Σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες έχουν προχωρήσει οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης από την Πέμπτη 28/2. Η Εργατική Αλληλεγγύη μίλησε με την Κατερίνα Κίσσα, μέλος του Δ.Σ του Σωματείου Εργαζομένων στο ΜΕΤΡΟ για την πορεία των κινητοποιήσεων:
“Είμαστε σε επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες. Τη Δευτέρα 4/3 έγινε συνέλευση κι αποφασίστηκε η συνέχιση των απεργιών. Καθημερινά συγκεντρωνόμαστε στο σταθμό του Βενιζέλου κι από κει αποφασίζουμε πορείες και κινητοποιήσεις. Αυτή τη στιγμή επιχειρούνται μαζικές απολύσεις στο αρχαιολογικό τμήμα “λόγω έλλειψης αντικειμένου” όπως λένε. Το σωματείο θεωρεί ότι η έλλειψη αντικειμένου έχει δημιουργηθεί τεχνηέντως καθώς υπάρχουν μέτωπα εργασίας, τα οποία δεν έχουν ανοίξει και δεν έχουν παραδοθεί στο αρχαιολογικό τμήμα. Στόχος της διοίκησης είναι η απόλυση και επαναπρόσληψη του προσωπικού με μειωμένο μισθό και αλλαγή στις συμβάσεις εργασίας. Εμείς θέλουμε να ανοίξουν το συντομότερο δυνατό τα αρχαιολογικά σκάμματα και να προσληφθεί ο ίδιος κόσμος με τους ίδιους όρους και τους ίδιους μισθούς. Ταυτόχρονα με τις κινητοποιήσεις είμαστε σε διαπραγμάτευση με την Αττικό Μετρό και την κοινοπραξία και περιμένουμε να δούμε τι αντιπρόταση θα υπάρχει. Είχε υπάρξει και μια πρόταση για διαθεσιμότητα του προσωπικού που δεν έχει γίνει δεκτή.”
Την ίδια στιγμή που η εργοδοσία μιλάει για απολύσεις λόγω έλλειψης αντικειμένου, έχει αναπτυχθεί μια ολόκληρη συζήτηση γύρω από τα πολύ σημαντικά ευρήματα των αρχαιολόγων που εργάζονται στα έργα του Μετρό.
“Έχει βρεθεί το κεντρικό ιστορικό σταυροδρόμι, η Μέση Οδός, των βυζαντινών χρόνων. Πρόκειται για ένα πλακόστροτο δρόμο 76 μέτρα μήκος κι 7 πλάτος. Έχουν βρεθεί και κτιριακά λείψανα από τον 5ο μέχρι τον 9ο αιώνα” εξηγεί η Κατερίνα Κίσσα. “Όλα αυτά έχουν κριθεί πάρα πολύ σημαντικά, παρ'όλα αυτά το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αποφάσισε την απόσπασή τους και την τοποθέτησή τους στο στρατόπεδο του Παύλου Μελά, επειδή επικαλέστηκε η Αττικό Μετρό και η κοινοπραξία ότι δεν υπάρχει τεχνική λύση για να παραμείνουν στο χώρο. Εμείς ζητάμε να βρεθεί τεχνική λύση γιατί έτσι όπως παρουσιάσανε τα πράγματα δεν είχαν όυτε σχέδια, ούτε υπολογισμό του κόστους της όλης μετακίνησής τους.
Πρέπει να ενσωματωθούν οι αρχαιότητες μέσα στην κατασκευή του σταθμού. Η διοίκηση αναγνωρίζει ως εργασία μόνο την ανασκαφή σε συγκεκριμένους σταθμούς. Υπάρχουν όμως σταθμοί που δεν έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές εργασίες. Ακόμα κι αν υπάρχει κενό εργασίας για δύο ή τρεις μήνες, δημιουργείται εσκεμμένα για να μπορέσουν να κάνουν τις απολύσεις και τις επαναπροσλήψεις με μειωμένους μισθούς.”