Ενάμιση χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη ο ιδιωτικοποιημένος σιδηρόδρομος συνεχίζει να βρίσκεται υπό διάλυση, με τους εργαζόμενους και τους επιβάτες να γλιτώνουν παρά τρίχα νέες τραγωδίες.
Την περασμένη Παρασκευή 13/9, στα Σεπόλια, δύο τρένα βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή οδεύοντας το ένα πάνω στο άλλο. Ευτυχώς ο μηχανοδηγός του ενός συρμού -και πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων- αντιλήφθηκε τι πήγαινε να συμβεί, επικοινώνησε με τον συνάδελφό του και τελευταία στιγμή κατάφεραν να τα ακινητοποιήσουν σχεδόν 30 δευτερόλεπτα πριν τη μοιραία σύγκρουση. Όπως κατήγγειλε στο Μega ο αντιπρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών Γιώργος Μανώλης στο συγκεκριμένο σημείο δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση λόγω έργων. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφ.Συν. ο ίδιος ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει ότι στο τμήμα Αθήνα - Αγ.Ανάργυροι ο σιδηρόδρομος λειτουργεί «χωρίς τα συστήματα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης και φυσικά χωρίς το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος ETCS των συρμών. Υπενθυμίζεται ότι τα ίδια αυτά συστήματα δεν λειτουργούσαν και στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023».
Ο οδηγός και συνδικαλιστής που αντιλήφθηκε τον κίνδυνο κι επενέβη σωτήρια, είχε δεχτεί κυβερνητική επίθεση στο παρελθόν για… παραβίαση σηματοδότη, με τον υπουργό να καλεί τότε την εργοδοσία της Hellenic Train «να πράξει τα δέοντα». Κουβέντα φυσικά για την κατάσταση που έχει οδηγήσει (και) τον σιδηρόδρομο το ξεπούλημά του στους ιδιώτες. Και γι’ αυτό το περιστατικό οι ευθύνες έπεσαν στον σταθμάρχη που τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό. Από τη μεριά του υπουργείου Μεταφορών ξεκίνησε η επιχείρηση υποβάθμισης του γεγονότος με τον υφυπουργό Β. Οικονόμου να δηλώνει ότι ήταν «σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν». Με λίγα λόγια αν δεν χυθεί αίμα δεν μετράει για την κυβέρνηση.
Και η παρ’ ολίγο σύγκρουση δεν ήταν το μόνο περιστατικό των ημερών που αποκαλύπτει τη δραματική κατάσταση του σιδηροδρόμου. Την αμέσως επόμενη ημέρα, το Σάββατο 14/9 στη Σφενδάλη, συρμός του Προαστιακού με κατεύθυνση προς Χαλκίδα προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα. Τα χοντρά κλαριά του δέντρου τρύπησαν το παρμπρίζ και απείλησαν τον οδηγό. Ευτυχώς τόσο αυτός όσο και οι επιβάτες στάθηκαν τυχεροί και δεν τραυματίστηκαν.
«Η απαξίωση συνεχίζεται»
«Η απαξίωση, η διάλυση, η υποχρηματοδότηση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην χώρα μας κατά συνέπεια συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η προσπάθεια του σωματείου μας να ανατρέψει την υφιστάμενη κατάσταση» υπογραμμίζει το σωματείο των μηχανοδηγών κι απαντάει με απεργιακές κινητοποιήσεις. «Προχωράμε με στάση εργασίας στις 24 Σεπτέμβρη από τις 6μμ μέχρι τη λήξη της βάρδιας και 24ωρη απεργία στις 10 Οκτώβρη. Σε συνεργασία με τα υπόλοιπα σωματεία της Hellenic Train θα συνεχίσουμε με νέα απεργία στη συνέχεια» μεταφέρει στην Εργατική Αλληλεγγύη ο Αντώνης Κλειδαράς, ταμίας της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγοί). Ταυτόχρονα η ΠΕΠΕ ξεκινάει γύρο γενικών συνελεύσεων σε όλη τη χώρα από τις 17/9 μέχρι το τέλος του μήνα. «Αφορμή είναι το παρ’ ολίγον ατύχημα την Παρασκευή και το συμβάν της σύγκρουσης με τα δέντρα το Σάββατο. Τα προβλήματα που συναντάμε στην υποδομή είναι μεγάλα. Το τροχαίο υλικό δυσλειτουργεί και περιορίζεται ακόμα περισσότερο από τα συνεχή συμβάντα. Διεκδικούμε να εργαζόμαστε και να μεταφέρουμε τον κόσμο με ασφάλεια» μας λέει ο Α. Κλειδαράς.
Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσανατολίζεται στην κήρυξη 24ωρης απεργίας στις 26 Σεπτέμβρη και απεργιακή συμπόρευση με τα υπόλοιπα σωματεία στη συνέχεια όπως μας λέει ο Βασίλης Ζαβογιάννης, πρόεδρος του σωματείου. «Αν θέλανε να φτιάξουν το σιδηρόδρομο θα το έκαναν. Αλλά δεν θέλουν. Έγιναν τα Τέμπη κι ακούγαμε τους φιλοκυβερνητικούς δημοσιογράφους να λένε ότι η “θυσία των παιδιών θα φέρει το σιδηρόδρομο στο σωστό δρόμο”. Και τελικά δεν έχουμε δει τίποτα. Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί κάποιοι κερδίζουν» υπογραμμίζει ο Β. Ζαβογιάννης. «Άμα έχεις απαξιώσει τον σιδηρόδρομο κερδίζουν οι αεροπορικές, οι δρόμοι κλπ. Και κερδίζουν και οι εργολάβοι ιδιώτες που τους αναθέτουν τα έργα, στα οποία μάλιστα δεν γίνεται η δουλειά που πρέπει να γίνει. Αν πας δε, στην Τεχνική Βάση και δεις τις συνθήκες που δουλεύουν οι συνάδελφοι είναι λες και είσαι 40 – 50 χρόνια πίσω».
Η διοίκηση του ΟΣΕ ανακοίνωσε τη σύσταση Διεύθυνσης Πρασίνου & Περιβάλλοντος για τον καθαρισμό των γραμμών, ένα πρόβλημα που είναι έντονο εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια λόγω των μεγάλων καμένων δασικών εκτάσεων σε περιοχές απ’ όπου περνάει ο σιδηρόδρομος. Αλλά και την ίδρυση… Σιδηροδρομικής Αστυνομίας κατά το γνωστό κυβερνητικό τροπάρι του όλα λύνονται με νέα αστυνομικά σώματα και περισσότερους μπάτσους.