Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση που κάλεσε η πρωτοβουλία τοπικών Συλλόγων #SaveRafina για το λιμάνι, το Σάββατο 19/10 στην κεντρική πλατεία της Ραφήνας.
Την εκδήλωση άνοιξε εκ μέρους των συλλόγων η Μαρία Νάτση, πρόεδρος του Συλλόγου γονέων γυμνασίου Ραφήνας και ακολούθησαν χαιρετισμοί από την Δήμητρα Βήνη, εκπρόσωπο του κινήματος «Όχι λιμάνι στην Πειραϊκή» και του «Παρατηρητηρίου Πειραϊκής» και από την Γιούλη Καλπάκη, παλιά Ραφηνιώτισσα ενώ ο εκπαιδευτικός Αντώνης Λαζαρής παρουσίασε φωτογραφίες από την ιστορία και την εξέλιξη του λιμανιού. Η εκδήλωση που έγινε παρουσία δημοτικών, κοινοτικών και περιφερειακών συμβούλων, έκλεισε μια συναυλία.
Στο Save Rafina συμμετέχουν πολλοί σύλλογοι της περιοχής, εξωραϊστικοί, πολιτιστικοί, αθλητικοί, Γονέων και Κηδεμόνων, ανάμεσά τους η Κίνηση για την Προστασία & Ανάδειξη του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας, ο Εξωραϊστικός Σύλλογος «ΜΑΤΙ», Εξωραϊστικός Σύλλογος Ν. Βουτζά «Η ΠΡΟΟΔΟΣ», Εξωραϊστικός Σύλλογος «ΝΗΡΕΑΣ», το Cine Σχολειό Πικερμίου κ.α.
«Mεγάλη προσέλευση κόσμου στην πρώτη δημόσια εκδήλωση της πρωτοβουλίας συλλόγων #SaveRafina, μας δίνει δύναμη και αισιοδοξία ότι ο κόσμος είναι μαζί μας στον αγώνα για την υπεράσπιση του τόπου μας» δήλωσε στην Εργατική Αλληλεγγύη η Εμμανουέλα Τερζοπούλου από την Κίνηση για την Ανάδειξη και Προστασία του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και δημοτική σύμβουλος στην πόλη. «Η γιγάντωση του λιμανιού της Ραφήνας στο όνομα της “τουριστικής ανάπτυξης” και η πώληση της δημόσιας περιουσίας και των παραλιών σε ιδιώτες επενδυτές, θα μετατρέψουν ολόκληρη την περιοχή σε ένα νέο Πειραιά, με ολέθρια και μη αναστρέψιμα αποτελέσματα στη ζωή και στην υγεία των κατοίκων, στο φυσικό περιβάλλον (ήδη το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας καταστρέφεται για να επιτραπεί η επέκταση του λιμανιού) και στην πολιτισμική ταυτότητα της Ραφήνας. Δεν θα το επιτρέψουμε»!
«Ποια θα είναι τα αποτελέσματα αν εφαρμοστεί ο προτεινόμενος σχεδιασμός για το λιμάνι μας; Ο νέος Πειραιάς;» θέτουν το ερώτημα και απαντούν οι Σύλλογοι στην κοινή τους ανακοίνωση:
«Υπερ-Μεγέθυνση του λιμανιού της Ραφήνας. Τριπλασιασμός της έκτασης. Τριπλασιασμός της χωρητικότητας των πλοίων που θα εξυπηρετεί. Από 7 πλοία σήμερα, θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 22, με τουλάχιστον αντίστοιχη αύξηση των δρομολογίων.
Μη αναστρέψιμες μεταβολές στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον κατά την κατασκευή και λειτουργία του νέου λιμανιού Εκβάθυνση του λιμανιού μέχρι 8μ , τόνοι τσιμέντου για να επεκταθεί το λιμάνι περίπου 350μ προς την θάλασσα.
Κατακόρυφη αύξηση της θαλάσσιας και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης λόγω αύξησης των πλοίων και των αυτοκινήτων από/προς το λιμάνι. Υποβάθμιση των ακτών σε ολόκληρο το μήκος της ακτογραμμής. Απώλεια της πολιτισμικής ταυτότητας του λιμανιού και αποκοπή της πόλης από το παραλιακό μέτωπο Ριζική μεταβολή των χρήσεων και των υποδομών που δίνουν στο λιμάνι την πολιτισμική του ταυτότητα.
Ανέγερση εκτεταμένης ζώνης κτιρίων εξυπηρέτησης λιμενικών εγκαταστάσεων (πάρκινγκ, κτιρίων διοίκησης και λοιπών εγκαταστάσεων), σε ύψη μέχρι και πέντε ορόφων. Ασαφή προτεινόμενα συνοδά κυκλοφοριακά έργα Επέκταση της Αττικής Οδού μέσα στον οικιστικό ιστό της Ραφήνας με τον διαμελισμό της πόλης στα δύο. Μαζί με το λιμάνι ξεπουλιούνται και οι παραλίες.
Το λιμάνι θα βγει άμεσα προς πώληση. Στις λιμενικές εγκαταστάσεις εντάσσεται το ήμισυ της κεντρικής πλαζ της Ραφήνας και το Μπλε Λιμανάκι, με στόχο την “αξιοποίηση” τους από ιδιώτες επενδυτές. Οι ακτές από το Κόκκινο Λιμανάκι μέχρι και τις Μαρίκες χαρακτηρίζονται Λιμενικά Οικοδομικά Τετράγωνα (ΛΟΤ) και παίρνουν συντελεστή δόμησης.
Οι σύλλογοι λέμε ΟΧΙ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ-ΓΙΓΑΣ»!