Εργατικό κίνημα
Εκπαιδευτικοί: Στο υπουργείο 13/1

15/12/22, Πανεκπαιδευτική απεργιακή διαδήλωση στην Αθήνα. Φωτό: Μάνος Νικολάου

Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων καλούν ΔΟΕ-ΟΛΜΕ την Παρασκευή 13/1 στο Υπουργείο Παιδείας. Η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας 11πμ-2μμ, ενώ Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης βγάζουν αποφάσεις για στάση εργασίας πιέζοντας το ίδιο να κάνει και η ΔΟΕ. 

«Σε ομηρία κρατά η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ τις/τους νεοδιόριστες/ους με την απειλή της αξιολόγησης. Ενώ έπρεπε τα ΠΥΣΠΕ και τα ΠΥΣΔΕ να τις/τους μονιμοποιήσουν από 18 Αυγούστου, το ΥΠΑΙΘ με προφορικές εντολές και δηλώσεις, χρησιμοποιώντας διατάξεις του ν.4589/2019 του ΣΥΡΙΖΑ, έδωσε οδηγία στις διευθύνσεις να παγώσουν τις αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του 2020, θέτοντας ως προϋπόθεση την εφαρμογή της ατομικής τους αξιολόγησης. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κάλεσε τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, που κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος προχώρησαν στη νόμιμη διαδικασία μονιμοποίησης των συναδέλφων/ισσών, να ακυρώσουν τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις και να πράξουν το αδιανόητο, να μετατρέψουν τις/ους μόνιμες/ους συναδέλφισσες/ους σε δόκιμες/ους», τονίζουν οι Παρεμβάσεις σε ανακοίνωσή τους. Και συνεχίζουν:

«Δηλώνουμε με σαφήνεια ότι δε θα περάσει ο εκβιασμός! Οι συνάδελφοί/ισσές μας δεν χρειάζεται να αποδείξουν τίποτα για να μονιμοποιηθούν. Πέρασαν από σαράντα κύματα υπηρετώντας χρόνια το δημόσιο σχολείο από τη μια άκρη στην άλλη, σε νησιά, απρόσιτες, ορεινές περιοχές, αγωνίστηκαν με σθένος, συγκρούστηκαν με την προηγούμενη κυβέρνηση αντιδρώντας στο προσοντολόγιο. Με αυτούς τους αγώνες κατακτήθηκαν οι διορισμοί τους και δεν τους χαρίστηκαν από καμία κυβέρνηση...

Η κινητοποίηση της Παρασκευής μας αφορά όλες και όλους. Είναι κρίσιμο αγωνιστικό επεισόδιο του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, αλλά και του αγώνα για σταθερή και μόνιμη εργασία. Πολύ περισσότερο που η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει νέο νομοσχέδιο με θέμα “Νέα κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών”, παραπέμποντας στην εισαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, πιθανόν σε ένα μεικτό σύστημα όπου θα συνυπολογίζονται και τα προσόντα, απαξιώνοντας πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχίου, και προσθέτοντας στο αέναο κυνήγι προσόντων έναν ακόμα φραγμό ανταγωνισμού, διαλογής και απόρριψης. Όλοι/ες όσοι/ες εργάζονται θα πρέπει να αποδεικνύουν αδιάκοπα την καταλληλότητα και την εργασιακή τους “επάρκεια”, ανταγωνιζόμενοι/ες ο ένας την άλλη».