“Σε 24 ώρες το διαγώνισμα της Βιολογίας θα έχει τελειώσει και εγώ ελπίζω ότι θα αντέξω να δω τις ερωτήσεις χωρίς να πάθω κρίση πανικού. Σε 24 ώρες θα κλάψω γιατί άντεξα να μην πηδήξω από την ταράτσα όπως ο μαθητής ο οποίος είχε “ψυχολογικά προβλήματα”. Διότι τυχαία πήδηξε στις 28 Μαϊου 2014, λίγο πριν από την παράδοση ενός θέματος που αφορά την ανθρωπιά. Τυχαία, τυχαία, τυχαία. Γαμώ την ανθρωπιά σας”, έγραψε σε ιδιόχειρο σημείωμα που έκανε το γύρο του διαδικτύου 18χρονη μαθήτρια σχολιάζοντας την αυτοκτονία του συνομηλίκου της από τα Γρεβενά μια μέρα πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων.
Για άλλη μια χρονιά δεκάδες χιλιάδες μαθητές μπαίνουν στον εφιάλτη των πανελλήνιων και σαν να μην έφτανε η ήδη υπάρχουσα απάνθρωπη και αντιπαιδαγωγική ψυχοφθόρα διαδικασία έχουν να αντιμετωπίσουν πλέον και τον νέο τρόπο προαγωγής των μαθητών και την “Τράπεζα Θεμάτων” που καθιέρωσε για όλες τις τάξεις του λυκείου το υπουργείο Παιδείας.
“Παρά τις αλλεπάλληλες έντονες διαμαρτυρίες από εκπαιδευτικούς και γονείς, τρεις ημέρες πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων το υπουργείο υλοποίησε τελικά την απόφασή του και άνοιξε την Τράπεζα Θεμάτων, φέρνοντας στην επιφάνεια άλλη μια κατάφωρη προσπάθεια να ντυθεί η διάλυση της παιδείας με το ένδυμα της “αξιολόγησης”, τονίζει μιλώντας στην Ε.Α. η Ντίνα Γκαρανέ από την Γ' ΕΛΜΕ. “Με αποκλειστικό σκοπό να “κόψει” τους μαθητές, ο νέος τρόπος έρχεται να απαξιώσει πλήρως την θέση του εκπαιδευτικού αφού μετατρέπει τις εξετάσεις σε λοταρία με δυο από τα τέσσερα θέματα να διαλέγονται στην τύχη από μια σειρά 300 θεμάτων για κάθε μάθημα, κάνοντας ταυτόχρονα τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων να τρίβουν τα χέρια τους. Πρόκειται για μια οφθαλμοφανή προσπάθεια του υπουργείου να αποτρέψει μαθητές από το να συνεχίσουν το λύκειο”.
Όπως καταγγέλλει η Γ' ΕΛΜΕ από την δημοσιοποίηση της Τράπεζας Θεμάτων και μετά, “δεκάδες καταγγελίες είδαν το φως της δημοσιότητας, είτε για τυπική κάλυψη της ύλης, είτε για τα ίδια τα θέματα της τράπεζας [λανθασμένα ή πρόχειρα, εκτός ύλης, με ανερμάτιστες εκφωνήσεις, μεγάλο βαθμό δυσκολίας, απαιτήσεις αποστήθισης - απομνημόνευσης ακόμη και σε βάρος των ίδιων των οδηγιών διδασκαλίας, χρονικών απαιτήσεων διαπραγμάτευσης που αντιστοιχούν σε αυτά των πανελλαδικών εξετάσεων κλπ], θέματα που αποκλειστικό στόχο είχαν το μαζικό διωγμό των μαθητών από το Λύκειο (Γενικό και ΕΠΑΛ), προκειμένου να οδηγήσει τους 15χρονους μαθητές στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση των ΣΕΚ και τη μαθητεία”.
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν κοινό συμφέρον να σταματήσουν αυτήν την αντιπαιδαγωγική κατρακύλα. Η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα είναι αγαθό. Με απεργίες και καταλήψεις μπορούμε να επιβάλλουμε πως θα είναι προσβάσιμη για όλους.