Καθημερινές τρίωρες στάσεις εργασίας μέχρι τις 31 Γενάρη προκήρυξε η ΟΛΜΕ για να αποτραπεί η υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης και η είσοδος των αξιολογητών στις αίθουσες διδασκαλίας. Μαζί με την απεργία-αποχή, οι στάσεις εργασίας και οι κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία για να μην περάσουν οι αξιολογητές, οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν εδώ και τρία χρόνια να βάλουν φρένο στα σχέδια της κυβέρνησης. Με αφετηρία την αξιολόγηση, ο στόχος της κυβέρνησης είναι να καταστείλει τις αντιστάσεις των εκπαιδευτικών και να διαλύσει τα δημόσια σχολεία με τις περικοπές και τις ιδιωτικοποιήσεις.
Η μάχη να μην περάσει η αξιολόγηση είναι κομβική, αλλά όχι η μόνη. Οι μαζικοί διορισμοί για να καλυφθούν τα τεράστια κενά με μόνιμους εκπαιδευτικούς και όχι με αναπληρωτές σε συνθήκες κάτεργου, η αύξηση των μισθών και η γενναία χρηματοδότηση για υλικοτεχνική υποδομή και συντήρηση κτιρίων είναι αιτήματα αναγκαία να ικανοποιηθούν εδώ και τώρα, όχι σε δεύτερο χρόνο. Γι' αυτό δεν αρκούν οι στάσεις εργασίας στην “άμυνα” απέναντι στους αξιολογητές. Χρειάζεται απεργία και κλιμάκωση με επαναλαμβανομένες απεργίες για να περάσουμε στην επίθεση και να κερδίσουμε, όχι μόνο το τσάκισμα της αξιολόγησης, αλλά όλα.
Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ καλούν επίσης σε τρίωρη στάση εργασίας 11πμ-2μμ την Πέμπτη 11 Γενάρη για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στα μεγάλα φοιτητικά συλλαλητήρια που θα γίνουν πανελλαδικά εκείνη την ημέρα ενάντια στην πρόθεση της κυβέρνησης να φέρει νόμο για ιδιωτικά Πανεπιστήμια. «Η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων θα ενισχύσει ακόμα παραπέρα την επιχειρηματική – κερδοσκοπική λειτουργία των δημόσιων Ιδρυμάτων, θα συμπαρασύρει τα δημόσια πανεπιστήμια στην υποβάθμιση της ποιότητας και των παροχών για να εξοικονομούν χρήματα. Το ίδιο ακριβώς έγινε και σε άλλους τομείς! Η συνύπαρξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος Υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτιριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά», τονίζει η ΟΛΜΕ ανάμεσα σε άλλα.
Κλείνουμε 33 χρόνια από τη δολοφονία του αγωνιστή εκπαιδευτικού Νίκου Τεμπονέρα (9/1/1991) από τους τραμπούκους της νεολαίας της ΝΔ μέσα στην έκρηξη ενός μαζικού πανεκπαιδευτικού κινήματος που σταμάτησε την τότε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ και έδωσε το έναυσμα σε όλη την εργατική τάξη για τη σύγκρουση με την κυβέρνηση του “μπαμπά” Μητσοτάκη. Σήμερα, οι ανάγκες, αλλά και οι δυνατότητες είναι μεγαλύτερες. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ να συνδεθούν με το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα, με απεργίες και καταλήψεις, μαζί και με όλη την εργατική τάξη που παλεύει ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις και τη λιτότητα, για να ανατρέψουν και τον “γιο” Μητσοτάκη.
• Με δυναμικές κινητοποιήσεις απαντά η εκπαιδευτική κοινότητα των Χανίων στην κατάργηση Γενικού Λυκείου και την αντικατάστασή του από Πειραματικό. Στις 8/1, η πλειοψηφία γυμνασίων και λυκείων παρέμειναν κλειστά με πρωτοβουλία μαθητών και γονέων, ενώ η ΕΛΜΕ Χανιών μαζί με Συλλόγους Γονέων σε κοινές συνελεύσεις ομόφωνα έχουν αποφασίσει ότι δεν θα δεχτούν την κατάργηση κανενός σχολείου, αντίθετα ζητούν την άμεση δρομολόγηση χτισίματος νέων σχολικών μονάδων.