Η κινητοποίηση γίνεται ενάντια στην επίθεση του Λοβέρδου στις ΣΣΕ με την κατάργηση των αποφάσεων του ΟΜΕΔ που δίνουν αυξήσεις στους εργαζόμενους.
«Η Συντονιστική Επιτροπή αντιδρά στην λειτουργία του Υπουργείου ως ´Υπουργείο Προστασίας Εργοδοτών´ και καταγγέλλει την συμπεριφορά της πολιτικής ηγεσίας του, η οποία, με πρόσχημα την οικονομική κρίση, προωθεί ένα σχέδιο επιστροφής σε εργατικό Μεσαίωνα και εφαρμόζει μια πολιτική η οποία, με βεβαιότητα, οδηγεί στην κοινωνική αναταραχή και στην εξαθλίωση της ζωής μας», αναφέρει η ανακοίνωση του διασωματειακού των ΜΜΕ που καλεί στη συγκέντρωση, «Αυτή τη φορά ο υπουργός Εργασίας, προκλητικά, λίγες ώρες μόνο μετά την ανάκληση άλλων εξαγγελιών του για την κατάργηση του ΟΜΕΔ - ύστερα από την ομόθυμη και καθολική αντίδραση των συνδικαλιστικών Ενώσεων, ´λύνει´ το εργοδοτικό αίτημα από την πίσω πόρτα, επιχειρώντας να καταργήσει όλες τις αποφάσεις της Διαιτησίας-Μεσολάβησης, που δικαιώνουν Ενώσεις εργαζομένων στις διαφορές που έχουν με τους εργοδότες για τις αυξήσεις των ΣΣΕ.
Το εφαρμόζει: με αναδρομική ισχύ, σε μια περίοδο που ο πληθωρισμός αγγίζει το 6%, γνωρίζοντας ότι η νομοθετική κατάργηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμού της Διαιτησίας είναι απροσχημάτιστη και αντισυνταγματική, με τρόπο προσβλητικό προς όλο το ανεξάρτητο σώμα Μεσολαβητών και Διαιτητών, ακυρώνοντας τις αποφάσεις τους, σε συνέχεια των εξυπηρετήσεων με την μαύρη εργασία, την υποαπασχόληση, την διευκόλυνση των απολύσεων, μετά την απόσυρση της ρύθμισης για το διαδίκτυο για να συνεχιστεί το πάρτι της φοροδιαφυγής και μαύρης εργασίας. Συμμετέχουμε δυναμικά στη συγκέντρωση. Οι εργαζόμενοι δεν συναινούν σε μέτρα εναντίον τους».
ΕΑΣ: Επίσχεση εργασίας
Συνεχίζουν την επίσχεση εργασίας που ξεκίνησαν στις 19 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΕΑΣ (ΕΒΟ-ΠΥΡΚΑΛ) αφού η διοίκηση και η κυβέρνηση αρνείται να πληρώσει τα δεδουλευμένα του Ιουλίου και τα επιδόματα άδειας, ενώ όπως φαίνεται έχει πάρει ειλημμένη απόφαση να μην προχωρήσει και στις πληρωμές του Αυγούστου. Σε ενημέρωση που πραγματοποίησε το σωματείο την Δευτέρα 26/7 στους εργαζόμενους τονίστηκε πως όλα δείχνουν ότι τον Σεπτέμβρη θα ξεκινήσουν απολύσεις. «Οι ως τώρα κινήσεις της διοίκησης αποδεικνύουν πως κινούνται προς την πλήρη απαξίωση των μονάδων», αναφέρει μιλώντας στην Ε.Α. ο Γιώργος Πατρώνας εργαζόμενος στην μονάδα των ΕΑΣ Υμηττού. «Είναι δεδομένο πλέον στα μυαλά όλου του κόσμου πως η κυβέρνηση βαδίζει σε μονοπάτια ιδιωτικοποίησης. Πλέον τα πράγματα πρέπει να τα πάρουμε εμείς στα χέρια μας. Από Σεπτέμβρη η μάχη θα είναι πολύ σκληρή».
Όπως ανακοίνωσαν τα μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου την Πέμπτη εκρεμεί συνάντηση με κυβερνητικά στελέχη. Ωστόσο δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το σωματείο της ΕΑΣ την προηγούμενη εβδομάδα τονίζεται πως «Δεν περισσεύει τίποτα από το μεγάλο φαγοπότι των υπέρογκων εξοπλιστικών δαπανών για τη ντόπια αμυντική βιομηχανία... Σήμερα ανασύρουν την χιλιοειπωμένη συνταγή των «στρατηγικών επενδυτών-ΛΗΣΤΩΝ για τις ΔΕΚΟ συνολικά, για να καλύψουν την πολιτική του ξεπουλήματος των κρατικών επιχειρήσεων. Εμείς οι εργαζόμενοι στα ΕΑΣ και τα σωματεία μας συνεχίζουμε τον αγώνα: Για την καταβολή των δεδουλευμένων μας. Για την υπεράσπιση της δουλειάς μας. Για να γίνουν τα ΕΑΣ παραγωγική βιομηχανία και όχι διαμεσολαβητής συμφερόντων».
Συμπαράσταση στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Σε διαπραγμάτευση αναγκάστηκε να συρθεί η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών μετά τις άκαρπες προσπάθειές της να σπάσει τη «λευκή απεργία» που ξεκίνησε η Ενωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ) την Κυριακή 25 Ιούλη. Την Τρίτη 27 Ιούλη, τρίτη ημέρα της κινητοποίησης, την ώρα που η Εργατική Αλληλεγγύη πήγαινε στο τυπογραφείο, οι διαπραγματεύσεις ήταν σε εξέλιξη.
Με κάθε μέσο που είχε στη διάθεσή της προσπάθησε η κυβέρνηση να εμποδίσει τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να απεργήσουν δείχνοντας τον τρόμο της μπροστά στις απεργίες όταν αυτές έχουν χαρακτήρα διαρκείας. Η κόντρα ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα όταν το ΔΣ της ΕΕΕΚΕ κήρυξε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από τα ξημερώματα της Κυριακής 25 Ιούλη. Μπροστά στην απειλή να κλείσουν τα αεροδρόμια όλης της χώρας, στο ζενίθ μάλιστα της τουριστικής σαιζόν, η κυβέρνηση επιστράτευσε τα δικαστήρια τα οποία, δύο μέρες πριν ξεκινήσει η κινητοποίηση, έβγαλαν την απεργία παράνομη και καταχρηστική. Ο εκβιασμός δεν έκαμψε τη διάθεση των ελεγκτών να συγκρουστούν με την κυβερνητική πολιτική αποφασίζοντας ότι θα προχωρήσουν στην αυστηρή τήρηση των διεθνών κανονισμών για τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου. Από την πρώτη μέρα σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας παρουσιάστηκαν καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων, δείχνοντας τη δύναμη που έχει ο κλάδος.
Αφού τα δικαστήρια δεν λειτούργησαν, η κυβέρνηση στράφηκε στα μεγάλα ΜΜΕ εξαπολύοντας μία ακόμα συκοφαντική εκστρατεία «για το νέο πλήγμα που δέχεται ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας». Μετά τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών, των εργαζόμενων του ΥΠ.ΠΟ, των ξενοδοχοϋπαλλήλων που μπήκαν το προηγούμενο διάστημα στο στόχαστρο της κυβερνητικής προπαγάνδας, ήρθε η σειρά των ελεγκτών. Αν βέβαια σκεφτεί κανείς ότι οι εργαζόμενοι δεν απεργούν, ότι απλά εφαρμόζουν τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, τότε καταλαβαίνει πόσο στημένη είναι η προπαγάνδα εναντίον τους. Τους συγκεκριμένους κανόνες θα έπρεπε να τους τηρούν κάθε μέρα για να μην κινδυνεύουν οι πτήσεις. Για την κυβέρνηση όμως και για όσους κραυγάζουν αυτή τη στιγμή εναντίον της κινητοποίησης, φαίνεται ότι η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών δεν έχει καμιά αξία. Το ζήτημα είναι ότι «ταλαιπωρούν τους έλληνες πολίτες, τους ξένους επισκέπτες της χώρας και βλάπτουν την ελληνική οικονομία», όπως δήλωσε ο Ρέππας τη Δευτέρα 26/7.
Αντίσταση
Ταυτόχρονα με αυτές τις δηλώσεις, η ηγεσία της ΥΠΑ αποφάσιζε να «λύσει το πρόβλημα» ανακαλώντας τις καλοκαιρινές άδειες όλων των εργαζόμενων. Ο τσαμπουκάς όμως δεν έχει μέλλον για μια κυβέρνηση σε τόσο μεγάλη κρίση. Λίγες μόνο ώρες αργότερα αποφασίστηκε να μην εφαρμοστεί το μέτρο και ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις. Η κινητοποίηση των ελεγκτών είναι κομμάτι της αντίστασης στα μέτρα λιτότητας και περικοπών της κυβέρνησης και της τρόικας. Όπως αναφέρουν στις ανακοινώσεις τους, οι επιθέσεις που έχουν δεχτεί είναι μεγάλες με περικοπές επιδομάτων, δώρων και επιδόματος αδείας, μη καταβολή των δεδουλευμένων εκτάκτων αμοιβών που έχουν μειώσει το συνολικό ποσό των αποδοχών τους κατά 25% .
Κι όλα αυτά ενώ τα προβλήματα του κλάδου είναι πολλά όπως «αναξιόπιστες συχνότητες επικοινωνίας αέρος - εδάφους, σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, ελλιπέστατη εκπαίδευση, ανυπαρξία διαδικασιών για την ασφάλεια και την ποιότητα των υπηρεσιών, ανυπαρξία Γραφείου Ασφαλείας, έλλειψη εναλλακτικού επιχειρησιακού σχεδίου για καταστάσεις ανάγκης, ανυπαρξία εκπαιδευτικού κέντρου, γήρανση των συστημάτων επιτήρησης (RADAR) με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρόσφατη ολοσχερή πτώση των συστημάτων επικοινωνίας και επιτήρησης Ε.Κ. στα αεροδρόμια ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ και ΚΕΡΚΥΡΑΣ, γήρανση του προσωπικού, επί σειρά ετών απουσία καλοκαιρινών αδειών για το προσωπικό με αποτέλεσμα την υπεραπασχόληση των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας που σαφέστατα είναι αντίθετη με τους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας...».
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το νέο νομοσχέδιο του Ρέππα για την αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Ενα νομοσχέδιο που κινείται στην κυβερνητική γραμμή των ιδιωτικοποιήσεων και της υποταγής στην ελεύθερη αγορά, όπως δείχνει ξεκάθαρα η ρύθμιση για είσοδο ιδιωτών στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια είτε με συμβάσεις παραχώρησης για ορισμένο χρόνο είτε με την ίδρυση ανώνυμων εταιρειών. Ο δρόμος για να υπάρξουν αυξήσεις, να εγκριθούν οι προσλήψεις και τα απαραίτητα κονδύλια για σίγουρο και ασφαλή έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας είναι η συνέχιση του απεργιακού αγώνα των ελεγκτών μαζί με όλους τους εργαζόμενους στην ΥΠΑ και συνολικά το εργατικό κίνημα. Ενάντια σε κάθε είδους σενάριο ιδιωτικοποίησης και «απελευθέρωσης» της εναέριας κυκλοφορίας.
ΟΠΑΠ: Κατάληψη στη Γ.Γ. Αθλητισμού
Σε κατάληψη της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού προχώρησε την περασμένη Τετάρτη 21/7, ο Σύλλογος Υπαλλήλων ΟΠΑΠ αποσπασμένων στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού απαιτώντας μόνιμη και σταθερή δουλειά. Οι εργαζόμενοι άπλωσαν πανώ στο πεζοδρόμιο της Κηφισίας και μέσα στην είσοδο της Γραμματείας.
«Είμαστε συνολικά 70 άτομα. Εργαζόμαστε με την περιβόητη σύμβαση μιας ημέρας που έχουμε συνάψει με τον ΟΠΑΠ και έχουμε αποσπαστεί στη Γραμματεία Αθλητισμού» δήλωσε στην Εργατική Αλληλεγγύη η Βάσια Χριστοδουλιά, πρόεδρος του Συλλόγου. «Ενώ η μεγαλύτερη προϋπηρεσία είναι στα 9-10 χρόνια και η μικρότερη γύρω στα έξι, το παράλογο είναι ότι εμείς δεν έχουμε συμπεριληφθεί ποτέ σε καμιά από τις διαδικασίες μονιμοποίησης. Εχουμε υποστεί στο παρελθόν δύο χρόνια ανασφάλιστης υπηρεσίας και τώρα είμαστε εφτά μήνες απλήρωτοι.
Αγωνιζόμαστε καταρχήν να σταματήσει το παράλογο εργασιακό καθεστώς της σύμβασης μιας ημέρας μεταξύ των δύο υπηρεσιών. Ζητάμε την καταβολή των δεδουλευμένων, να υπάρξει άμεσα νομοθετική ρύθμιση να μας δοθεί δυνατότητα παράτασης μέχρι το 2013 και μέσα σε αυτό το διάστημα να μετατραπούν οι συμβάσεις μας από ορισμένου σε αορίστου χρόνου, διότι έχουμε σχέση εξαρτημένης εργασίας με τη Γραμματεία Αθλητισμού. Ο αγώνας μας συνεχίζεται, δεν σταματά».
«Δουλεύουμε από 6 μέχρι και 10 χρόνια στην υπηρεσία, με μια κατάπτυστη μεσαιωνική σύμβαση εργασίας» αναφέρει η ανακοίνωση του Συλλόγου. «Κανείς δεν αμφισβήτησε ποτέ το δίκαιο αίτημά μας να τακτοποιηθούμε εργασιακά. Ολα τα κόμματα στη Βουλή έχουν χρόνια τώρα κατ´ επανάληψη εκφράσει την αλληλεγγύη τους, πρωτοστατούντος του κόμματος που σήμερα κυβερνά. Αντί όμως να επιλυθεί το πρόβλημά μας, βιώνουμε 9 μήνες τώρα μια αόριστη υποσχεσιολογία».
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ: Η ιδιωτικοποίηση δεν θα περάσει
Τεράστια επιτυχία είχε η δεύτερη 24ωρη απεργία που προκήρυξαν μέσα σε μία εβδομάδα οι εργαζόμενοι στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, την Τετάρτη 21 Ιούλη. Από τις 10 το πρωί εργαζόμενοι απ´ όλη την Ελλάδα συγκεντρώθηκαν στα κεντρικά του Ταμιευτήριου στην Οδό Σοφοκλέους και στη συνέχεια έκαναν μαζική πορεία προς το υπουργείο Οικονομικών. «Η πώληση του Ταχυδρομικού Ταμιευτήριου θα είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο του αιώνα», είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γ. Σιδέρης, ο οποίος τόνισε για άλλη μία φορά ότι η τράπεζα Πειραιώς ζητά να αγοράσει το ταχυδρομικό ταμιευτήριο αφού εισέπραξε δάνειο 350 εκατομμυρίων ευρώ από το ίδιο το ΤΤ.
Στη συγκέντρωση το λόγο πήραν μέλη του ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΤΤ και της ΟΤΟΕ. «Το μήνυμα της σημερινής απεργίας, πρέπει πάνω απ´ όλα να το λάβει η κυβέρνηση», είπε ο πρόεδρος της ΟΤΟΕ Σταύρος Κούκος. «Οι επιλογές της και οι πρωτοβουλίες της με αφορμή την υλοποίηση του μνημονίου θα οδηγήσουν σε ένα κράτος που θα έχει εξαθλιωμένους πολίτες. Η λογική των μέτρων που εξαθλιώνουν τον κόσμο δεν δίνει καμία ουσιαστική διέξοδο στη χώρα. Ανάπτυξη χωρίς τη στήριξη της πραγματικής οικονομίας δεν πρόκειται να υπάρξει. Οι επιλογές της κυβέρνησης έχουν σαν μοναδικό στόχο το ξεπούλημα. Εμείς θα επιμείνουμε με όλες μας τις δυνάμεις στη δημιουργία ενός δημόσιου πυλώνα του Τραπεζικού συστήματος. Το ΤΤ αποτελεί ένα υγιές κομμάτι του τραπεζικού συστήματος και δεν μπορεί να χαρίζεται από δω και από ´κει». Μετά τις ομιλίες το ποτάμι των απεργών ξεχύθηκε στη Σταδίου και κατευθύνθηκε προς το υπουργείο Οικονομίας. «Κάτω τα χέρια απ´ το ΤΤ» και «Το Ταμιευτήριο ανήκει στο λαό και όχι στο σινάφι των τραπεζιτών», ήταν μερικά από τα συνθήματα που φώναξαν. Έξω από το κεντρικό κτίριο της Τράπεζας Πειραιώς έκαναν μία στάση φωνάζοντας «Πρόταση γελοία για την εξαγορά, ο Σάλλας τους τα δίνει με κρατικά λεφτά», ενώ ξέσπασαν σε γιουχαΐσματα και σφυρίγματα.
«Το ταμιευτήριο από τότε που ιδρύθηκε πριν από έναν αιώνα, ασχολείται με τη λαϊκή αποταμίευση», μας είπε ο Νίκος Μαθιουδάκης. «Εμείς παλεύουμε για να μην πάει η λαϊκή αποταμίευση στα χέρια των ιδιωτών, των λαμόγιων. Η πρόταση του Σάλλα είναι αστεία έως και σκανδαλώδης. Η κυβέρνηση νομίζω ότι έχει αρχίσει και τα μαζεύει σιγά σιγά ενώ στην αρχή υπήρχε μία εφορία. Ευελπιστώ ότι θα αναγκαστούν να μην το πουλήσουν. Γι αυτό έχει σημασία να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο των απεργιών και των κινητοποιήσεων. Εγώ είμαι παλιός και με θυμάμαι συνέχεια να βγαίνουμε με μαύρες σημαίες στο δρόμο και να παλεύουμε. Παντού σήμερα τα υποκαταστήματα είναι κλειστά. Όπως και το υποκατάστημα της Λαμίας στο οποίο εργάζομαι».
«Σ´ αυτή την περίοδο με την οικονομική κρίση να βρίσκεται σε κορύφωση, με μεγάλα προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας και ρευστότητας στην οικονομία της χώρας, ιδίως για τις ανάγκες των χαμηλών και μεσαίων οικονομικά στρωμάτων του ελληνικού λαού, είναι ευθεία πρόκληση, τα παραπάνω χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας, να γίνουν εργαλεία εκμετάλλευσης στα σχέδια των τραπεζικών συστημάτων και των διαφόρων κερδοσκόπων», ανακοίνωσε η ΑΔΕΔΥ. «Είναι παραπάνω από αναγκαίο να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο, τόσο το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο όσο και η Αγροτική Τράπεζα και να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία της συγκρότησης ενός σταθερού χρηματοπιστωτικού συστήματος, μέσα από τη δημιουργία ενός κρατικού πυλώνα τραπεζών, που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του τραπεζικού συστήματος και την ουσιαστική και αποτελεσματική υποστήριξη της οικονομίας της χώρας μας.
Αλληλέγγυοι
Καλούμε την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό να αποτρέψουν την όποια μεθόδευση για ιδιωτικοποίηση των παραπάνω χρηματοπιστωτικών οργανισμών, δηλώνουμε αλληλέγγυοι στον αγώνα των εργαζομένων σ´ αυτά και υποστηρίζουμε την προσπάθειά τους». Παρά το γεγονός ότι η πρόταση του Σάλλα είναι σκανδαλώδης η κυβέρνηση τη συζητά σοβαρά. Την Παρασκευή 23/7 η Διυπουργική Επιτροπή, συνεδρίασε με αντικείμενο το γενικότερο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Στο επίκεντρο ήταν ο ορισμός συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν να εξετάσουν τις συμμετοχές του Δημοσίου στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα και ειδικά στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αγροτική Τράπεζα. Οι εργαζόμενοι του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και της Αγροτικής Τράπεζας έχουν τη δύναμη να βάλουν τέρμα στα σχέδια ξεπουλήματος που επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Όπως με τις απεργίες τους το Νοέμβρη του 2003 ανάγκασαν την κυβέρνηση Σημίτη να πάρει πίσω εκείνο το μεγαλόπνοο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων το ίδιο μπορούν και σήμερα. Και όχι μόνο. Οι εργαζόμενοι στις τράπεζες έχουν τη δύναμη να ανοίξουν με τις απεργίες τους το δρόμο για κρατικοποίηση όλων των τραπεζών με τον έλεγχο των εργατών, επιβάλλοντας τη διαγραφή του χρέους και της ασυδοσίας μίας φούχτας τραπεζιτών που θέλει να κατασπαράξει το δημόσιο πλούτο.