Εργατικό κίνημα
Aπεργία στα σχολεία

10/6/21, Μπλοκ Εκπαιδευτικών στην Πανεργατική απεργία. Φωτό: Στέλιος Μιχαηλίδης

Με την κάλυψη της ΑΔΕΔΥ θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 18 Μάη η πανελλαδική στάση εργασίας (8πμ-11πμ) των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είχαν κηρύξει η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ. Η προκλητική κίνηση της Κεραμέως να σύρει τις δυο Ομοσπονδίες στα δικαστήρια και να βγάλει την απεργία παράνομη και καταχρηστική έπεσε στο κενό.

Η απεργιακή κινητοποίηση γίνεται ενάντια στη νέα επίθεση του Υπουργείου Παιδείας στο δημόσιο σχολείο, που ακούει στο όνομα «εξεταστικό πρόγραμμα PISA». Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκινά την ίδια μέρα με εξετάσεις στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης 300 Δημοτικών και της Γ’ τάξης 300 Γυμνασίων. Μια σειρά ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Δασκάλων οργανώνουν συγκεντρώσεις έξω από σχολεία όπου έχουν οριστεί να γίνουν οι εξετάσεις για να τις ακυρώσουν στην πράξη.

«Για μια ακόμη φορά η Κεραμέως, με μια σπασμωδική και πανικόβλητη κίνηση, σέρνει τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια για να βγάλει παράνομη την απεργία ενάντια στις εξετάσεις PISA», έγραψε ο Σεραφείμ Ρίζος, δάσκαλος στα Χανιά. «Με τις εξετάσεις PISA προσπαθούν να περάσουν την βαθμολόγηση και την αξιολόγηση των σχολείων, με μοναδικό στόχο να διαλύσουν τη δημόσια εκπαίδευση. Γνωρίζουν ότι θα ρεζιλευτούν για μια ακόμη φορά, και γι’ αυτό καταφεύγουν στο μόνο στήριγμα που τους έχει απομείνει μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα δικαστήρια. Ό,τι ακριβώς έκαναν και στη Θεσσαλονίκη με τα ΜΑΤ, ενάντια στους φοιτητές. Είναι γελασμένοι. Οι αντιστάσεις των εκπαιδευτικών, σε όλη την τελευταία τριετία έχουν απομονώσει πλήρως την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Πρέπει να μας βρουν ακόμη μια φορά μπροστά τους».

Μορφωτικός αποκλεισμός

«Την επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται η καθολική εφαρμογή των εξετάσεων σε όλα τα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας οι οποίες αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας», εξηγεί η ΔΟΕ. «Η δίωρη εξέταση σε Γλώσσα και Μαθηματικά με ποσοτικούς δείκτες και κοινά θέματα για όλη τη χώρα μετατρέπουν τους/τις μαθητές/τριες σε πειραματόζωα ενός ολέθριου πειράματος που έχει ως στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μορφωτικό αποκλεισμό του μαθητικού πληθυσμού».

«Αντί το ΥΠΑΙΘ να ασχοληθεί επιτέλους με τα μαθησιακά κενά αλλά και τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της πανδημίας, εμμένει στην άσκοπη προβολή μιας δήθεν “αριστείας” για λίγους και οδηγεί στην αντιπαιδαγωγική κουλτούρα του ανταγωνισμού», τονίζει η ΟΛΜΕ. «Αποδεικνύεται για μία ακόμα φορά η άγνοια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για την σχολική πραγματικότητα και η αδιαφορία της για τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Δεν ενδιαφέρεται για την πρόοδο και τη διασφάλιση μιας ποιοτικά αναβαθμισμένης συμπεριληπτικής δημόσιας εκπαίδευσης, που θα δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά.

Οι εξετάσεις τύπου PISA, όπως και η Τράπεζα Θεμάτων και η ΕΒΕ, αλλάζουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και το μετατρέπουν σε ένα εξεταστικό κέντρο με τον παιδαγωγικό του ρόλο εξοβελισμένο, με στόχο τον αποκλεισμό των μαθητών/μαθητριών από τη δημόσια εκπαίδευση».