Εργατικό κίνημα
Κατάργηση των πανελλαδικών Ελεύθερη πρόσβαση τώρα!

Έντονη ήταν η δυσαρέσκεια και οι διαμαρτυρίες μαθητών και γονιών για την επιλογή θεμάτων στα μαθήματα όλων των κατευθύνσεων στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, ιδιαίτερα στα μαθηματικά. Το ζήτημα δεν είναι αν απλά ήταν δύσκολα ή εύκολα θέματα αλλά ότι αποτελούν επιστέγασμα της λειτουργίας του εξετασιοκεντρικού σχολείου με βασικά χαρακτηριστικά τον ανταγωνισμό, τη βαθμοθηρία και την τυποποίηση της διδασκαλίας κατακερματισμένων γνώσεων και πληροφοριών. 
 
Η κλιμάκωση του βαθμού δυσκολίας των θεμάτων και τα πολλά υποερωτήματα επιδίωκαν τη συσσώρευση των επιδόσεων των μαθητών κοντά στη βάση. Ταυτόχρονα, την εμπέδωση, και μέσα από την εξεταστική διαδικασία, της λογικής ότι ο μελλοντικός «επιτυχημένος» εργαζόμενος δε χρειάζεται να σκέφτεται και να έχει άποψη αλλά είναι αυτός που μπορεί να αντεπεξέλθει σε πιεστικές εντατικοποιημένες συνθήκες που διαμορφώνονται στο ανταγωνιστικό πλαίσιο των επιχειρήσεων. 
 
Είναι συνέχεια της μνημονιακής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων, που θέλει την Παιδεία προσαρμοσμένη στις ανάγκες της αγοράς και γι’΄αυτό στοχεύει στο σχολείο των «αρίστων». Η κυβέρνηση ακολουθεί την πολιτική της συνέχειας του κράτους, υποχωρώντας στις πιέσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ, αντί να αλλάξει τον προσανατολισμό του σχολείου και να περιορίσει τα ταξικά κόσκινα ώστε να ανακουφιστούν χιλιάδες φτωχές οικογένειες που δαπάνησαν μεγάλα ποσά στην παραπαιδεία, σε συνθήκες κρίσης, για να περάσουν τα παιδιά τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. 
 
Εντατικοποίηση
 
Οι εξεταστικές δοκιμασίες, όποια μορφή κι αν έχουν και σε οποιαδήποτε βαθμίδα, δεν συμβάλλουν στη μάθηση αλλά στην εντατικοποίηση. Αποτελούν καταναγκασμό, γεμίζουν με άγχος τους νέους, και εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς σε βάρος των παιδιών των εργατικών οικογενειών και των μεταναστών, των παιδιών από φτωχά κοινωνικά στρώματα και από υποβαθμισμένες περιοχές των αστικών κέντρων και της επαρχίας. Οι αδύνατοι μαθητές αποθαρρύνονται και εκδιώκονται από το σχολείο.
 
Το εκπαιδευτικό κίνημα παλεύει ενάντια στο σχολείο της αγοράς, της ανισότητας, των ρατσιστικών διακρίσεων και της ταξικής επιλογής. Δεν θέλουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που απορρίπτει όσους δεν έχουν να πληρώσουν και κολλάει τη ρετσινιά του αποτυχημένου στους φτωχότερους. Θέλουμε μια Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία, ανοιχτή για όλους και σε όλες τις βαθμίδες.
 
Είναι η ώρα με τους αγώνες μας να πετύχουμε την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την ελεύθερη πρόσβαση τώρα. 
Ντίνα Γκαρανέ, μέλος ΔΣ  Γ’΄ΕΛΜΕ Αθήνας