Συνέλευση πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί του Δικτύου «Η Τάξη μας» την Παρασκευή 12/2, προκειμένου να οργανώσουν τη συνέχεια της μάχης ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές επιθέσεις της κυβέρνησης. Το νομοσχέδιο Κεραμέως – Χρυσοχοΐδη και ο ξεσηκωμός των τελευταίων εβδομάδων, το ταξικό μέτρο της τηλεκπαίδευσης, το κλείσιμο των σχολείων και η απουσία κάθε προετοιμασίας για να λειτουργήσει το σχολείο σε πανδημία και η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, ήταν τα βασικά σημεία της συζήτησης.
Το Δίκτυο Εκπαιδευτικών «Η Τάξη μας» δίνει σταθερά το παρών στις πανεκπαιδευτικές διαδηλώσεις των τελευταίων πέντε εβδομάδων και ήταν και η αρχική αναφορά στο άνοιγμα της συζήτησης από την Εύα Ηλιάδη, καθηγήτρια στην Ε’ ΕΛΜΕ Αθήνας. Η μάχη για άνοιγμα των σχολείων με τους όρους που διεκδικεί το εκπαιδευτικό κίνημα ήταν η συνέχεια.
«Τα κλειστά σχολεία και το webex δεν είναι λύση. Όλοι ξέρουμε τις συνέπειες εδώ κι έναν χρόνο της τηλεκπαίδευσης, τόσο σε εκπαιδευτικό επίπεδο, όσο και σε συνδικαλιστικό. Το αίτημα για ανοιχτά σχολεία με τους όρους μας συγκρούεται με την υποβάθμιση της Παιδείας που επιδιώκει η κυβέρνηση. Αυτό σημαίνει περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές στο καθένα κι άρα περισσότερους καθηγητές με μόνιμη σχέση εργασίας. Το ζήτημα της αξιολόγησης είναι η άλλη μεγάλη μάχη που έχουμε να δώσουμε» τόνισε μεταξύ άλλων η Εύα Ηλιάδη.
«Η κυβέρνηση μας βάζει ξανά σε λοκντάουν χωρίς να εξασφαλίζει καμία πρόσβαση στην εκπαίδευση για χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τους αναγκάζει να ανταποκριθούν με δικά τους μέσα σε μια εκπαίδευση που ούτως ή άλλως από τη φύση της πετάει στον Καιάδα τα φτωχότερα τμήματα των μαθητών» συνέχισε ο Σεραφείμ Ρίζος, από το ΣΕΠΕ Χανίων. «Υπάρχει ένα σύνολο αιτημάτων από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την Αριστερά που δίνουν λύσεις στο ζήτημα. Ωστόσο δεν πρέπει να το αντιμετωπίσουμε ως δεδομένο. Χρειάζεται ως δίκτυο να τα παλέψουμε σε κάθε περιοχή» σημείωσε και συνέχισε με τις επιθέσεις της κυβέρνησης «στη συλλογικότητα των εργαζομένων μέσω της αξιολόγησης» για την οποία θύμισε ότι αποτελεί η εφαρμογή της έκθεσης Πισσαρίδη: Λιγότερες σχολικές μονάδες, χρηματοδότηση συνδεδεμένη με την αξιολόγηση, σχολεία που λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, αξιολόγηση σχολείων συνδεδεμένη με τις εξετάσεις και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και στο βάθος… απολύσεις. «Ο κόσμος της εκπαίδευσης είναι πλέον πολύ ξεκάθαρος για το τι σημαίνει η αξιολόγηση και η κυβέρνηση είναι απομονωμένη» υπογράμμισε, φέρνοντας συγκεκριμένα παραδείγματα από τα Χανιά, ενώ πρόσθεσε ότι ο ΣΕΠΕ Χανίων πήρε απόφαση για απεργία μαζί με τους εργαζόμενους στα νοσοκομεία στις 16/2.
Μαζικά ενάντια στην αξιολόγηση
«Το κείμενο της Ομοσπονδίας ενάντια στην αξιολόγηση έχει κάνει πάταγο. Είναι συντριπτικά τα ποσοστά των συναδέλφων που το υπογράφουν μέσα σε λίγες ημέρες. Όλοι καταλαβαίνουν ότι σημαίνει περικοπές και δεν είναι διατεθειμένοι να την αφήσουν να περάσει» ανέφερε ο Στέλιος Γιαννούλης, από τον ΣΕΠΕ Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
«Από την Τρίτη 16/2 το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ξεκινάμε απεργία για όσο διαρκεί το λοκντάουν» μετέφερε η Θάλεια Μπαρδάνη, εργαζόμενη στην Ειδική Αγωγή. «Διεκδικούμε κι από τη ΔΟΕ να καλύψει απεργιακά τους δασκάλους του κλάδου. Η απεργία έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα σχολεία ειδικής αγωγής παραμένουν ανοιχτά χωρίς κανένα μέτρο προστασίας για παιδιά και εκπαιδευτικούς» συνέχισε.
Η Ντίνα Γκαρανέ από τη Γ’ ΕΛΜΕ πρόσθεσε ότι «οι συνάδελφοι ψάχνουν και πολιτικές απαντήσεις. Πώς θα απαλλαγούν από αυτή την κυβέρνηση. Και βλέποντας τα κοινοβουλευτικά κόμματα της Αριστεράς, καταλαβαίνουν ότι δεν μπορούν να στηριχτούν πάνω τους. Η σύνδεση του κλάδου με όλες τις μάχες είναι πολύ σημαντική. Με τους αγώνες των εργαζόμενων στην Υγεία, με τις γυναίκες στις 8 Μάρτη, με το αντιρατσιστικό κι αντιφασιστικό κίνημα στις 20 Μάρτη».
Για την κυβερνητική προσπάθεια συρρίκνωσης της δημόσιας Παιδείας μίλησε η Σταυρούλα Πανίδου, ενώ την εικόνα από τη συνέλευση που έκανε η ΕΛΜΕ Χανίων μετέφερε η Δώρα Κιντή και αναφέρθηκε στην άρνηση κατάθεσης βαθμολογιών που χρησιμοποιούν ως μέσο πάλης οι καθηγητές στα Χανιά. «Ξεπερνάει το 50% το ποσοστό των συναδέλφων που δεν κατέθεσαν βαθμολογία» υπογράμμισε. «Αυτή η πλειοψηφία που διαμορφώνεται σε κάθε σχολείο είναι η μαγιά του αγώνα, για την υπόθεση της αξιολόγησης και όχι μόνο» είπε και θύμισε ότι η ΕΛΜΕ Χανίων πήρε απόφαση για συμμετοχή στην απεργιακή 8 Μάρτη.
Οι γονείς μαζί με τους εκπαιδευτικούς
Οι γονείς οφείλουν να είναι μαζί με τους εκπαιδευτικούς ενάντια στην αξιολόγηση, αν θέλουν σχολεία που θα προάγουν τη συνεργασία και την αλληλεγγύη και όχι την κούφια αριστεία. Μην αφήσουμε τους μαθητές/τριες να μπουν στη διαδικασία της βαθμοθηρίας που θα αναγκαστεί ο εκπαιδευτικός να βάλει την τάξη του, για να δείξει καλά αποτελέσματα στην αξιολόγηση. Μην αφήσουμε να μεγαλώσει το χάσμα μεταξύ καλών μαθητών και μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, προσφύγων, μεταναστών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα.
Πως θα μπορέσει ο εκπαιδευτικός με την δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης με τα δικά τους κριτήρια πάνω του, να σκύψει σε κάθε παιδί, να αφουγκραστεί τις ανάγκες του, να το βοηθήσει;
Μην αφήσουμε το δημόσιο σχολείο να μπει στη λογική του "ιδιωτικού" με τα ιλουστρασιόν περιτυλίγματα και το μάρκετινγκ για το ποια εκπαιδευτική μονάδα έχει τους καλύτερους σε αξιολόγηση εκπαιδευτικούς.
Ναι στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για να μπορούν να αφουγκράζονται τις ανάγκες των μαθητών, ναι στη στελέχωση των σχολείων με όλα εκείνα τα υλικά που χρειάζονται στην εκπαίδευση. Το έργο τους ήταν και είναι πολύ σημαντικό για να τους βάζουν να το πουλάνε σαν πωλητές μιας επιχείρησης.
Χρύσα Δουζένημέλος Ένωσης γονέων και κηδεμόνων Ηλιούπολης