H συνενοχή της κυβέρνησης Μητσοτάκη στη γενοκτονία που διαπράττει το Ισραήλ σε βάρος του Παλαιστινιακού λαού, δεν περιορίζεται στις αγκαλιές με τον “Μπίμπι”, όπως χαϊδευτικά αποκαλεί τον Νετανιάχου ο Έλληνας πρωθυπουργός. Το σφιχταγκάλιασμα αφορά συνολικά τον ελληνικό καπιταλισμό με το κράτος – τρομοκράτη και τη θηριώδη πολεμική του βιομηχανία.
Πριν μερικές εβδομάδες η γνωστοποίηση του ρόλου της Intracom Defense -που υπό ισραηλινή ιδιοκτησία πλέον ασχολείται με την κατασκευή οπλικών συστημάτων για χάρη των νέων αφεντικών της- προκάλεσε διαδήλωση έξω από τις εγκαταστάσεις στην Παιανία. Το ερχόμενο σαββατοκύριακο οργανώνεται διήμερο δράσης ενάντια στην αεροπορική βάση στην Καλαμάτα όπου έχει παραχωρηθεί στην ισραηλινή εταιρεία όπλων Elbit Systems για την εκπαίδευση πιλότων και χειριστών drones. Αλλά δεν είναι τα μόνα.
Η Εναλλακτική Παρέμβαση Δικηγόρων Αθήνας υπέβαλε επίσημη αναφορά στην ειδική εισηγήτρια των Ηνωμένων Εθνών για την Παλαιστίνη Φραντσέσκα Αλμπανέζε στο πλαίσιο της επικείμενης έκθεσής της σχετικά με την ευθύνη τρίτων κρατών ως προς την ισραηλινή κατοχή και τις παραβιάσεις διεθνούς δικαίου. Μέσα από την έρευνα των αγωνιστών/ριών δικηγόρων στο πλαίσιο της συγκεκριμένης αναφοράς, προκύπτει, όπως μας τόνισαν, η τεραστίων διαστάσεων διείσδυση της ισραηλινής στρατιωτικής -και όχι μόνο- βιομηχανίας στην Ελλάδα. Οι ιδιωτικοποιήσεις πάνε χέρι – χέρι με τη στήριξη των γενοκτόνων.
Από την ΕΛΒΟ μέχρι τον ΟΛΘ
Η ΕΛΒΟ, η κάποτε δημόσια Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων που έφτιαχνε τα λεωφορεία, πωλήθηκε τον Σεπτέμβρη του 2020 στην ισραηλινή κοινοπραξία Naska Industries – SK Group Ltd και Plasan Sasa Ltd. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Forbes για το συγκεκριμένο ξεπούλημα «η Plasan, με έδρα στο Ισραήλ και θυγατρικέ́ς στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, είναι μια παγκόσμια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα εφαρμογών επιβίωσης και θωράκισης για τις Ένοπλες Δυνάμεις και Δυνάμεις Ασφαλείας. Με εκτενή εμπειρία στο πεδίο της μάχης και τεχνογνωσία σε συστήματα και υλικά αυτοκινήτων, παρέχει λύσεις για την υποστήριξη περίπλοκων αποστολών οχημάτων και ομάδων… Ο SK Group είναι μια ιδιωτική ισραηλινή εταιρεία χαρτοφυλακίου τεχνολογίας και καινοτομίας, που ιδρύθηκε από τον Samy Katsav και ειδικεύεται στην άμυνα πρώτης γραμμής, σε παραστρατιωτικές λύσεις, θαλάσσιες υποδομές και ανάπτυξη ακινήτων».
Σύμφωνα με έκθεση του Αυστριακού Ινστιτούτου Ευρωπαϊκής Πολιτικής Ασφάλειας: «Θα υπάρχουν τρεις νέες κατηγορίες οχημάτων που θα κατασκευάζει η νέα ΕΛΒΟ, δηλαδή στρατιωτικά οχήματα, ένα άλλο ειδικό είδος οχημάτων και πολιτικά οχήματα. Ωστόσο, άλλα προϊόντα μπορεί να περιλαμβάνουν φορητό οπλισμό, πρόσθετα συστήματα θωράκισης οχημάτων και ηλεκτρο-οπτικό εξοπλισμό. Βασικός στόχος για τις ισραηλινές εταιρείες είναι να αποκτήσουν τα προϊόντα τους ευρωπαϊκό και νατοϊκό “διαβατήριο”, ώστε να μπορούν να εξάγονται με μεγαλύτερη επιτυχία τη διεθνή αγορά και να αγοράζονται εσωτερικά από τον Ελληνικό Στρατό».
Η Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) (που έχει αγοράσει και την Intracom Defense) ανακοίνωσε στις 7 Μαΐου ότι υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Ελληνική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (HAI). Η Israel Aerospace Industries ανήκει στο Ισραηλινό κράτος και λειτουργεί υπό τις οδηγίες της κυβέρνησής του. Αποτελεί τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αεροδιαστημικής και αεροπορίας του Ισραήλ, που παράγει συστήματα τόσο για στρατιωτική όσο και για πολιτική χρήση. Στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπογράφηκε στην έκθεση DEFEA 2025, η ελληνική «HAI θα αναλάβει κεντρικό ρόλο στην παραγωγή και την τεχνολογική εξέλιξη του αυτόνομου υποβρυχιακού συστήματος BlueWhale με βάση την εκτεταμένη εμπειρία της HAI στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή σύνθετων τεχνολογικών συστημάτων».
Σύμφωνα με δημοσίευμα του εξειδικευμένου Port2Port, πριν λίγες εβδομάδες η Israel Shipyards υπέβαλε προσφορά για την απόκτηση του 51% του λιμανιού του Λαυρίου. «Εάν η προσφορά της εταιρείας είναι επιτυχής, με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Israel Shipyards θα κατέχει το 51% της εταιρείας που κατέχει το λιμάνι… δίνοντάς της τον έλεγχο».
Η Israel Shipyards συνεργαζόταν με τα ναυπηγεία της Σύρου ήδη από το 2020 «για την ανάπτυξη και προώθηση νέας κορβέτας με παραγωγή που θα πραγματοποιείται τόσο στην Ελλάδα όσο και στο Ισραήλ» σύμφωνα με το Naval News.
Τον Αύγουστο του 2023, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ανακοίνωσε νέα συνεργασία με την Ashdod Port Company Ltd., το εθνικό λιμάνι του Ισραήλ. Σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική «Τα δύο μέρη θα αναλάβουν επίσης κοινές πρωτοβουλίες, σύμφωνα με θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, που αφορούν τον ευρύτερο τομέα των λιμένων και των θαλάσσιων μεταφορών… Η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και της Ashdod Port Company Ltd. εγκαινιάζει μια ισχυρή περιφερειακή συνεργασία μεταξύ δύο από τα σημαντικότερα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, ενισχύοντας περαιτέρω τις διμερείς σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ».