Δήμοι και Περιφέρειες
Χανιά: Τι ωραίο πλιάτσικο!

Αυτό τον τίτλο φέρει η κοινή δήλωση που έκαναν ο Φώτης Μπιχάκης, πρώην Γενικός Γραμματέας ΕΛΜΕ Χανίων και ο Σεραφείμ Ρίζος, Δημοτικός Σύμβουλος με την Ανταρσία στα Χανιά ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου. 

Όπως αναφέρουν ανάμεσα σε άλλα: “Η επιστολή των 37 Χανιωτών θα μπορούσε να είναι μια κακόγουστη φάρσα, αν δεν ήταν η υπεράσπιση μιας τραγωδίας. Η υποκρισία τους περισσεύει. Μας καλούν να αποδεχτούμε την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου, για να μην καθηλωθούμε σε «στερεότυπα του παρελθόντος». Πρέπει να διαδραματίσουμε ως τοπική κοινωνία «θετικό και ενεργό ρόλο στη νέα περίοδο διαχείρισης του αεροδρομίου».

Η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων δεν είναι καινούργια. Έχει εισαχθεί στην Ελλάδα από τη μισητή κυβέρνηση Μητσοτάκη το ’90-’93... Έκτοτε αυτός που ανέλαβε να νομιμοποιήσει στην ελληνική κοινωνία τη συγκεκριμένη νεοφιλελεύθερη (θατσερική την έλεγαν τότε) επιλογή ήταν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, ιδιαίτερα αυτές του Κ. Σημίτη με τα γνωστά αποτελέσματα.

Οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές όχι μόνο δεν κατάφεραν να βγάλουν την οικονομία από την κρίση, αλλά την έσπρωξαν ακόμη βαθύτερα σε αυτή…

 Σε αντίθεση με τα όσα ισχυρίζονται οι 37, σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε περιθώριο για τις κοινωνίες να παίξουν «θετικό» και «ενεργό» ρόλο. Αυτό ισχύει για τον Πειραιά και την παραχώρηση του λιμανιού στην Cosco, για τη Νέα Φιλαδέλφεια και το γήπεδο του Μελισανίδη, για την Πτολεμαΐδα που αντιστέκεται στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ. Αυτό θα ισχύσει και για τα αεροδρόμια. Κανέναν άλλωστε δε ρώτησε η Fraport, για να αυξήσει τα τέλη στις άγονες γραμμές κατά 5.500%.

Η συνολικότερη νεοφιλελεύθερη στρατηγική που ισχυρίζεται ότι όσο πιο πολλές παραχωρήσεις γίνουν στο κεφάλαιο τόσο πιο πολλοί επενδυτές θα έρθουν και θα ακολουθήσει η ανάπτυξη έχει αποδειχθεί ένα βολικό παραμύθι για τα λαμόγια της ελεύθερης αγοράς. Το πρόβλημα είναι ότι τις συνταγές αυτές μας τις πλασάρει ως έξοδο από την κρίση και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι ιδιωτικοποιήσεις στη ΔΕΗ, την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ τον ΟΛΘ θα είναι κάτι διαφορετικό από τις προηγούμενες. Το μόνο καινούργιο στοιχείο που φέρνουν είναι ότι υπογραμμίζουν την κατάντια του ΣΥΡΙΖΑ και των στελεχών του. Αν κάτι καινούργιο φέρνει και η επιστολή των 37 είναι να μας θυμίζει τις νέες συμμαχίες αυτών που υποτίθεται θα έσκιζαν τα μνημόνια και θα έκαναν τις αγορές να χορεύουν με το ρυθμό τους.

Η Ανοιχτή Πρωτοβουλία Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου Δ. Κρήτης έχει αναλύσει ορθά και με λεπτομέρεια το χαρακτήρα και τις επιπτώσεις της σύμβασης με τη Fraport… επιμένουμε να είμαστε αντίθετοι σε τέτοιου είδους εγκλήματα και να παλεύουμε για την εθνικοποίηση όλων των ιδιωτικοποιημένων επιχειρήσεων. Όσο για τη δημοκρατία, που με ψευδεπίγραφο και επιλεκτικό τρόπο επικαλούνται οι 37… η τοπική κοινωνία έχει εκφραστεί κατά της ιδιωτικοποίησης. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει εκφράσει την αντίθεσή της, τουλάχιστον στα λόγια».