48ωρη πανελλαδική απεργία στις 22 και 23 Οκτώβρη με προοπτική κλιμάκωσης έχει κηρύξει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ).
Η απόφαση πάρθηκε ομόφωνα από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ μετά το “ναυάγιο” των διαπραγματεύσεων με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για το 2025 στην ακτοπλοΐα. Η στάση των εφοπλιστών ήταν αδιάλλακτη σχετικά με την αύξηση μισθών, βάζοντας ταβάνι το 3%.
Αν σκεφτεί κανείς την υψηλή κερδοφορία των εφοπλιστών, τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ που τσεπώνουν από το κράτος με τις επιδοτήσεις και τις φοροελαφρύνσεις, και την ακρίβεια που καλπάζει, η αύξηση του 12% που ζητούσε η ΠΝΟ είναι μίνιμουμ. Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ «τα κέρδη τους, μόνο των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (18 εταιρίες) ξεπέρασαν τα 1,5 δισ. δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2024!». Την ίδια ώρα, απολύουν στο τέλος του μήνα το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, ενώ με το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων καθιστά πολλούς ναυτεργάτες «εποχιακούς».