αποφάσισε η Γενική Συνέλευση των οδηγών της ΕΘΕΛ, την Δευτέρα 26 /9, η μαζικότερη των τελευταίων χρόνων. Επίσης αποφασίστηκε ότι αν τολμήσει η κυβέρνηση να βγάλει έστω και έναν εργαζόμενο στην εργασιακή εφεδρεία, η απεργία θα μετατραπεί σε διαρκείας. Νέα Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 3 Οκτώβρη.
Η πρόταση αυτή διαμορφώθηκε εν θερμώ κατά τη διάρκεια της ίδιας της συνέλευσης από ομάδα εργαζόμενων. Η αρχική ομόφωνη πρόταση του ΔΣ ήταν η προκήρυξη μίας 24ωρης την Τετάρτη 28 και μία την Παρασκευή 30/9, με συγκεντρώσεις την Τρίτη και την Πέμπτη. Το γεγονός όμως ότι το ΜΕΤΡΟ, συνεχίζει την απεργία διαρκείας και ενόψει της 48ωρης απεργίας των ταξιτζήδων, μπήκε από τα κάτω η πρόταση για κλιμάκωση με 48ωρη με στόχο να συγκλίνουν όλοι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες σε κοινή απεργιακή απάντηση στις απειλές της κυβέρνησης για την επιβολή του μέτρου της εργασιακής εφεδρείας. Το δεύτερο καθοριστικό ήταν πλήρης έλλειψη εμπιστοσύνης στο ΔΣ του σωματείου, αφού όπως είπε χαρακτηριστικά ένας οδηγός: «δεν εμπιστευόμαστε αυτούς που μας πούλησαν στην προηγούμενη μάχη».
«Σε επίπεδο βάσης»
«Η απόφαση για 48ωρη απεργία βγήκε καθαρά από τους συναδέλφους δείχνοντας με αυτό τον τρόπο έλλειμμα εμπιστοσύνης στο ΔΣ του σωματείου”, δήλωσε στην Εργατική Αλληλεγγύη ο Παναγιώτης Σκοκέας, ένας από τους εργαζόμενους που έβαλαν την πρόταση για 48ωρη απεργία. “Κουραστήκαμε από τα ξεπουλήματα της ηγεσίας και αποφασίσαμε με αυτό τον τρόπο να τους δείξουμε ότι ή θα στηρίξουν τον αγώνα ή θα φύγουν. Τη Δευτέρα θα αποφασίσουμε ξανά μέσα από τις δημοκρατικές διαδικασίες της συνέλευσής μας. Ο σκοπός είναι να βγούμε συντονισμένα όλοι οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες σε κοινές απεργίες. Και από τη στιγμή που δεν μπορούν να το κάνουν αυτό οι ηγεσίες θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε σε επίπεδο βάσης».
«Απέναντι σε αυτή την κυβέρνηση, πλέον δεν μπορούμε παρά να σκληρύνουμε τη στάση μας. Δεν είναι αρκετό το να κάνουμε μία απεργία σήμερα και μία μετά από ένα μήνα. Έχουμε την εμπειρία από τις κινητοποιήσεις που κάναμε Γενάρη και Φλεβάρη που επειδή δεν ήταν απεργία διαρκείας, τελικά η κυβέρνηση κατάφερε και ψήφισε τον νόμο. Μόνο νεκρώνοντας όλες τις αστικές συγκοινωνίες σε όλο το λεκανοπέδιο με απεργία διαρκείας μπορούμε να έχουμε ελπίδα να νικήσουμε» ανέφερε η προκήρυξη που κυκλοφόρησε η Εργατική Αλληλεγγύη στη συνέλευση προτείνοντας: «Να φτιάξουμε σε κάθε αμαξοστάσιο ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ, για να οργανώνουμε ότι είναι αναγκαίο να κάνουμε για τον αγώνα μας, και όχι να περιμένουμε από το ΔΣ. Άλλωστε το ίδιο το ΔΣ μας έχει «αδειάσει» αρκετές φορές στο παρελθόν. Με επιτροπές αγώνα να βγούμε σε όλη την κοινωνία να ενημερώσουμε για το δίκιο μας, να ενεργοποιήσουμε όλους τους συναδέλφους μας».
ΜΕΤΡΟ
Συγκέντρωση στο Υπουργείο Οικονομικών την Δευτέρα 26 Σεπτέμβρη πραγματοποίησαν τα σωματεία των Εργαζόμενων στον ΗΣΑΠ, το ΜΕΤΡΟ και το ΤΡΑΜ. Την ίδια ημέρα έληγε η προθεσμία που είχε δοθεί σε 151 επιχειρήσεις και οργανισμούς του Δημοσίου προκειμένου να αποστείλουν στο Υπουργείο Οικονομικών καταλόγους με το “πλεονάζον προσωπικό”, ώστε αυτό να ενταχθεί σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Η απεργία διαρκείας που ξεκίνησαν τα σωματεία εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς από την Πέμπτη 22/9 ανάγκασε τη Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να μην στείλει καμία λίστα.
«Εμείς ξεκινήσαμε τον αγώνα μας θεωρώντας ότι είναι άδικο να μπούμε στη λίστα των 151 φορέων που θα ενταχθούν στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας», μας είπε η Λίτσα Μουζάκη, εργαζόμενη στο ΜΕΤΡΟ. «Η άποψη της πλειοψηφίας των συναδέλφων είναι ότι δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει. 278 συμβασιούχοι απολύθηκαν πριν από μερικούς μήνες, 150 έφυγαν με μετατάξεις και τώρα ερχόμαστε αντιμέτωποι με την εργασιακή εφεδρεία του 10% του προσωπικού. Το ΜΕΤΡΟ ήδη δεν μπορεί να λειτουργήσει. Εγώ ανήκω σε ένα τμήμα στο οποίο ήμασταν 13 άτομα και τώρα είμαστε 3. Αν εφαρμοστεί η εργασιακή εφεδρεία θα μείνει ένας. Στη συνέλευση αποφασίσαμε να συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι να μας εξαιρέσουν από την εργασιακή εφεδρεία. Θα συνεχίσουμε με 24ωρες επαναλαμβανόμενες και καλούμε όλα τα συνδικάτα των συγκοινωνιών να συντονιστούν μαζί μας στον κοινό αγώνα».
«Στον ΗΣΑΠ δεν περισσεύει κανείς», μας είπε ο Αριστείδης, οδηγός στον ΗΣΑΠ. «Ήδη με τις μετατάξεις που έγιναν το αποτέλεσμα είναι να έχουν αραιώσει πολύ τα δρομολόγια και ο κόσμος να διαμαρτύρεται. Όχι μόνο δεν πρέπει να διώξουνε κανέναν αλλά χρειάζεται να γίνουν προσλήψεις. Τα σωματεία μας πρέπει να προχωρήσουν σε κοινό αγώνα όλοι μαζί για να τους σταματήσουμε».
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου ανακοίνωσε στα προεδρεία των σωματείων ότι επειδή υπάρχουν νομοθετικά κενά για την εφαρμογή της εργασιακής εφεδρείας θα αρχίσει να εφαρμόζεται στα τέλη Οκτώβρη. Την ίδια μέρα τα σωματεία του ΗΣΑΠ και του ΤΡΑΜ αποφάσισαν να αναστείλουν προσωρινά την απεργία της Τρίτης 27/9 ενώ την Τετάρτη 28/9 απεργούν ξανά όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. «Δεν πρέπει να δώσουμε χρόνο στην κυβέρνηση», ανακοίνωσε ο πρόεδρος των εργαζόμενων στο ΜΕΤΡΟ, Αντώνης Σταματόπουλος, αμέσως μετά τη συνάντηση στο υπουργείο. «Πρέπει να βγούμε όλοι μαζί, να συνεχίσουμε τον αγώνα γιατί αλλιώς τέλος του μηνός θα ανακοινωθούν τα ονόματα της εφεδρείας και θα είναι αργά. Στο ΜΕΤΡΟ έχουμε κάνει γενική συνέλευση και έχουμε πάρει απόφαση για επαναλαμβανόμενες 24ωρες. Το ΜΕΤΡΟ συνεχίζει την απεργία».