Το νομοσχέδιο από όλες τις απόψεις επιδιώκει να μεγιστοποιήσει τις ταξικές ανισότητες που έτσι κι αλλιώς υπήρχαν στο σχολείο. Η αναδιάρθρωση που φέρνει είναι συνδυασμένη με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, τις αναγκαστικές μετατάξεις, τα κλεισίματα των σχολείων και την ουσιαστική διάλυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Το σχολείο με το νέο νομοσχέδιο θα λειτουργεί ως εξεταστικό κέντρο. Η γενική μόρφωση θα είναι παρελθόν καθώς ό,τι συνέβαινε στην Τρίτη Λυκείου με τη δαμόκλειο σπάθη των εισαγωγικών εξετάσεων μεταφέρεται σε κάθε τάξη του Λυκείου.
Δυσκολεύει αφάνταστα τόσο η προαγωγή από τάξη σε τάξη, όσο και η δυνατότητα απόκτησης απολυτηρίου του Λυκείου. Για να πάρει ένας μαθητής απολυτήριο θα χρειάζεται μέσο όρο 10 σε όλα τα μαθήματα, μέσο όρο 10 στα Αρχαία, στα Νέα Ελληνικά και στην Νεοελληνική Γραμματεία, μέσο όρο 10 στα μαθήματα «προσανατολισμού (που αντικαθιστούν αυτά της «κατεύθυνσης») και μέσο όρο 8 στα υπόλοιπα μαθήματα. Αντίστοιχα για την προαγωγή από τάξη σε τάξη.
Όσον αφορά την είσοδο στο Πανεπιστήμιο, αυτή γίνεται αφόρητα δύσκολη. Η εισαγωγή θα εξαρτάται από 5 βαθμούς. Οι τέσσερις βαθμοί θα είναι των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων (τα Νέα Ελληνικά για όλους και τα τρία μαθήματα «προσανατολισμού») και ο πέμπτος ο «βαθμός απόλυσης-προαγωγής» που θα είναι ο μέσος όρος των βαθμών των τριών τάξεων του Λυκείου.
Στην Τεχνική Εκπαίδευση το «κοσκίνισμα» θα γίνεται από την πρώτη Λυκείου αφού ο μαθητής θα δίνει πανελλαδικές εξετάσεις, ενώ καταργούνται οι ΕΠΑΣ. Αν καταφέρει να φτάσει κάποιος μαθητής στην Γ’ Λυκείου τότε για να αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα θα πρέπει να κάνει ένα ακόμα χρόνο ως μαθητευόμενος σε κάποια επιχείρηση και στη συνέχεια θα δίνει εξετάσεις πιστοποίησης για άδεια επαγγέλματος.