυβέρνηση συνεχίζει τις επιθέσεις που έχει ξεκινήσει εδώ και δυο χρόνια κατά των εργαζομένων”, μας είπε ο Γιάννης Σταθουλόπουλος, οδηγός ΕΘΕΛ στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού από την Εργατική Αλληλεγγύη. “Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να ξεζουμίσει τους εργαζόμενους της ΕΘΕΛ και όλους τους εργαζόμενους. Προσπαθούμε με αυτή την απεργία να δείξουμε στον κόσμο ότι δεν είμαστε βολεμένοι, ότι απειλούμαστε κι εμείς, όπως όλοι, με ακόμα μεγαλύτερες μειώσεις μισθών και εφεδρείες σε όλες τις ηλικίες. Και δε ξέρουμε τι μας περιμένει ακόμα το επόμενο διάστημα που θα συνεχίζει να υπάρχει αυτή η κυβέρνηση και μαζί της η τρόικα. Προτείνουμε να φτιαχτούν απεργιακές επιτροπές σε όλους τους εργασιακούς χώρους και να γίνουν δυναμικές απεργίες διαρκείας ώστε να μπορέσουμε να ανατρέψουμε τα μέτρα και να κερδίσουμε τον εργατικό έλεγχο για να μην κυβερνά πια το κεφάλαιο που το μόνο που κάνει είναι να ξεζουμίζει τους εργαζόμενους”.

Εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ

Σε 24ωρη απεργία κατεβαίνουν την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου οι εργαζόμενοι στα Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ όλης της χώρας, ύστερα από την ομόφωνη απόφαση της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ) και των Σωματείων του κλάδου. Η απεργία θα διαρκέσει από τις 6πμ της Πέμπτης 27 έως και τις 6πμ της Παρασκευής 28/10, ενώ στις 7πμ της Πέμπτης οι εργαζόμενοι θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο σταθμό των λεωφορείων στον Κηφισό.

Οι εργαζόμενοι των ΚΤΕΛ απεργούν ενάντια στις συστηματικές παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού, την παραβίαση της Κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, τις παράνομες απολύσεις εργαζομένων, τις απόπειρες μείωσης των μισθών, τις απόπειρες εφαρμογής εκ περιτροπής απασχόλησης.

Η κήρυξη της απεργίας, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου, έχει προκαλέσει την οργή των ιδιοκτητών των ΚΤΕΛ όπως φαίνεται ξεκάθαρα από την αντιφατική προπαγάνδα τους που έχει κάνει την εμφάνισή της σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης. Από τη μία μιλούν για ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού ενόψει του τριημέρου της 28ης για να στρέψουν τον κόσμο εναντίον της απεργίας. Από την άλλη υποστηρίζουν ότι “τουλάχιστον στα υπεραστικά ΚΤΕΛ δεν αναμένονται σοβαρά προβλήματα στα δρομολόγια, καθώς το 90% των λεωφορείων κινείται από τους ιδιοκτήτες” με προφανή στόχο, προεξοφλώντας την αποτυχία της απεργίας, να την σπάσουν. Οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ έχουν τη δύναμη κυριολεκτικά να παραλύσουν τις μεταφορές όλης της χώρας και κλιμακώνοντας τον αγώνα, να κερδίσουν τα αιτήματά τους κόντρα στους ιδιοκτήτες και τις επιθέσεις τους.

Άλλα νέα από εργατικούς χώρους

Η μάχη στους Δήμους: Αυτή η απεργία έπρεπε να νικήσει

Υπουργεία: Οι καταλήψεις δεν σταματούν

Όχι στην εφεδρεία

Νοσοκομεία: Ο αγώνας συνεχίζεται

Δικαστήρια: Απεργιακός αναβρασμός

ΕΡΤ - ΜΜΕ: Σε τροχιά κινητοποιήσεων

ΟΛΜΕ - ΔΟΕ: Πρότσαη για κλιμάκωση

ΠΝΟ