Εργατικό κίνημα
ΑΥΓΗ - Στο Κόκκινο

Στην έκδοση του δεύτερου απεργιακού φύλλου προχώρησαν οι εργαζόμενοι της Αυγής την Κυριακή 1/12. Από τα 1.200 με 1.400 φύλλα που πούλαγε το Κυριακάτικο φύλλο τις τελευταίες βδομάδες, το πρώτο απεργιακό φύλλο της Αυγής (24/11) ξεπέρασε τα 3.000 φύλλα. Όπως περιγράφει στο άρθρο της η Α. Νταρζάνου, η θερμή υποδοχή της πρώτης απεργιακής έκδοσης ήταν καθοριστική για να το συνεχίσουν.  

Πολύ η σημαντική και η καταγραφή στο ίδιο άρθρο για το τι σημαίνει απεργιακό φύλλο: «συντακτική ευθύνη των δημοσιογράφων και των άλλων εργαζόμενων και όχι της διεύθυνσης», συντακτική επιτροπή «αντιπροσωπευτική από όλα τα τμήματα», «τα θέματα αποφασίστηκαν από τη Συνέλευση των Εργαζομένων», «η πρώτη εφημερίδα που έφερε στις μπροστινές σελίδες το απεργιακό, αγωνιστικό, ρεπορτάζ... και άφησε το βαρύ πολιτικό στις επόμενες», «εκατοντάδες φύλλα που μοιράστηκαν χέρι με χέρι». Στη διπλανή σελίδα η φωτό δείχνει απεργό με το απεργιακό φύλλο να το διακινεί στην πολύ επιτυχημένη συναυλία αλληλεγύης στους εργαζόμενους της Αυγής και του ρ/σ “Στο Κόκκινο”, που έγινε στις 27/11 στο An Club.

Η άλλη εξέλιξη αφορά τη στάση του νέου προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, του Σωκράτη Φάμελλου, ο οποίος στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των εργαζομένων της Αυγής και του “Κόκκινο” δήλωσε ότι «τα μέσα θα παραμείνουν ανοιχτά». Είναι ένα θετικό δείγμα, όχι του ίδιου του Φάμελλου, αλλά του 5μηνου αγώνα των εργαζόμενων που φέρνει αποτελέσματα. Γιατί για τον ίδιο τον Φάμελλο ισχύει ο τίτλος που έδωσαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι: «Δεν φτάνουν μόνο τα λόγια, ζητάμε πράξεις».

Τα ίδια τα λόγια είναι αόριστα και λειψά. Η επαναλειτουργία του καθημερινού φύλλου είναι “υπό εξέταση”, όχι δεδομένη. Και αυτό δεν είναι ψιλά γράμματα. Σημαίνει χοντρές περικοπές. Όσο για το πού ψάχνει την επίλυση η νέα ηγεσία για τα οικονομικά προβλήματα των μέσων, οι επιλογές περιέχουν διαφημίσεις-χορηγούς και υπενοικίαση χρόνου του ρ/σ Στο Κόκκινο. Τα απεργιακά φύλλα, χωρίς διαφημίσεις, έκαναν ένα πρώτο βήμα εμπρός για να ξαναγυρίσει ο αριστερός κόσμος που ψάχνει μια εναλλακτική, αριστερή και “ανεξάρτητη” από τα συμφέροντα ενημέρωση. Αν η προσέλκυση χορηγών γίνει το ζητούμενο, τα βήματα θα είναι δύο προς τα πίσω.