Εκπαίδευση και νεολαία
Το μεγάλο φιάσκο της “τηλεκπαίδευσης”

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές μιλάνε στην Εργατική Αλληλεγγύη για το μεγάλο φιάσκο της "τηλεκπαίδευσης"
 
 
Γονείς

Από την αρχή αυτής της σχολικής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να κρύψει τη γύμνια του. Σχολεία που ξεκίνησαν χωρίς εκπαιδευτικούς στις τάξεις, χωρίς την παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που τη χρειάζονταν και χωρίς κανένα πρόγραμμα για μείωση των μαθητών/τριων ανά τμήμα μέσα σε περίοδο πανδημίας. Δεν έγιναν προσλήψεις εκπαιδευτικών, νοσηλευτικού προσωπικού και καθαριότητας, δεν έγιναν δωρεάν τεστ σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν δόθηκαν επιπλέον χρήματα στις Σχολικές Επιτροπές ώστε να καλύψουν τις ανάγκες ψηφιακού εξοπλισμού για όλους. Και φτάσαμε στον Σεπτέμβρη, χωρίς καμία πρόνοια, μόνο να μοιράζουν παγούρια και από μια μάσκα αλεξίπτωτο σε κάθε μαθητή/τρια.

Η συνέχεια με το δεύτερο λοκτνάουν ακόμα πιο αναμενόμενη και αποκαρδιωτική. Βρίσκει τις οικογένειες, να πρέπει μέσα σε ένα Σαβ/κο να καλύψουν μόνες τους τις ανάγκες για σύνδεση στο διαδίκτυο και για τις ηλεκτρονικές συσκευές που θα βοηθούσαν τα παιδιά να συνδεθούν στο webex.sch.gr ώστε να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και να μην χρεωθούν απουσίες. Και σε εκείνη ακριβώς τη στιγμή η Κεραμέως, υπερασπίστηκε ευθέως μια πολιτική που κάνει τη δημόσια εκπαίδευση “ατομική ευθύνη” του κάθε γονέα ώστε να μπορέσει να παρακολουθήσει ο/η μαθητής/τρια τα μαθήματα. 

Οι εξαγγελίες για δωρεάν τάμπλετ και υπολογιστές έμειναν απλά εξαγγελίες, στα σχολεία ή έφτασαν ελάχιστοι υπολογιστές, οι περισσότεροι παλιάς τεχνολογίας και με προβλήματα, ή δεν έφτασαν καθόλου. Πολλοί/ες μαθητές/τριες έμειναν χωρίς το μέσο που θα τους βοηθούσε να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα κι αν δεν λειτουργούσε η αλληλεγγύη ανάμεσα στις οικογένειες θα ήταν ακόμα μεγαλύτερος ο αριθμός των παιδιών που δεν θα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη “σύγχρονη διδασκαλία”. Κι αν όλα αυτά συμβαίνουν μέσα στα σπίτια μας, αντιλαμβανόμαστε όλοι τι ευκαιρίες έχουν τα προσφυγόπουλα ή τα παιδιά μειονοτήτων για δημόσια Παιδεία.

Δυστυχώς όμως τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί. Η πρώτη μέρα της εφαρμογής βρίσκει το σύστημα να έχει κρασάρει παρά τον πακτωλό των χρημάτων που δόθηκαν στην CISCO για την υλοποίηση του. Γονείς και εκπαιδευτικοί μέσα σε τρομερό άγχος να προσπαθούν να συνδεθούν μάταια. Παιδιά απορημένα και απογοητευμένα από τη διαδικασία και τελικά η “σύγχρονη εκπαίδευση” να αποδεικνύεται πως δεν είναι ούτε σύγχρονη, μα ούτε και εκπαίδευση. 

Έχει περάσει μια εβδομάδα και τα προβλήματα ακόμα συνεχίζουν τη στιγμή που από την πρώτη μέρα βγήκε το υπουργείο να δηλώσει πλήρως ικανοποιημένο από τη διαδικασία, παρουσιάζοντας στρεβλά στοιχεία. Τα ΜΜΕ έπαιξαν το θέμα στην ίδια γραμμή, τα βρήκαν όλα άψογα. Όμως ο κόσμος τώρα πλέον γνωρίζει καλά, πως αυτή η κυβέρνηση το μόνο που ξέρει να κάνει, είναι να ψεύδεται και να μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στις πλάτες του κόσμου. Και ήρθε πλέον η ώρα να μην επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει με τη δημόσια Παιδεία και τη δημόσια Υγεία. Ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία για όλους. Ήρθε η ώρα να αναμετρηθούμε μαζί τους και να τους στείλουμε σπίτι τους μια για πάντα.

Χρύσα Δουζένη,
Μέλος της Ένωσης Γονέων Ηλιούπολης


Εκπαιδευτικοί: Δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους

Το Υπουργείο Παιδείας, αφού αγνόησε με το άνοιγμα των σχολείων τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών και γονέων (προσλήψεις, μείωση μαθητών στις αίθουσες, δωρεάν τεστ), προχώρησε στη δεύτερη φάση της τηλεκπαίδευσης, ρίχνοντας όλο το βάρος, κατά τη συνηθισμένη τακτική της κυβέρνησης, στην ατομική μας ευθύνη. 

Και ενώ η Κεραμέως την παρουσιάζει ως ένα τεράστιο εγχείρημα με ελάχιστα προβλήματα στην εφαρμογή της, όσοι εμπλεκόμαστε με την τηλεκπαίδευση γνωρίζουμε ποια είναι η πραγματικότητα. Οικογένειες με δύο ή και τρία παιδιά να φοιτούν στο σχολείο και γονείς που δουλεύουν με τηλεργασία αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα σύνδεσης, που προκαλούν άγχος τόσο στους ίδιους όσο και στα παιδιά τους για το τι θα γίνει με την ύλη που χάνεται καθώς και με τις απουσίες. 

Όμως ακόμα και αν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) αναβαθμιστεί και λυθεί ένα μέρος των προβλημάτων, οι εκπαιδευτικές ανισότητες θα παραμείνουν. Παιδιά προσφύγων, μεταναστών, παιδιά που φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία, με γονείς άνεργους και ελάχιστο οικογενειακό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν, όχι τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους, αποκλείονται από τη δημόσια Παιδεία. 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του 3ου Δημ. Σχολείου Ζεφυρίου όπου μόνο το 4%, δηλαδή 10 από τα 229 παιδιά που είναι εγγεγραμμένα στο σχολείο, έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση. Έχουμε χρέος λοιπόν, ως εκπαιδευτικοί, να καταγγέλλουμε τα ημίμετρα και τις ψεύτικες εξαγγελίες της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας και να αγωνιζόμαστε για την παροχή δημόσιας δωρεάν Παιδείας για όλες τις κοινωνικές ομάδες.

Αναστασία Πουλουτίδου,
δασκάλα, 3ο Δημοτικό Ελληνικού,
ΣΕΠΕ “Θουκυδίδης”


Μαθητές Αnticapitalista

Διαδικτυακή συζήτηση για το Πολυτεχνείο και την πανεργατική απεργία στις 26/11 οργάνωσαν το Σάββατο 21/11 οι μαθητές/τριες Anticapitalista. Ο Αλέξανδρος άνοιξε τη συζήτηση τονίζοντας την τεράστια επιτυχία ότι έσπασαν οι απαγορεύσεις στις 17 Νοέμβρη: “Η κυβέρνηση αναμετρήθηκε με το κίνημα και έχασε. Το Πολυτεχνείο άφησε πίσω του μια παράδοση. Ότι οι κοινωνίες αλλάζουν με εξεγέρσεις. Κι αυτή η παράδοση είναι ζωντανή σήμερα. Με αυτή την εικόνα πάμε στην Πανεργατική Απεργία την Πέμπτη στις 26/11”.

“Το σύστημα της τηλεκπαίδευσης είναι απαράδεκτο”, είπε η Σοφία από το Μουσικό Αθήνας. “Δεν είναι μόνο την πρώτη μέρα που δεν μπήκε κανείς, κάθε μέρα έχουμε προβλήματα. Ο μισός χρόνος χάνεται στην προσπάθεια να δούμε αν ακούει ο ένας τον άλλο. Με ποια ύλη θα δώσουμε εξετάσεις; Αφού δεν μπορούμε να παρακολουθήσουμε. Αν δεν έκανα και ιδιαίτερα δεν θα μπορούσα να ανταπεξέλθω. Αλλά δεν έχουν όλα τα παιδιά την οικονομική δυνατότητα”.

“Το μπαλάκι το ρίχνουν στη νεολαία, ότι αυτή φταίει για το 2ο κύμα της πανδημίας. Θέλουν να κρύψουν τις ευθύνες τους γιατί δεν έχουν ουσιαστική αντιμετώπιση”, ανέφερε ο Φίλιππος, μαθητής στο Πικέρμι.

“Έτσι όπως λειτουργούσε το σχολείο, υπήρχε μεγάλος κίνδυνος να κολλήσω ανθρώπους μεγάλης ηλικίας όταν γυρνούσα στο σπίτι μου. Σίγουρα θα μπορούσαν να το διαχειριστούν και καλύτερα. Η κατάσταση με το webex είναι γελοία, δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε”, τόνισε η Αντωνία από το ΕΠΑΛ του Ελληνικού.

“Η καραντίνα δεν είναι λύση, γιατί λείπουν τα βασικά”, τόνισε η Τζένη από το Βόλο. “Δεν έχουμε δημόσιο σύστημα Υγείας και δεν γίνονται μαζικά τεστ. Γι' αυτό χρειάζεται να βγούμε στους δρόμους, να κάνουμε εξορμήσεις ”.  

“Δεν έχω ίντερνετ και δεν υπήρχε από το σχολείο καμία απάντηση για το πώς θα παρακολουθώ και δεν θα παίρνω απουσίες, παρά μόνο μέσω τηλεφώνου, που ποτέ δεν κατάλαβα πως δουλεύει αυτό. Δεν είμαι ο μόνος που έχει αυτά τα προβλήματα με την τηλεκπαίδευση, η κυβέρνηση το ξέρει, αλλά δεν κάνει τίποτα”, είπε ο Χρήστος από το Βόλο.

Nέα διαδικτυακή εκδήλωση των Αnticapitalista θα γίνει το Σάββατο 5 Δεκέμβρη στις 2.30μμ με θέμα Μαρξισμός Θεωρία και Πράξη ενώ αποφασίστηκε η συμμετοχή στην απεργία 26/11.