Πολιτισμός
Κινηματογράφος: Νέες ταινίες από 28 Γενάρη 2016

Το κορίτσι από τη Δανία
Σε μια εποχή που παρά τις κατακτήσεις του ΛΟΑΤΚΙ κινήμστος οι τρανς άνθρωποι βιώνουν όλο και μεγαλύτερη περιθωριοποίηση και διακρίσεις, το να γυριστεί μια μεγάλη παραγωγή με θέμα την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση επέμβασης επαναπροσδιορισμού φύλου, αποτελεί από μόνο του ένα αξιέπαινο εγχείρημα. Η ταινία του Τομ Χούπερ είναι μια διεθνής παραγωγή που αφηγείται την ιστορία της ζωγράφου Λίλι Έλμπε που έζησε το 1930 και διεκδίκησε την ταυτότητα του κοινωνικού της φύλου, με τίμημα την ίδια τη ζωή της.
 
Μπορεί να βρίσκουμε το τελικό αποτέλεσμα κάπως ακαδημαϊκό και «στεγνό» σε σχέση με το συγκλονιστικό θέμα που πραγματεύεται, όμως «Το κορίτσι από τη Δανία» καταφέρνει να ζωντανέψει την ιστορία των τρανς και τις προσπάθειες για διεκδίκηση της σεξουαλικότητας και τελικά τις ίδιας της ζωής. 
 
Mediterranea 
Η Μανωλάδα της  Ιταλίας
Στο πνεύμα της μετανάστευσης και της προσφυγιάς, η ταινία του Ιταλοαμερικάνου Τζόνας Καρπινιάνο ακολουθεί δυο μετανάστες από τη Μπουρκίνα Φάσο, τον Αγίβα και τον Αμπάς, δυο πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες που αγωνίζονται να φτάσουν στην Ιταλία. Μακριά από μελοδράματα και ωραιοποιημένες εικόνες, η ταινία τους παρακολουθεί μέχρι την άφιξη στην Ιταλία, όπου δεν τους περιμένει η λύτρωση, αλλά ο ρατσισμός και η αναπόφευκτη εξέγερση. Ο σκηνοθέτης εμπνεύστηκε από την αληθινή ιστορία των συγκρούσεων στο Ροσάρνο της Καλαβρίας το 2010, όταν εκατοντάδες μετανάστες ξεσηκώθηκαν με αφορμή την επίθεση με όπλο εναντίον ενός συντρόφου τους από το Τόγκο από ντόπιο κτηματία. Ο Καρπινιάνο έσπευσε επί τόπου και αποφάσισε να γυρίσει μια ταινία σε ύφος «σινεμά βεριτέ», με τις μαρτυρίες πραγματικών μεταναστών, πετυχαίνοντας να θέσει το καυτό ζήτημα της προσφυγιάς και των ανοιχτών συνόρων (για τα οποία αγωνίζεται και ο ίδιος).
 
Η ολοκαίνουργια καινή διαθήκη
Ποιος θυμάται τον Βέλγο κινηματογραφιστή Ζακό βαν Ντορμέλ, που μας είχε δώσει τις πολύ καλές ταινίες «Τοτό ο ήρωας» και «Η όγδοη μέρα» (με θέμα τη σχέση ενός γιάπη και ενός ανθρώπου με σύνδρομο ντάουν);
 
Μετά από χρόνια επιστρέφει με μια μαύρη κωμωδία, σύμφωνα με την οποία ο θεός υπάρχει, είναι κακός, στραβός κι ανάποδος και ζει στις Βρυξέλες. Όμως η μικρή κόρη του εξεγείρεται εναντίον του και ξαναγράφει την καινή διαθήκη, με απρόβλεπτες συνέπειες. Ο Βαν Ντορμέλ κάνει ένα μαύρο σχόλιο για την ανθρώπινη ύπαρξη, τη ματαιότητα, τα ταμπού, τη μοναξιά, τη ζωή και τον θάνατο, παίζοντας με τον σουρεαλισμό και το σινεμά του υπερβατικού – φανταστικού.