Εκπαίδευση και νεολαία
Κεραμέως-Γεωργιάδης: Κοινή επίθεση στην Παιδεία

Φωτο: EUROKINISSI

Μετά το σκάνδαλο της περασμένης εβδομάδας με τα σεξιστικά βίντεο της Ελληνικής Εταιρίας Προγεννητικής Αγωγής που εγκρίθηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για να ενταχτούν στο σχολικό πρόγραμμα (και μετά τον σάλο αποσύρθηκαν όπως όπως), ήρθε μια νέα αποκάλυψη να επαναφέρει τη συζήτηση για τα ιδεολογικά παιχνίδια που παίζει η κυβέρνηση στις πλάτες του δημόσιου σχολείου. 

Αυτή τη φορά εμπλέκεται η Ελληνική Αγωγή του Άδωνη Γεωργιάδη, ο «εκπαιδευτικός» φορέας κατήχησης των συντηρητικών κι εθνικιστικών ιδεών που διατηρεί ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. O ίδιος που υπερασπιζόταν την κατάργηση της Κοινωνιολογίας «γιατί κάνει τα παιδιά αριστερά».

Σύμφωνα με άρθρο του Δημήτρη Πολυχρονιάδη, προέδρου του ΣΕΠΕ Αμαρουσίου, στο tvxs, τουλάχιστον 14 «εκπαιδευτικά» προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής εγκρίθηκαν από το ΙΕΠ. Μάλιστα σύμφωνα με τα όσα καταγγέλει ο Δ. Πολυχρονιάδης, όχι μόνο πρόκειται για «συνειδητή προσπάθεια διαμόρφωσης ιδεολογικής ταυτότητας και συνείδησης» αλλά ο κάθε μαθητής/ρια θα το πληρώνει κι από πάνω με 5 ευρώ το δίωρο (το ΙΕΠ έσπευσε να απαντήσει ότι «η συμμετοχή είναι προαιρετική και δωρεάν»). 

«Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου ιδεολογικού και πολιτικού χαρακτήρα επιδρομή της “αριστείας” του νεοφιλελευθερισμού – νεοσυντηρητισμού και των εκπροσώπων της στο σώμα και στο περιεχόμενο της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με ξεκάθαρες πολιτικές στοχεύσεις», καταγγέλει ο Δ. Πολυχρονιάδης και σχολιάζει μεταξύ άλλων: «ίσως να μην είναι μακριά και η επαναφορά των εορτών για την “πολεμική αρετή” των Ελλήνων... Φαίνεται ότι κάποιοι/κάποιες στο ΙΕΠ και στο ΥΠΑΙΘ της κυβέρνησης της Ν. Δ. ταυτίζουν την έγκριση “εκπαιδευτικών” προγραμμάτων με τις μαζικές τηλεπωλήσεις βιβλίων αρχαιολατρικού – εθνικιστικού χαρακτήρα αμφιβόλου επιστημονικής και παιδαγωγικής αξίας, ευτελίζοντας έως εξευτελισμού την έννοια της “αριστείας” την οποία τόσο σφοδρά έχουν καπηλευτεί σε επίπεδο πολιτικής συνθηματολογίας. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο γεγονός που ενδέχεται να επιφέρει ζοφερές καταστάσεις και αποτελέσματα για τους μετέχοντες της Δημόσιας Εκπαίδευσης οι οποίοι είναι οι μαθητές/μαθήτριές μας, τα παιδιά όλων μας».