Εκπαίδευση και νεολαία
Εκπαίδευση: Νομοσχέδιο-σφαγείο

«Κέντρο της αντι-εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είναι και πάλι το Λύκειο. 

Το πολυνομοσχέδιο εισηγείται νέα μείωση των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αλλά και αύξηση του μέσου όρου προαγωγής/απόλυσης. Εισαγωγή «κόντρα μαθήματος», μαθηματικά στη θεωρητική και Ιστορία στη θετική κατεύθυνση. Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων (που όταν εφαρμόστηκε το 2013-14 ήταν οι σύλλογοι και οι ενώσεις γονέων που υποχρέωσαν τον υπουργό Αρβανιτόπουλο να την αναθεωρήσει και την επόμενη ηγεσία του υπουργείου να την καταργήσει) μόνο που τώρα θα χρηματοδοτείται από τα ΕΣΠΑ. Τη σύνδεση απόκτησης του Εθνικού Απολυτηρίου με εφόδια που βρίσκονται έξω από τη δημόσια εκπαίδευση, πχ πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας. Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων ανά τάξη. Επαναφορά της διαγωγής και των ποινών για τους μαθητές. Και επειδή οι «άριστοι» πρέπει να επιβραβεύονται: ίδρυση νέων Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων.

Στα ΕΠΑΛ ολοκληρώνει το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης, με τη μαθητεία και την κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων, εισάγοντας για πρώτη φορά την Τράπεζα Θεμάτων και βάζοντας ανώτατο ηλικιακό όριο εγγραφής σ’ αυτά τα σχολεία τα 17 έτη. Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ δυσχεραίνεται η προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη, καθώς αυξάνεται ο μέσος όρος ανά μάθημα και το σύνολο των μαθημάτων που πρέπει να έχει ο μαθητής. 

Πιο πολλά παιδιά στην τάξη

Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω «δημιουργικών» δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές, με στόχο την απόκτηση των περίφημων «δεξιοτήτων». Ενώ αυξάνει το ανώτατο όριο μαθητών ανά τάξη στους 24 (+10% με εισήγηση διευθυντή), ταυτόχρονα ορίζει –για πρώτη φορά- και κατώτατο όριο μαθητών, τους 20!.

Και, βέβαια, σ’ ότι αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι προβλέψεις του νομοσχεδίου ενισχύουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων με κριτήρια ελεύθερης αγοράς και ολοκληρώνουν τη μετατροπή των πτυχίων σε εμπόρευμα.

Τιμωρητικές ρυθμίσεις για τις/τους αναπληρώτριες/αναπληρωτές, καθώς επαναφέρει τις ετήσιες και διετείς ποινές αποκλεισμού από τους πίνακες προσλήψεων, αν αρνηθούν την πρόσληψή τους. Άλλωστε, η εμμονή της Κεραμέως με την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», φανερώνει γενικότερες προθέσεις για τον τρόπο κάλυψης των κενών σε εκπαιδευτικούς το επόμενο διάστημα, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές.

Κι αν τυχόν μετά από όλα αυτά παραμείνει έστω και κάτι από το δημόσιο χαρακτήρα, αυτό θα εξουδετερωθεί με την Αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού. Οι στόχοι της είναι σαφώς προσδιορισμένοι εδώ και χρόνια: κατηγοριοποίηση των σχολείων, που ουσιαστικά σημαίνει να καταφεύγουν τα σχολεία σε ιδιώτες/χορηγούς αν θέλουν να λειτουργήσουν, άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών, πλήρης ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, απαλοιφή κάθε εργασιακού δικαιώματος».

Από την ανακοίνωση του Δικτύου Εκπαιδευτικών «Η Τάξη μας»