Οι σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας Αγγελέσκου περνούν τεράστια δοκιμασία όταν δημοσιοποιείται ότι ο χήρος πατέρας που είναι γιατρός, στη διάρκεια του καθεστώτος Τσαουσέσκου είχε πρωτοστατήσει στη δίωξη γυναικών που είχαν αποπειραθεί να κάνουν έκτρωση.
Το κρατικοκαπιταλιστικό καθεστώς απαγόρευε με νόμο τις εκτρώσεις και αυτό μετέτρεπε τις γυναίκες σε ομήρους των νοσοκομειακών γιατρών αλλά και των παράνομων επεμβάσεων. Καθώς τα μυστικά και ψέματα βγαίνουν στη φόρα, τα παιδιά του «πατριάρχη» απορρίπτουν τις πράξεις του πατέρα τους και τον ίδιο και «σκαλίζουν» το παρελθόν της οικογένειας. Όμως η πραγματικότητα τους βάζει μπροστά σε ακόμα πιο μεγάλα διλήμματα: Η εικοσάχρονη Σάσα μένει έγκυος και πατέρας δεν είναι ο φίλος της αλλά ο δίδυμος αδελφός της, Ρόμι, μια σχέση που κανείς τους δεν μπορεί να αποδεχτεί, αλλά ούτε και να σταματήσει.
Ο Ρουμάνος σκηνοθέτης διαχειρίζεται όλο αυτό το εκρηκτικό υλικό χωρίς ίχνος σκανδαλοθηρίας, ούτε δραματικής διάθεσης. Αφήνει τους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάσουν, να μιλήσουν για τη ζωή, τα συναισθήματά τους και τις σχέσεις τους μέσα στην πρόσφατη πολιτική ιστορία της χώρας τους, υπό τον ήχο της «Σονάτας του σεληνόφωτος», που δανείζει τον (ελληνικό) τίτλο στην ταινία. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Καθώς ο πρόσφατος αγώνας των γυναικών της Πολωνίας επαναφέρει στην επικαιρότητα το ζήτημα του δικαιώματος στην έκτρωση, η ταινία του Σιτάρου δίνει μια αντεστραμμένη εικόνα από την ιστορία της Ρουμανίας και συμβάλλει στη συζήτηση για τις μάχες που δίνουν οι γυναίκες για τα αναπαραγωγικά δικαιώματα και τον έλεγχο στο σώμα και τη ζωή τους.