Πολιτισμός
Ντέιβιντ Κινγκ: Yπερασπιστής της ιστορικής αλήθειας

Αντιφασιστική αφίσα του Anti Nazi League τη δεκαετία του ’70 σχεδιασμένη από τον Ντέιβιντ Κινγκ

Το πρωί της 11ης Μάη άφησε την τελευταία του πνοή στο σπίτι του στο Ίσλινγκτον του Λονδίνου ο Ντέιβιντ Κίνγκ ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες-μελετητές του “μεγαλύτερου γεγονότος του 20ου αιώνα”, όπως ο ίδιος συνήθιζε να λέει, της Ρώσικης Επανάστασης. 
 
Η ακούραστη ιστορική έρευνα αποτελούσε το σκεπτικό για όλα τα σημαντικά βιβλία του τα τελευταία 45 χρόνια. Ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αρχειονόμους και ιστορικούς ντετέκτιβ της εποχής μας. Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο σε αναζήτηση αντικειμένων της Ρωσικής Επανάστασης συλλέγοντας τα πάντα, από φωτογραφίες, αφίσες και κυβερνητικά έγγραφα μέχρι κούπες καφέ. Στη συλλογή του εκτιμάται ότι περιλαμβάνονται περίπου 250.000 αντικείμενα. Όμως ο Ντέιβιντ Κινγκ δεν ήταν ένας συλλέκτης. Η πνευματική και καλλιτεχνική εμπλοκή του Ντέιβιντ Κίνγκ με τη Ρωσική Επανάσταση ήταν θεμελιωμένη σε προσωπικές εμπειρίες και πολιτικές πεποιθήσεις.
 
Tαξίδεψε πρώτη φορά στη Σοβιετική Ένωση τον χειμώνα του 1970 απεσταλμένος της εφημερίδας London Sunday Times για έρευνα και φωτογράφιση σχετικά με τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Λένιν. Επισκέφθηκε πολλά μουσεία αφιερωμένα στην επανάσταση και την εξαντλητικά τεκμηριωμένη ζωή του Λένιν. Όμως υπήρχε ένας σημαντικός παράγοντας της επανάστασης των Μπολσεβίκων που έλειπε από όλες τις εκθέσεις. 
 
Όπως εξιστόρησε ο ίδιος, “μια από τις προσωπικότητες που ενδιαφερόμουν να μάθω δεν υπήρχε πουθενά. Παρά τις επίμονες ερωτήσεις μου: “Πού είναι ο Τρότσκι;” και τις προσπάθειές μου να βρω έστω και κάποιες αρχειακές φωτογραφίες του, δεν υπήρχε τίποτα. Τον είχαν εξαφανίσει εντελώς, και όπως σύντομα θα ανακάλυπτα, δεν ήταν ο μόνος”.
 
Ταξιδεύοντας σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και το Μεξικό, όπου ο Τρότσκι είχε δολοφονηθεί το 1940, ο Ντέιβιντ άρχισε τη συναρμολόγηση της συλλογής του από φωτογραφίες, αφίσες, έγγραφα και αντικείμενα που σχετίζονται με τη ζωή του επαναστάτη ηγέτη. Σε συνεργασία με τον Φράνσις Γουίντχαμ εξέδωσαν το 1972 μια μοναδική βιογραφία του Τρότσκι την ιστορική και ερευνητική επιμέλεια της οποίας είχε ο Ντέιβιντ Κινγκ. Το 1977 δημοσίευσε μια μεγάλη έρευνα σχετικά με την δολοφονία του Τρότσκι από την ΓκεΜπεΟυ, τη μυστική αστυνομία του Στάλιν. 
 
Το 1982 σε συνεργασία με την Ταμάρα Ντόιτσερ, την χήρα του Ισαάκ Ντόιτσερ συγγραφέα της περίφημης βιογραφικής τριλογίας του Τρότσκι σχεδίασαν και εξέδωσαν το βιβλίο “Μεγάλες Εκκαθαρίσεις”, ενώ το 1997 εκδίδει το επίσης μνημειώδες: “Ο κομισάριος εξαφανίζεται: Η παραποίηση των φωτογραφιών και Τέχνης στη Ρωσία του Στάλιν”. “Είναι τόσο μεγάλη η παραποίηση που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των ετών του Στάλιν που είναι δυνατόν για κάποιον να πει την ιστορία της σοβιετικής εποχής μέσα από ρετουσαρισμένες φωτογραφίες”, θα πει. 
 
Το 2003 εκδίδει το έργο του: “Απλοί πολίτες: τα θύματα του Στάλιν” αποτελούμενο από 150 επίσημες φωτογραφίες σοβιετικών πολιτών κατά τη διάρκεια της φυλάκισής τους στη Λιουμπλιάνκα, την έδρα της μυστικής αστυνομίας στη Μόσχας. Το 2009 ολοκληρώνεται η μνημειακή εικαστική εικόνα της σοβιετικής ιστορίας με την έκδοση του λευκώματος “Κόκκινο Αστέρι πάνω από τη Ρωσία: Μια οπτική ιστορία της Σοβιετικής Ένωσης από το 1917 έως το θάνατο του Στάλιν” και με το παράλληλο άνοιγμα ενός νέου τμήματος στην Τέιτ Γκάλερι του Λονδίνου, αφιερωμένο στις φωτογραφίες και τις αφίσες από την συλλογή του Ντέιβιντ Κίνγκ. 
 
Όπως θα γράψει ο Ντέιβιντ Νορθ στην νεκρολογία του για τον Κινγκ που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Σοσιαλιστής Εργάτης (της αδερφής εφημερίδας της Εργατικής Αλληλεγγύης στην Βρετανία): «Η αίσθηση της απώλειας αυξάνεται από το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην παραμονή της εκατονταετηρίδας της Ρωσικής Επανάστασης του 1917. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το έργο του Ντέβιντ Κινγκ ενός μεγάλου καλλιτέχνη, επαναστάτη σοσιαλιστή και υπερασπιστή της ιστορικής αλήθειας μας παρέχει διαρκή έμπνευση για τον αγώνα της απελευθέρωσης του ανθρώπου».