Κοίτα ποιοι μιλάνε για τζαμπατζήδες

Αυτά γράφει η τροπολογία στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες με την οποία η κυβέρνηση απειλεί μέχρι και με τρεις μήνες φυλάκιση όσους δεν πληρώσουν το πρόστιμο γιατί πιάστηκαν χωρίς εισιτήριο, ενώ με 200 ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση άδειας οδήγησης, άδεια κυκλοφορίας και πινακίδων για 20 ημέρες θα τιμωρούνται όσοι οδηγοί δεν πληρώνουν διόδια.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, η ΤΡΑΜ Α.Ε. έσπευσε να καταθέσει μηνυτήρια αναφορά εναντίον της κίνησης Μια Πόλη Ανάποδα–Αριστερή Παρέμβαση στους Δρόμους της Νέας Σμύρνης, του συντονισμού «ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ», της Συνέλευσης Λόφου Λαμπράκη και της συλλογικότητας Δεν Πληρώνω Νέας Σμύρνης γιατί μέσω ανακοινώσεων παροτρύνουν το επιβατικό κοινό με έμπρακτο τρόπο να δηλώσει την ανυπακοή του στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, αρνούμενο να πληρώσει εισιτήριο». Γιατί, άκουσον άκουσον…«παροτρύνουν το επιβατικό κοινό»! Πρόκειται για αθλιότητες.

Ο Τόλης Βοσκόπουλος, για οφειλές 5,5 εκατομμυρίων ευρώ από φοροδιαφυγή προς το Δημόσιο τιμωρήθηκε με 7.500 ευρώ πρόστιμο, δηλαδή μόλις το ένα επτακοσιοστό όσων φοροδιέφυγε. Ενώ ο οδηγός που δεν πλήρωσε διόδια θα υποχρεώνεται να πληρώσει εκατό σχεδόν φορές την τιμή του διοδίου. Και ο άνεργος που δεν είχε 1,2 ευρώ να πληρώσει εισιτήριο στο λεωφορείο, θα τιμωρείται με τρεις μήνες φυλάκιση. Ενώ ο Βοσκόπουλος για 5,5 εκατομμύρια τιμωρήθηκε για τρία χρόνια. Φυσικά, η ιστορία με τους τραγουδιστές και τα δημόσια πρόσωπα γίνεται για το θεαθήναι. Ούτε ένας μεγαλοεπιχειρηματίας ή πολιτικός δεν έχει τιμωρηθεί ή πληρώσει έστω και μισό ευρώ για τη σωρεία των σκανδάλων της τελευταίας εικοσαετίας από το Βατοπαίδι μέχρι τη Ζίμενς.

“Αποκλίνουσα συμπεριφορά;”

Τιποτένιοι μικρόψυχοι, σαν τον Ρέππα, που έχουν οδηγήσει τις συγκοινωνίες σε διάλυση μέσα από την πολιτική των περικοπών, κατηγορούν τους φτωχούς που δεν έχουν να πληρώσουν εισιτήριο ότι «θέτουν υπό σοβαρή διακινδύνευση την οικονομική και λειτουργική βιωσιμότητα της χώρας»! Οι ίδιοι άνθρωποι που έδωσαν τη δυνατότητα στους Μπόμπολες και όλων των ειδών τους αεριτζήδες να φτιάχνουν διόδια κάθε 30 χιλιόμετρα και να μαζεύουν προκαταβολικά τα λεφτά χωρίς να έχουν φτιάξει μια λακκούβα, τιμωρούν τους οδηγούς για «αποκλίνουσα συμπεριφορά».

Αν το κράτος μπορεί να κυνηγάει μεμονωμένα τον κάθε εργαζόμενο, άνεργο και νέο, επιβάλλοντας πρόστιμα δεξιά και αριστερά, δεν μπορεί να κάνει το ίδιο με την οργανωμένη δύναμη της εργατικής τάξης. Τα συνδικάτα ήδη βάζουν στην ατζέντα τους τα αιτήματα ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων, τα χαράτσια και τα πρόστιμα. Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες, στα νοσοκομεία, τους δήμους έχουν τη δύναμη να πετάξουν την τροπολογία στα σκουπίδια, μαζί με ολόκληρο το νομοσχέδιο. Το ίδιο, οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία μπορούν να καταργήσουν στην πράξη το χαράτσι του 5ευρου, οι εργαζόμενοι στους δήμους τα τροφεία των παιδικών σταθμών.

Η απεργία διαρκείας μέχρι τη νίκη, η συλλογική δράση, η συμπαράσταση των άλλων κλάδων, των τοπικών κοινωνιών, η απεργιακή επιτροπή είναι οι δυνάμεις που μπορούν να καταργήσουν στην πράξη όλες τις αθλιότητες της κυβέρνησης και να τη στείλουν από εκεί που ήρθε και την ίδια και το μνημόνιο. Η κυβέρνηση που κυνηγάει όσους τους λείπει το ευρώ για εισιτήριο, καλά θα κάνει να θυμάται ότι η επανάσταση στην Τυνησία ξεκίνησε για ένα πάγκο με λάχανα...