Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ επιμένουν

Κανένα από τα μέσα που έχει επιστρατεύσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ -προπαγάνδα στα ΜΜΕ, δικαστήρια, ενεργοποίηση της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΠΑΣΚΕ- δεν έχει καταφέρει να κλείσει το μέτωπο των συγκοινωνιών. Οι επιθέσεις που φέρνει ο νόμος με τις χιλιάδες μετατάξεις προσωπικού, την κατάργηση ΣΣΕ και Κανονισμών Προσωπικού, τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τις περικοπές δρομολογίων, την παράδοση φιλέτων του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες μέσω ΣΔΙΤ, εξακολουθούν να ξεσηκώνουν ολόκληρο τον κλάδο.

Η απεργία στα τρόλεϊ και τα μέσα σταθερής τροχιάς την περασμένη Πέμπτη επιβεβαιώνει την αγωνιστική αυτή διάθεση. Η βάση των εργαζόμενων είναι με την συνέχεια των κινητοποιήσεων μέχρι την ανατροπή του νόμου. Αυτό ήταν το κλίμα και στην κοινή απεργιακή συγκέντρωση των εργαζόμενων στα τρόλεϊ, τον ηλεκτρικό και το τραμ που έγινε στο ξενοδοχείο Νοβοτέλ την ίδια μέρα.

Από την αρχή ήταν φανερό ότι τα ΔΣ των Συνδικάτων δεν είχαν σκοπό να συζητήσουν για τα επόμενα βήματα του αγώνα. Η συμμετοχή στη συγκέντρωση ήταν μικρή δείχνοντας ότι δεν είχε προηγηθεί κάποια προσπάθεια οργάνωσή της από τη μεριά τους. Η επιλογή των μακροσκελών και κουραστικών εισηγήσεων με μοναδικό θέμα τις επιθέσεις του νόμου, περιόριζε τις δυνατότητες συζήτησης και παρέμβασης της βάσης. Ενώ η πρωινή απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ να δώσει προσωπικό ασφαλείας υποκύπτοντας στις πιέσεις της Διοίκησης, ούτε που αναφέρθηκε στις ομιλίες των συνδικαλιστών παρά το γεγονός ότι σχολιαζόταν από όλους τους συγκεντρωμένους.

Οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που συμμετείχαν στη συγκέντρωση δε σταμάτησαν, σε κάθε ευκαιρία, να κατακεραυνώνουν τις ηγεσίες τους και να διεκδικούν την κλιμάκωση του αγώνα για να μην προχωρήσει η εφαρμογή του νόμου με πρώτες τις μετατάξεις. Ειδικά όταν στο βήμα σηκώνονταν ομιλητές για να ρίξουν το φταίξιμο για τη μικρή συγκέντρωση στους εργαζόμενους όπως ο πρόεδρος των Ηλεκτροδηγών του ΗΣΑΠ που είπε προκλητικά “Τι έγινε; Κουραστήκαμε; Δε θέλουμε άλλο αγώνα; Είναι φοβερό να κάνουμε τέτοιο αγώνα και να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι...”, φούσκωνε η οργή από κάτω. Η συγκέντρωση έληξε με την υπόσχεση του προέδρου της Ενωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ για νέες γενικές συνελεύσεις τις επόμενες μέρες. Η βάση των εργαζόμενων χρειάζεται να απαιτήσει την υλοποίηση αυτής της υπόσχεσης.

Η αγωνιστική διάθεση περιλαμβάνει και τους οδηγούς της ΕΘΕΛ παρά το γεγονός ότι δεν συμμετείχαν στην απεργία της περασμένης Πέμπτης. Η ευθύνη για αυτό ανήκει στην ηγεσία της ΠΑΣΚΕ στο χώρο, η οποία έχει οδηγήσει το ΔΣ του Συνδικάτου σε πλήρη παράλυση. Ολες οι διαδικασίες που θα μπορούσαν να βγάλουν απεργιακές αποφάσεις (κάλεσμα για νέα γενική συνέλευση, συμμετοχή στο Συντονιστικό των ΜΜΜ κλπ) έχουν μπλοκαριστεί και το μόνο θέμα συζήτησης στις τελευταίες συνεδριάσεις του ΔΣ είναι η “ανασύνθεση” προεδρείου.

Πρωτοβουλίες

Αντιδρώντας σε αυτή την εξέλιξη, οδηγοί της βάσης προσπαθούν να οργανώσουν τον αγώνα παίρνοντας μια σειρά πρωτοβουλίες.

Σε μάζεμα που έγινε την Κυριακή 20 Μάρτη στα γραφεία του Συνδικάτου και στο οποίο συμμετείχαν οδηγοί από τα αμαξοστάσια του Βοτανικού, του Ελληνικού και της Πέτρου Ράλλη, συζητήθηκαν συγκεκριμένα βήματα για να μπει σε κίνηση η βάση των εργαζόμενων. Αποφασίστηκε έτσι να κυκλοφορήσει ανακοίνωση που να καλεί σε μια μεγάλη ανοιχτή συγκέντρωση εργαζόμενων στις 2 Απρίλη στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού. Η ανακοίνωση θα μοιραστεί τις επόμενες μέρες σε όλους τους χώρους. Τονίστηκε επίσης η σημασία να υπάρχει παρουσία οδηγών της ΕΘΕΛ στο απογευματινό συλλαλητήριο των ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ την Τρίτη 22 Μάρτη και αποφασίστηκε να βγει αφισάκι που να καλεί.

Την ίδια στιγμή, οδηγοί που τις προηγούμενες μέρες είχαν ξεκινήσει συλλογή υπογραφών για  τη σύγκλιση νέας γενικής συνέλευσης συνεχίζουν αυτή την προσπάθεια μέσα στα αμαξοστάσια. Προβάλλοντας παράλληλα την ανάγκη να δημιουργηθεί απεργιακή επιτροπή που θα αναλάβει την οργάνωση του αγώνα και την υλοποίηση των αποφάσεων των εργαζόμενων όταν το ΔΣ του Συνδικάτου αρνείται να το κάνει. Είναι ένα κρίσιμο βήμα για να μην περάσει το κλείσιμο του αγώνα.

Σε όλα τα Μέσα γίνονται κινήσεις για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα του αγώνα. Τις επόμενες μέρες, το ΣΕΛΜΑ, το μεγαλύτερο Σωματείο του ΜΕΤΡΟ, θα προχωρήσει σε ετήσια απολογιστική συνέλευση. Το Σωματείο που είχε πάρει απόφαση το προηγούμενο διάστημα για κλιμάκωση του αγώνα με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες μπορεί να ξαναβγεί μπροστά και να παρασύρει όλους τους εργαζόμενους.