Σε πείσμα των δικαστικών αποφάσεων και όλων των κυβερνητικών απειλών για επίταξη όπως στο μετρό, οι οδηγοί των μπλε λεωφορείων συνέχιζαν την απεργία τους και την Τρίτη 29 Γενάρη, έξι μέρες μετά την έναρξή της. Την ίδια μέρα, η αίθουσα “Μελίνα Μερκούρη” στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας ξεχείλιζε με πάνω από 2000 απεργούς, στη μαζικότερη γενική συνέλευση των τελευταίων χρόνων. Παλιοί και νέοι εργαζόμενοι συνέκριναν τις στιγμές με τον ηρωικό αγώνα της ΕΑΣ το 1992 και, είτε τον έζησαν είτε όχι, αισθάνονταν ότι και αυτή τη φορά μπορούσαν να βγούνε νικητές.
Στη συνέλευση γινόταν μάχη. Η πλειοψηφία στο ΔΣ του συνδικάτου, με παρατάξεις που ανήκουν ή προέρχονται από ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ, πρότειναν την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων διαρκείας μπροστά στο ενδεχόμενο της επίταξης, με συμμετοχή στην 24ωρη απεργία την Πέμπτη 31 Γενάρη σε όλα τα Μέσα και μετά εξουσιοδότηση στο ΔΣ για διάλογο με την κυβέρνηση και άλλες μορφές αγώνα. Η ΔΑΣ (ΚΚΕ) πρότεινε την αναστολή για μία μέρα και 48ωρη απεργία Πέμπτη 31 Γενάρη - Παρασκευή 1 Φλεβάρη. Ενώ η Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία, οι Εργαζόμενοι ΕΘΕΛ-ΟΣΥ και η Ανεξάρτητη Παρέμβαση πρότειναν από κοινού την τριήμερη συνέχιση της απεργίας διαρκείας, Τετάρτη 29/1 - Πέμπτη 30/1 - Παρασκευή 1/2 και νέα συνέλευση την τελευταία μέρα για κλιμάκωση. Η ενδεικτική ψηφοφορία ήταν οριακή και το τελικό αποτέλεσμα, καθώς στήθηκαν κάλπες, παρέμενε ανοιχτό όταν η Εργατική Αλληλεγγύη έφευγε για το τυπογραφείο.
Η απεργία στα λεωφορεία ξεκίνησε την Πέμπτη 24 Γενάρη, την ημέρα της επιστράτευσης των απεργών του Μετρό. Στη γενική συνέλευση που κάλεσε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ την ίδια μέρα, η αίθουσα του Τιτάνια γέμισε ασφυκτικά, ενώ η οργή για τη νέα μνημονική επίθεση στους μισθούς δεν κρυβόταν με τίποτα.
Με τους συναδέλφους τους στο μετρό να βρίσκονται στην όγδοη ημέρα απεργίας, η πλειοψηφία των εργαζόμενων αναρωτιόταν γιατί δεν τους έχουν ακολουθήσει. Το παρατεταμένο χειροκρότημα όταν το προεδρείο της συνέλευσης αναφέρθηκε στον αγώνα στο μετρό, οι δυνατές επευφημίες όταν έγινε γνωστή η ομόφωνη απόφαση του Συνδικάτου να μη ξαναβγεί λεωφορείο από αμαξοστάσιο αν η κυβέρνηση προχωρήσει στην επίταξη, τα γιουχαϊσματα και οι φωνές “να τα κλείσουμε!” και “απεργία διαρκείας!” που συνόδευαν τους δύο πρώτους ομιλητές από την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ, έδειχναν τη διάθεση της βάσης για κλιμάκωση.
Οταν δε έφτασε το νέο της επίταξης, η ατμόσφαιρα έγινε πολεμική. Η πρόταση για στάση εργασίας στις 29/1 και 24ωρη απεργία στις 31/1 που ήταν η αρχική απόφαση του Συντονιστικού των ΜΜΜ και την οποία μετέφερε η ΠΑΣΚΕ, είχε ξεπεραστεί από την επίθεση της κυβέρνησης στους απεργούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Εκείνη τη στιγμή, τα λεωφορεία ακινητοποιούνταν. Η στάση εργασίας τις ώρες της συνέλευσης μετατρεπόταν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες μέχρι την Τρίτη 29/1 και νέα συνέλευση την ίδια μέρα για ν'αποφασιστεί η συνέχεια. Η είδηση ότι και οι οδηγοί των τρόλεϊ με απόφαση της ένωσής τους μαζεύουν από εκείνη τη στιγμή τα οχήματα επ'αόριστον, ισχυροποίησε την απόφαση.
Οι συνδικαλιστές της αριστεράς υποστήριξαν με τη σειρά τους την άμεση κλιμάκωση του αγώνα ενώ, μαζί με τους εργαζόμενους, έδωσαν μια τελευταία κόντρα με συνδικαλιστική γραφειοκρατία στο ΔΣ. Παρότι στο τέλος της διαδικασίας όλες οι παρατάξεις θεωρητικά συμφωνούσαν στο χειρόφρενο των λεωφορείων μέχρι την ανάκληση της επίταξης, στην ψηφοφορία η ΠΑΣΚΕ επέμενε να υπάρχει εξουσιοδότηση στο ΔΣ του Συνδικάτου για να μπορεί να “ελιχθεί” ανάλογα με τις εξελίξεις, όπως υποστήριζε. Το κόλπο, για να έχει η πλειοψηφία του ΔΣ τη δυνατότητα να αναστείλει οποιαδήποτε στιγμή τις κινητοποιήσεις, δεν έπιασε. Η εξουσιοδότηση έχασε στην τελική ψηφοφορία πανηγυρικά.
Με το τέλος της συνέλευσης, οι εργαζόμενοι κατευθύνθηκαν μαζικά στα αμαξοστάσια για περιφρούρηση και οργάνωση της απεργίας, ενώ την επόμενη το πρωί δεκάδες βρέθηκαν στο Σύνταγμα για να διαδηλώσουν με το πανό τους έξω από το υπουργείο Ανάπτυξης ταυτόχρονα με τους απεργούς των ναυπηγείων.
• Οση λάσπη και να ρίξουν κυβέρνηση και παπαγαλάκια για “συντεχνίες”, η πραγματικότητα είναι ότι οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες παλεύουν για όλους μας.
Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ τη Δευτέρα 28/1, έγινε γνωστό ότι για τη μισθοδοσία των εργαζόμενων στην ΟΣΥ προβλέπονται 174 εκατομμύρια ευρώ, ποσό μειωμένο κατά 25 εκατομμύρια ευρώ από το 2012. Ενώ με την πλήρη εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου θα κατέβει στα 135 εκατομμύρια ευρώ.
Το 2009 οι οδηγοί των λεωφορείων ήταν 5.555, σήμερα έχουν μειωθεί στους 4.286. Το 2009 κυκλοφορούσαν περίπου 2.100 οχήματα ημερησίως, στις αρχές του 2010 ο αριθμός τους είχε πέσει στα 1.780, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τα 1.350. Αυτή είναι η αληθινή ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.