Όταν τα στρατεύματα των συμμάχων έφτασαν στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης το 1945, ο στρατός και οι εικονολήπτες της ειδησεογραφίας βρέθηκαν αντιμέτωποι με φρικιαστικές εικόνες, τις οποίες κατέγραψαν με τις κάμερές τους. Από τη μεριά της Βρετανίας, ο Σίντνεϊ Μπέρνσταϊν του Υπουργείου Πληροφοριών της και η ομάδα του, μεταξύ των οποίων ο σκηνοθέτης Άλφρεντ Χίτσκοκ, επεξεργάστηκαν το φιλμικό υλικό, πραγματοποιώντας παράλληλα γυρίσματα στο Μπέργκεν-Μπέλζεν, το Νταχάου και το Άουσβιτς, με στόχο να δημιουργήσουν μια ταινία- καταπέλτη. Θα είχε τίτλο «Γερμανικά Στρατόπεδα Συγκέντρωσης – Πραγματική Έρευνα».
Παρά την αποδεδειγμένη γνησιότητα του ντοκιμαντέρ του 1945 και τη χρήση του πιο καθηλωτικού φιλμικού υλικού που τραβήχτηκε ποτέ σε στρατόπεδο συγκέντρωσης, το σχέδιο του Μπέρνσταϊν δεν προβλήθηκε ποτέ. Το ντοκιμαντέρ δεν ολοκληρώθηκε, λόγω μιας σειράς από πρακτικά προβλήματα, αλλά κυρίως επειδή με τον ερχομό του Ψυχρού Πολέμου, το πολιτικό κλίμα μεταβλήθηκε και οι Δυτικές κυβερνήσεις που πατρονάριζαν τη νεοσύστατη Δυτική Γερμανία του Αντενάουερ, δεν ήθελαν με τίποτα να θυμήσουν στα ακροατήρια τις ναζιστικές θηριωδίες. Από το 1952, το ντοκιμαντέρ φυλαγόταν ανολοκλήρωτο στα αρχεία του Βασιλικού Πολεμικού Μουσείου στο Λονδίνο...
Το 2008, το Μουσείο ξεκίνησε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ψηφιοποίηση, αποκατάσταση και ολοκλήρωσή του. Το ντοκιμαντέρ «Θα πέσει η νύχτα» παρέχει μία συναρπαστική ματιά στα παρασκήνια του πώς δημιουργήθηκε το ξεχασμένο ντοκιμαντέρ και πώς τελικά ολοκληρώθηκε μετά από 70 χρόνια. Αντιπαραθέτει πρωτογενές υλικό και σκηνές από το ντοκιμαντέρ του 1945 με μαρτυρίες από τους επιζώντες -κάποιοι από τους οποίους αναγνωρίζουν τον νεότερο εαυτό τους στο φιλμ- τους στρατιώτες που τους απελευθέρωσαν και αρχειακές συνεντεύξεις με τον Μπέρνσταϊν, τον Χίτσκοκ και τον Μπίλι Γουάιλντερ. Τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος (27 Γενάρη 2017) η ταινία προβλήθηκε τηλεοπτικά σε όλο τον κόσμο και από 20 Απρίλη βρίσκεται στις Αθηναϊκές αίθουσες.