Εργατικό κίνημα
Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ για να βγει Απεργία!

8/5, Συνέλευση Α’ ΕΛΜΕ Αχαΐας. Φωτό: Δημήτρης Μπελιάς

Mια σειρά τοπικές ΕΛΜΕ και σύλλογοι δασκάλων προχωρούν σε γενικές συνελεύσεις αυτή τη βδομάδα.

Την ώρα που η Εργατική Αλληλεγγύη πήγαινε στο τυπογραφείο γίνονταν συνελεύσεις στη Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας και την Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας. Την Πέμπτη 14 Μάη προχωράει σε συνέλευση η ΕΛΜΕ Πειραιά, στις 15 Μάη καλεί σε συνέλευση ο ΣΕΠΕ Χανίων (6:30μμ, προαύλιο 3ου δημ. σχολείου), ενώ το απόγευμα της Δευτέρας 11/5, έκαναν συνέλευση οι καθηγητές/τριες της κρητικής πόλης. “Πάνω απο 100 συναδελφοι/ισσες συμμετείχαν. Κοινό σημείο η αντίθεσή μας στις προθέσεις του υπουργείου και η διάθεση για ξεκίνημα απεργιακού αγώνα. Η απόφαση, που ψηφίστηκε μαζικά αφορά πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 13/5 και 20/5, καθώς και 48ωρη απεργία, ως πρώτη απεργιακή απάντηση ενώ υιοθετήθηκε ψήφισμα που ζητά κατάργηση των πανελληνίων και ελεύθερη πρόσβαση των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση” μετέφερε η Δώρα Κιντή, μέλος της ΕΛΜΕ Χανίων και του Δικτύου “Η Τάξη μας”. 

Την Παρασκευή 8/5 έγινε γενική συνέλευση της Α' ΕΛΜΕ Αχαΐας. Ο Δημήτρης Μπελιάς μέλος του τοπικού πυρήνα του ΣΕΚ παρεβρέθηκε στη συνέλευση και μας μετέφερε: “Συμμετείχαν γύρω στους 150 εκπαιδευτικούς, ένας πολύ καλός αριθμός, παρότι ήταν κλειστά τα σχολεία όλον αυτό τον καιρό. Είχε προηγηθεί ένα επίσης μαζικό συλλαλητήριο από την Α’ ΕΛΜΕ την Τρίτη κι ο κόσμος βρισκόταν ήδη σε αγωνιστικό αναβρασμό. Έγινε καλή συζήτηση τόσο από τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών όσο κι από τις παρεμβάσεις από άλλους χώρους που παρευρέθηκαν δηλώνοντας τη συμπαράστασή τους. Ήταν εκεί εκπρόσωποι από τους εργαζόμενους στην ιδιωτική εκπαίδευση, την Ένωση Νοσοκομειακών Ιατρών Αχαΐας και το φοιτητικό σύλλογο των πολιτικών μηχανικών. 

Όλοι μίλησαν για κοινό αγώνα και δήλωσαν τη διάθεση για κλιμάκωση. Δόθηκε έμφαση στην αντίσταση στο μέτρο της βιντεοσκόπησης, στη διεκδίκηση μέτρων υγιεινής, καθώς και στην ανάγκη κοινού αγώνα με τις σχολικές καθαρίστριες. Αποφασίστηκε συλλαλητήριο την Πέμπτη 14/5, στις 7μμ, στην πλ. Γεωργίου. Την ίδια μέρα έγινε συνέλευση και της Β' ΕΛΜΕ στο Αίγιο όπου αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κινητοποίηση την Τετάρτη 13/5”.


Την Πέμπτη 14/5 η ΕΛΜΕ Πειραιά προχωράει σε γενική συνέλευση. Τρία είναι τα μεγάλα ζητήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Το νομοσχέδιο της Κεραμέως, την επαναλειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας, παρά τις τεράστιες ελλείψεις σε μέτρα προστασίας και την αντιδραστική ρύθμιση με τις κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Τις επόμενες ημέρες η Κεραμέως ετοιμάζεται να φέρει ένα νομοσχέδιο - έκτρωμα στη Βουλή. Ένα νομοσχέδιο που υψώνει ακόμα περισσότερους ταξικούς φραγμούς και πλαισιώνεται από όλο το σκοταδιστικό πλαίσιο περασμένων δεκαετιών. Η διαδρομή προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση αποκτά ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια για τα παιδιά της εργατικής τάξης, επανέρχονται όλα τα μέτρα πειθάρχησης με τη διαγωγή, τις αποβολές κλπ, επανέρχεται η βάση του 10, ανοίγει η πόρτα για τους ιδιώτες στην εκπαίδευση κλπ.  

Τη Δευτέρα άνοιξαν ξανά τα σχολεία, αρχικά για την τρίτη λυκείου. Είναι μια κίνηση που γίνεται για να εξυπηρετηθούν τρία πράγματα. Τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των ιδ. σχολείων, το “θέσφατο” των πανελληνίων εξετάσεων και το αφήγημα της “επιστροφής στην κανονικότητα”. Τίθεται έτσι σε κίνδυνο όχι μόνο η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά ολόκληρη η κοινωνία, γιατί οι μαθητές ζούνε σε σπίτια μαζί με τις οικογένειές τους. Κάνουν ένα άνοιγμα για 17 μέρες, που ουσιαστικά είναι ένα μεγάλο ρίσκο για τους παραπάνω λόγους που σε τίποτα δεν έχουν να κάνουν με την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Και παρά τη μεγάλη συζήτηση που γίνεται για το πώς θα προστατευτούν μαθητές και καθηγητές, είναι πολλά που πρέπει να γίνουν αν θέλουμε να είναι ουσιαστικά τα μέτρα κι όχι για το θεαθήναι. Γιατί αν έχει μια τουαλέτα για εκατοντάδες παιδιά, αν έχεις λίγους καθηγητές για πολλούς μαθητές σε μικρές αίθουσες, αν έχεις μικρά προαύλια για το διάλειμμα, δεν μπορείς να μιλάς στα σοβαρά για μέτρα ασφαλείας. Χρειάζονται μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και μονιμοποίηση των αναπληρωτών για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές. Χρειάζεται χρηματοδότηση για την υλικοτεχνική βελτίωση των σχολείων. Παροχή δωρεάν μέσων προστασίας σε όλες και όλους. Εγώ υπολογίζω ότι χρειάζομαι 4-5 μάσκες την ημέρα, γύρω στα 5 ευρώ την ημέρα. Αντίστοιχα κάθε συνάδελφος και μαθητής, που στις εργατογειτονιές που ζούμε και διδάσκουμε δεν υπάρχουν περιθώρια για τέτοιο έξοδο. 

Χρειάζονται προσλήψεις και μονιμοποιήσεις καθαριστριών με πλήρη δικαιώματα. Αυτή τη στιγμή οι περισσότερες καθαρίστριες είναι γυναίκες μεγάλες σε ηλικία, με προβλήματα υγείας, λίγες, που εργάζονται σε συνθήκες ανασφάλειας. Η κυβέρνηση έχει πετάξει το μπαλάκι για την καθαριότητα των σχολείων στους δήμους, αλλά στον Πειραιά τουλάχιστον που ξέρω, δεν έχω δει κάποια μέριμνα για την κάλυψη των αναγκών σε καθαρίστριες. 

Την Παρασκευή έβαλε άρον άρον και στα μουλωχτά την τροπολογία για τις κάμερες στις αίθουσες διδασκαλίας. Πρόκειται για συνέχεια του μέτρου της τηλεκπαίδευσης που, παρά τις κυβερνητικές φανφάρες, άνοιξε μια σειρά ζητήματα. Περιόρισε την προσβασιμότητα στα παιδιά των φτωχώτερων οικογενειών, αυτά που δεν έχουν υπολογιστή ή έχουν ένα σε κάθε σπίτι για να τον μοιραστούν με τα αδέρφια τους και τους γονείς τους που μπορεί να δουλεύουν με τηλεργασία. Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή σχέση του μαθήματος μέσα στην τάξη. Και τώρα με την τροπολογία αυτή εγείρονται μεγάλα ζητήματα σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα και τη μετατροπή των σχολικών αιθουσών προοδευτικά σε τάξεις big brother. Επίσης αν ένας καθηγητής μπορεί να κάνει τηλεμάθημα και να τον παρακολουθούν εκατοντάδες από τα σπίτια τους τι τους χρειαζόμαστε τόσους εκπαιδευτικούς; Είναι ένα μέτρο που ανοίγει πάρα πολλές πληγές και γι' αυτό δεν πρέπει να το αφήσουμε να περάσει.

Και για τα τρία αυτά μεγάλα ζητήματα χρειάζεται να πάμε σε μαζικές γενικές συνελεύσεις, με πρόταση για 48ωρη απεργία την επόμενη βδομάδα με την προοπτική άμεσης κλιμάκωσης. Να συζητήσουμε και να πάμε σε έναν απεργιακό ξεσηκωμό και κοινό μέτωπο με μαθητές/τριες, γονείς, φοιτητές/τριες και τους συλλόγους τους.

Μαρία Ανδρέου,
ΕΛΜΕ Πειραιά, Δίκτυο Εκπαιδευτικών “Η Τάξη μας”