Εργατικό κίνημα
Εκπαίδευση: Απεργιακή απάντηση στις εξετάσεις PISA

5 Μάη, 1ο δημοτικό σχολείο Ξάνθης. Φωτό: xanthidaily.gr

Απεργιακά απαντούν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στη διεξαγωγή των εξετάσεων τύπου Pisa την Τετάρτη 10/5. Με στάση εργασίας τις τέσσερις πρώτες ώρες των μαθημάτων τούς καλύπτει η ΑΔΕΔΥ, μετά την αγωγή που κατέθεσε η Κεραμέως για να βγει παράνομη η αντίστοιχη στάση εργασίας των ομοσπονδιών της εκπαίδευσης ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

«H κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνουν “εργολαβικά” να επιτελέσουν τις οδηγίες του ΟΟΣΑ με όχημα την επιχειρούμενη αξιολόγηση και τις εξετάσεις PISA», αναφέρουν οι Παρεμβάσεις. «Το αντιεκπαιδευτικό τοπίο που ευαγγελίζονται είναι ο ανταγωνισμός και η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, ο εξοστρακισμός των αδύναμων μαθητών των λαϊκών οικογενειών και η μετατροπή της γνώσης σε πραμάτεια.

Η παιδαγωγική ασέλγεια που επιχειρείται να σφραγίσει τις επόμενες δεκαετίες στοχεύει στη δομική αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου του δημόσιου σχολείου.

Η «ελληνική PISA» πρέπει να καταργηθεί. Κι αυτό γιατί, αν και υποτίθεται ότι είναι καθαρά διαγνωστικού χαρακτήρα, οι εξετάσεις αυτές αποτελούν μία ακόμη ψηφίδα στο πλέγμα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθεί η κυβέρνηση αυτήν την περίοδο (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία, ανεστραμμένη τάξη, πλατφόρμα e-parents κλπ.), που αποσκοπούν στην περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών, στον ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και υποκειμένων και εντέλει στην αποσάθρωση του δημόσιου σχολείου.

...Ήδη από το δημοτικό, εκπαιδευτικοί και μαθητές/ τριες θα μπούνε σε έναν αγώνα δρόμου για να αντεπεξέλθουν στις φασόν πανελλήνιου τύπου εξετάσεις που θα οδηγήσουν στην κατηγοριοποίηση και ιεράρχηση όλων των σχολείων... μετατοπίζουν την ευθύνη της σχολικής αποτυχίας από τις ασκούμενες εκπαιδευτικές πολιτικές στα θύματά τους (εκπαιδευτικούς και μαθητές), τους οποίους περιθωριοποιούν εκπαιδευτικά και αποδυναμώνουν εργασιακά. Αποτελούν μηχανισμούς εξουσίας και ελέγχου των σχολείων, ελέγχου τους από απόσταση, μέσω μιας ιεραρχικής επιτήρησης, που εξασφαλίζει την προσήλωσή στους στην υλοποίηση των στόχων της νεοφιλελεύθερης πολιτικής».

Την ίδια στιγμή, γενικευμένο είναι το «μπλόκο» στους αξιολογητές πανελλαδικά στα σχολεία. Οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, καλούν στάσεις εργασίας και κινητοποιήσεις στα σχολεία που πρόκειται να φτάσουν σύμβουλοι για να “αξιολογήσουν” τους νεοδιόριστους, με τους πρώτους πολλές φορές να μην έρχονται καν, για να μην φτάσουν να πηδούν κάγκελα για να μπουν. Παρά τους εκβιασμούς και τις μεθοδεύσεις της Κεραμέως, η απονομιμοποίηση της αξιολόγησης γενικεύεται με όρους απεργιακούς και από τα κάτω.