Στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ ΛΟΑΤΚΙ+ Περηφάνιας, Athens Pride 2017, το Σάββατο 10 Ιούνη, η ομάδα LGBTQI+ ΑΝΤΑΡΣΥΑ οργανώνει ανοιχτή συζήτηση με τίτλο «Θέμα Παιδείας; Από πού προέρχεται η ομοφοβία/τρανσφοβία και πώς θα την τσακίσουμε» (4:30μμ, Πλατεία Συντάγματος, κοντά στο περίπτερο της ομάδας). Θα μιλήσουν: εκπαιδευτικός, μέλος του Πολύχρωμου Σχολείου και ο Κώστας Καταραχιάς, πρόεδρος του Συλλόγου εργαζόμενων στο νοσοκομείο Αγ. Σάββας.
Η ομάδα έβγαλε κείμενα και προκηρύξεις με τα οποία καλεί στο φετινό Pride και σχολιάζει το ζήτημα της παιδείας. Ταυτόχρονα παρεμβαίνει στη συζήτηση για την κατρακύλα της διοργάνωσης του Pride με χορηγούς και Πρεσβείες αλλά και πώς μπορεί το ΛΟΑΤΚΙ+ κίνημα να παλέψει αποτελεσματικά, με σύμμαχο την εργατική τάξη, ενάντια σε σεξισμό, ομοφοβία, τρανσφοβία και το σύστημα που τα παράγει.
Η προκήρυξη αναφέρει: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-AΝΕΛ δεν κάνει ένα βήμα μπρος αν δεν κάνει κι άλλα δυο πίσω.
Μέχρι στιγμής η απόπειρα να ανοίξει το ζήτημα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την σχετική ‘θεματική εβδομάδα’ παρά το ότι θα μπορούσε να είναι ένα θετικό βήμα, έγινε από τα πάνω, αποσπασματικά και με επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που το χρεώθηκαν.
Το αποτέλεσμα ήταν δυσαρέσκεια μέσα στους καθηγητές και δεξιά δημαγωγία από εκκλησία, συντηρητικό τύπο κλπ., που ανέλαβαν τον ρόλο της ομο-τρανσφοβικής αντιπολίτευσης. Απέναντί τους βρήκαν το κίνημα.
Ορισμένα κομμάτια της κοινωνίας πρωταγωνιστούν ή/και καλύπτουν τις ομο-τρανσφοβικές επιθέσεις και κάποια άλλα τις παλεύουν και έμπρακτα συμπαρατάσσονται με τη μεριά μας. Αυτό είναι αποτέλεσμα κύρια πολιτικών αγώνων και όχι παιδείας. Η παιδεία δεν είναι ουδέτερος θεσμός, υπόκειται στις επιλογές και τις πιέσεις του καπιταλιστικού συστήματος. Προάγει συγκεκριμένες ιδέες με στόχο τη διάσπαση της εργατικής τάξης με βάση το φύλο, τη σεξουαλικότητα, τη θρησκεία, την εθνικότητα κοκ.
Δεν είμαστε γενικά αδιάφοροι απέναντι σε προσπάθειες αντισεξιστικής παιδείας, αλλά πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να αφήνονται στην αυθαιρεσία του κάθε υπουργού Παιδείας. Οι εκπαιδευτικοί, συλλογικά επιβάλλοντας τον δικό τους έλεγχο στον τρόπο και τη διαδικασία εφαρμογής της, μπορούν να της δώσουν ουσιαστικό περιεχόμενο και αποτέλεσμα».