Εργατικό κίνημα
Δάσκαλοι: Αντίσταση στη διάλυση των σχολείων

10/2/21, Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Φωτό: Στέλιος Μιχαηλίδης

Είμαστε τέλη Φλεβάρη και βλέπουμε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να χρησιμοποιεί την πανδημία και την ανησυχία του κόσμου, σαν πρόσχημα για να περνάει μέτρα που στην πραγματικότητα θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια Υγεία. 

Το εκπαιδευτικό κίνημα είχε από την αρχή αιτήματα για ανοιχτά κι ασφαλή σχολεία και μάλιστα διεκδικώντας πολύ συγκεκριμένα μέτρα: Το ανώτερο 15 μαθητές ανά τμήμα, προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, τεστ covid σε τακτά χρονικά διαστήματα σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς. Από όλα αυτά βλέπουμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει θεσπίσει κανένα μέτρο. Αντίθετα βλέπουμε μια κυβέρνηση πανικόβλητη να ανοιγοκλείνει σχολεία. Τα σχολεία στην Αττική παραμένουν κλειστά με ό,τι συνέπειες συνεπάγεται αυτό για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Από εκεί που οι συντονιστές εκπαίδευσης έγραφαν άρθρα για το ότι δεν πρέπει τα παιδιά να είναι πολλές ώρες σε μια οθόνη, φτάσαμε στο άλλο άκρο, αυτό της τηλεκπαίδευσης. Χρειάζεται να είμαστε ξεκάθαροι. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση. Μια επικοινωνία είναι και τίποτα παραπάνω. Συν τοις άλλοις, διευρύνει τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών και κυρίως των πιο ευάλωτων. Των φτωχών μαθητών που δεν έχουν ίντερνετ και ηλεκτρονικό εξοπλισμό, των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, των μαθητών Ρομά κλπ. Όλα αυτά τα παιδιά αποκλείονται. 

Πανεκπαιδευτικά

Την Πέμπτη 25/2 θα συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, τόσο ο ΣΕΠΕ όσο και η ΕΛΜΕ Χανίων, μαζί με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες, ενώνοντας ξανά τα αιτήματά μας με τα δικά τους. Η κυβέρνηση αποφάσισε να συνεχίσει το κλείσιμο των ΑΕΙ και τα εξ’ αποστάσεως μαθήματα. Ταυτόχρονα επιχειρεί τη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά και τη σταδιακή ιδιωτικοποίησή του, με μια σειρά κινήσεις. Με την εξάρτηση της χρηματοδότησης των σχολών με βάση την αξιολόγησή τους, με την εξίσωση των πτυχίων δημοσιών ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων κλπ. Και ταυτόχρονα προτιμάει να προσλάβει μερικές χιλιάδες αστυνομικούς για να στελεχώσει την πανεπιστημιακή αστυνομία. Γι’ αυτό και χιλιάδες βγαίνουν όλο το τελευταίο διάστημα να διαδηλώσουν με σύνθημα «λεφτά για Παιδεία και Υγεία – όχι για πολέμους και αστυνομία».  

Αντίστοιχες κινήσεις κάνει και στα σχολεία με την αξιολόγηση. Αλλά αντιστεκόμαστε. Η Νίκη Κεραμέως καταγράφει άλλη μια ήττα, καθώς είναι συντριπτικά τα ποσοστά της απεργίας – αποχής που έχουν κηρύξει τα σωματεία μας. Με την αξιολόγηση ουσιαστικά μεταφέρει την ευθύνη που έχει το κράτος στα ίδια τα σχολεία, κατηγοριοποιώντας τα και βάζοντας τους εκπαιδευτικούς με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας να ταξινομήσουν με συγκεκριμένα κριτήρια ποια είναι τα «καλά» σχολεία και ποια όχι. Οι εκπαιδευτικοί ξέρουμε πολύ καλά τα προβλήματα και τις ελλείψεις που έχουν τα σχολεία σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό. Αντί η κυβέρνηση να λύσει αυτά τα ζητήματα χρηματοδοτώντας και προσλαμβάνοντας στη δημόσια εκπαίδευση, εναρμονίζεται με την έκθεση Πισσαρίδη που μιλάει για κλείσιμο σχολείων και για απολύσεις εκπαιδευτικών. Αξιολόγηση σημαίνει φτωχότερο σχολείο με λιγότερους εκπαιδευτικούς, για λιγότερους μαθητές και με υπερεξουσίες στους διευθυντές.

Με την αντίστασή μας, με την ανυπακοή και τους αγώνες μας προστατεύουμε τα δικαιώματα των μαθητών μας. Δεν επιτρέπουμε τη διάλυση των σχολείων και συνολικά του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Λέμε πάρτε μέτρα για ανοιχτά ασφαλή σχολεία και σχολές, ενισχύστε τα δημόσια νοσοκομεία. Η δημόσια Υγεία και η δημόσια Παιδεία είναι ζητήματα που παλεύονται μαζί. Γι’ αυτό και συμμετείχαμε στην απεργία των υγειονομικών την Τρίτη 23/2. 

Αλί Μουσταφάογλου
Αναπληρωτής δάσκαλος, Αντιπρόεδρος ΣΕΠΕ Χανίων