Πανελλαδικές εξετάσεις: Σφαγείο!

Με την Έκθεση ξεκίνησε το μαρτύριο των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου για φέτος. Το θέμα και ο βαθμός δυσκολίας του, αναγκάζουν πολλούς εκπαιδευτικούς και μαθητές να κάνουν το σχόλιο ότι ο Μπαμπινιώτης μπορεί να έφυγε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά άφησε την…υπογραφή του στην επιλογή των θεμάτων.

Πολλοί φιλόλογοι αναρωτιούνται γιατί χρειαζόταν να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο ο βαθμός δυσκολίας του μαθήματος που παραδοσιακά ταλαιπωρεί τους μαθητές όσον αφορά τους βαθμούς με τον τρόπο που γίνεται η εξέταση. Το θέμα που επιλέχτηκε μπορεί τυπικά να μην έρχεται σε αντιπαράθεση με ό,τι διδάσκεται στα σχολεία, αλλά σίγουρα στην πράξη ισχύει το ανάποδο.

Το κείμενο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ με τίτλο «Πανανθρώπινο μήνυμα Τέχνης» είναι ένα δύσκολο κείμενο και ταυτόχρονα με πλάγιο τρόπο προβάλλεται ότι η λύση για τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε είναι το «πνεύμα» (σε αντίθεση με τη δράση) και η αναπόληση του αρχαιοελληνικού παρελθόντος.

Προφανώς, σε ένα τέτοιο κείμενο με μεταφορικό λόγο και επίκληση στο συναίσθημα είναι πολύ δύσκολο να «βγάλεις» περίληψη που σημειωτέον πιάνει τις 25 μονάδες από τις 100. Φιλόλογοι λένε ότι το 20 είναι ταβάνι για τους περισσότερους «καλούς» μαθητές, οπότε καταλαβαίνουμε τι θα συμβαίνει με τους υπόλοιπους σε μια χρονιά όπου τα παιδιά που εξετάζονται είναι 6 χιλιάδες λιγότερα ήδη.

Το θέμα ξαναφέρνει στην επιφάνεια το αίτημα του εκπαιδευτικού και μαθητικού κινήματος για κατάργηση των εξετάσεων, την άμεση πρόσβαση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και την μάχη για την άμβλυνση των ταξικών φραγμών μέχρι την τελική νίκη για την πλήρη κατάργηση τους- στο σχολείο και σε όλη την κοινωνία.