Εργατικό κίνημα
ΟΣΕ, Λιμάνια, Συγκοινωνίες: Κοινός απεργιακός αγώνας

Aπό την κοινή συνέντευξη Τύπου την Τρίτη 24/11, στο κτίριο του ΟΣΕ

Σε συντονισμό και κοινές δράσεις-κινητοποιήσεις προχωρούν τα συνδικάτα των αστικών συγκοινωνιών, των λιμανιών και του σιδηροδρόμου. Την Τρίτη 24 Νοέμβρη σε κοινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο κτίριο του ΟΣΕ στην Καρόλου ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση το πρώτο δεκαήμερο του Δεκέμβρη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και τις υπόλοιπες μνημονιακές επιθέσεις και ότι θα οργανώσουν συγκέντρωση στο ΤΑΙΠΕΔ στις 15 Δεκέμβρη. Επίσης, θα κυκλοφορήσουν ανακοίνωση με τα στοιχεία που έδωσαν οι εισηγητές στη συνέντευξη Τύπου. 
 
Στη συνέντευξη το παρών έδωσαν συνδικαλιστές και εργαζόμενοι από όλα τα σωματεία Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Πρώτος πήρε το λόγο ο Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) που αφού εξήγησε τη σημασία του συντονισμού των συνδικάτων αναφέρθηκε στο σιδηρόδρομο. Τόνισε ότι είναι ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και ότι οι εργαζόμενοι παλεύουν για ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο. Έδωσε στοιχεία για τις μεγάλες ελλείψεις σε τροχαίο υλικό και προσωπικό, ενώ ενημέρωσε ότι συνεχίζουν να παλεύουν για Συλλογική Σύμβαση Εργασίας αφού η προηγούμενη έχει λήξει. 
 
Στη συνέχεια μίλησε ο Αποστόλης Ντάλας, αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ). Εξήγησε ότι είναι μύθος η πετυχημένη ιδιωτικοποίηση του κομματιού του λιμανιού που έχει αρπάξει η Cosco αφού οι εργαζόμενοι δουλεύουν κάτω από τις χειρότερες συνθήκες. Ανέφερε επίσης ότι στην Cosco έχουν δοθεί παράνομες φοροαπαλλαγές ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ με αποτέλεσμα το δημόσιο να πληρώνει πρόστιμα λόγω της παραβίασης του ευρωπαϊκού δικαίου. Τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στο Λιμάνι ετοιμάζουν κινητοποιήσεις αφού στις 15/12 είναι προγραμματισμένο να λήξει ο διαγωνισμός και να πουληθεί το σύνολο των μετοχών του ΟΛΠ. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε τρεις μήνες. 
 
Ακολούθησε η τοποθέτηση του Διομήδη Καρακωνσταντή από την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας που καλύπτει τους εργαζόμενους στα φορτηγά, στα τουριστικά λεωφορεία, στα ΚΤΕΛ και τα ταξί. Έδωσε πολλές εικόνες από τις συνθήκες Μεσαίωνα που επικρατούν, όπως ότι έχει καταργηθεί το βιβλίο δρομολογίων με αποτέλεσμα οι οδηγοί να δουλεύουν ολόκληρη την ημέρα. 
 
Έπειτα μίλησε ο Λεωνίδας Σκούλος από το Συνδικάτο εργαζόμενων ΟΑΣΑ που περιέγραψε τη διάλυση του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ, τους αγώνες των εργαζόμενων ενάντια στην αύξηση του εισιτηρίου και τόνισε ότι χρειάζεται κοινός αγώνας των εργαζόμενων στις συγκοινωνίες και του υπόλοιπου λαού. 
 
Τελευταίος πήρε το λόγο ο Αντώνης Ρενιέρης, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζόμενων του ΗΣΑΠ. Εξήγησε ότι η αύξηση του εισιτηρίου έγινε επειδή το ΦΠΑ ανέβηκε από το 13 στο 23%, τόνισε ότι εξαιτίας της μη χρηματοδότησης το συγκοινωνιακό έργο έχει μειωθεί αφού οι συρμοί καθυστερούν μέχρι και το διπλάσιο χρόνο από το 2010, ενώ τόνισε ότι η σταδιακή απαξίωση των εταιριών οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημά τους. 
 
Στον Πειραιά
 
Εκτός από τις πρωτοβουλίες που βγήκαν από την συνέντευξη, στον Πειραιά η Ένωση Λιμενεργατών μαζί με την ΟΜΥΛΕ οργανώνουν την Τρίτη 4 Δεκέμβρη συναυλία ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στο Πέτρινο (κοντά στο υπουργείο Ναυτιλίας). Επίσης, ο Συντονισμός ενάντια στα Μνημόνια καλεί στις 2 Δεκέμβρη στις 6μμ σε συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά σωματεία και εργαζόμενους για να οργανωθούν κινητοποιήσεις εν όψει της 15ης Δεκέμβρη που θα λήξει ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ.