ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: Κλιμάκωση από τα κάτω

Συγκεκριμένα το πρόγραμμα που αποφασίστηκε περιλαμβάνει: 24ωρη απεργία στις 5/10, 24ωρη απεργία στις 11/10 με συγκέντρωση στις 12μ στην πλατεία Κοτζιά και πορεία στο υπουργείο Οικονομικών, 24ωρη απεργία στις 13/10 με συγκέντρωση στις 12μ στην πλατεία Κοτζιά και πορεία στο υπουργείο Εργασίας, στάση εργασίας 11πμ-5μμ στις 17/10 και νέα γενική συνέλευση, 24ωρη απεργία στις 19/10. Αποφασίστηκε επίσης το κλείσιμο των ακυρωτικών μηχανημάτων από τις 4/10 από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8πμ, ενώ επαναβεβαιώθηκε η απόφαση της προηγούμενης συνέλευσης για απεργία διαρκείας με 24ωρες επαναλαμβανόμενες αν η κυβέρνηση τολμήσει να ανακοινώσει λίστα εφεδρείας.

Μετά την ανταρσία της βάσης στην προηγούμενη συνέλευση που αγνόησε την ομόφωνη πρόταση του ΔΣ του Συνδικάτου και στήριξε την πρόταση που κατέθεσαν εργαζόμενοι από τα κάτω, η παράταξη της ΠΑΣΚΕ αποφάσισε ότι αυτή τη φορά δε θα αφήσει καν να διεξαχθεί συνέλευση. Ο φόβος της ότι ξανά οι οδηγοί θα πάρουν τον έλεγχο της διαδικασίας, από το προεδρείο μέχρι τις τοποθετήσεις, την οδήγησε να θέσει από την αρχή ζήτημα απαρτίας.

Γραφειοκράτες

Αγνοώντας τους πάνω από χίλιους οδηγούς που συγκεντρώθηκαν στο χώρο, έστησε τραπέζια με μητρώα στην είσοδο του αμαξοστασίου, διεκδικώντας στο ξεκίνημα της συνέλευσης να έχουν υπογράψει τουλάχιστον οι μισοί από τους 5 χιλιάδες οδηγούς!

Οι υπόλοιπες παρατάξεις στο ΔΣ, με εξαίρεση τη ΔΑΚΕ που συμφώνησε με την ΠΑΣΚΕ, αυτή τη φορά διαφοροποιήθηκαν. Οταν ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Μ. Λιαγούρης, ανακοίνωσε ότι δεν υπάρχει η “απαραίτητη απαρτία” και πως το ΔΣ θα συνεδριάσει την επόμενη μέρα για να πάρει αποφάσεις, οι συγκεντρωμένοι οδηγοί αντέδρασαν μαζικά και με τη στήριξη των εκπρόσωπων των παρατάξεων της Αριστεράς εξέλεξαν προεδρείο και κήρυξαν την έναρξη της συνέλευσης. Για πάνω από τρεις ώρες, οδηγοί ανέβαιναν στο βήμα για να κάνουν προτάσεις κλιμάκωσης ενώ ο χώρος παρέμεινε γεμάτος ως το τέλος.

Για πρώτη φορά συνδικαλιστές από όλα τα άλλα Μέσα -ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΟΣΕ και Προαστιακό- χαιρέτισαν τη συνέλευση των οδηγών της ΕΘΕΛ και μίλησαν για την ανάγκη συντονισμένου αγώνα. “Να πάμε ενωμένοι τον αγώνα”, είπε κερδίζοντας το μεγαλύτερο χειροκρότημα ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου Σωματείου στο ΜΕΤΡΟ, “Μας απολύουν, μας πετάνε στο δρόμο και πρέπει να αγωνιστούμε. Οσοι μπορούμε, να πάμε να αγωνιστούμε. Και να αφήσουμε τις τυπικές απαρτίες και όλα αυτά τα εμπόδια. Εμείς έχουμε αποφασίσει 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες. Αποφασίστε για να πάμε μαζί”.

Αποφασιστικότητα

Λίγο πριν τις ψηφοφορίες, ο πρόεδρος του Συνδικάτου επανέλαβε την πρόθεσή του να μην νομιμοποιήσει τη συνέλευση. Η αποφασιστικότητα που έδειξαν εκείνη τη στιγμή οι οδηγοί συνεχίζοντας κανονικά τη διαδικασία, χρειάζεται τώρα να μεταφερθεί σε κάθε χώρο.

Για να υλοποιηθεί το απεργιακό πρόγραμμα θα χρειαστεί να το επιβάλλουν οι οδηγοί αμαξοστάσιο το αμαξοστάσιο, κόντρα στους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς των ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ.

Μια τέτοια προσπάθεια, μόνο με επιτροπές αγώνα των εργαζόμενων από τα κάτω μπορεί να πετύχει. Μόνο τέτοιες επιτροπές μπορούν να οργανώσουν στην πράξη και να συντονίσουν αποτελεσματικά τη σύγκρουση με τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΕΘΕΛ που στα λόγια είναι αντίθετη στα μέτρα αλλά στην πράξη κάνει πλάτες στην κυβέρνηση.

Αυτή ήταν η πρόταση της Εργατικής Αλληλεγγύης καθώς και η μετατροπή του απεργιακού αγώνα εδώ και τώρα σε διαρκείας. Οπως είπε στο βήμα ο Γιάννης Σταθουλόπουλος, από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού. “Δεν πρέπει να περιμένουμε πότε θα έρθει η εφεδρεία σε εμάς. Είναι σίγουρο ότι θα έρθει και χρειάζεται να αγωνιστούμε εδώ και τώρα. Προτείνω απεργία στις 5 Οκτώβρη και από την επόμενη μέρα 48ωρες επαναλαμβανόμενες. Και επιτροπές αγώνα για να οργανωθούμε”.

Διαβάστε επίσης

Οι απεργοί στις συγκοινωνίες έχουν δύναμη