Γράμματα και σχόλια
Όχι άλλες τραγωδίες - Πάρτε τα πλοία απ’ τους εφοπλιστές

Δέκα παρέμεναν οι εγκλωβισμένοι στο πλοίο «Εuroferry Olympia» την Δευτέρα 21/2 το μεσημέρι, τέσσερις μέρες μετά το ξέσπασμα πυρκαγιάς στο οχηματαγωγό, ανοιχτά της Κέρκυρας, ενώ την τρίτη μέρα ένας οδηγός βρέθηκε απανθρακωμένος και ένας ζωντανός - δηλώνοντας ότι άκουσε φωνές από άλλα άτομα μέσα στο πλοίο.

Η κυβέρνηση για ακόμη μια φορά, προκαταβολικά, ανέσυρε την «ατομική ευθύνη» των οδηγών ως υπεύθυνη για τον εγκλωβισμό τους. Όμως οι ευθύνες που προκύπτουν για αυτό το νέο δυστύχημα, 8 χρόνια μετά την τραγωδία στο “Norman Atlantic” στην ίδια περιοχή, αφορούν στην πλοιοκτήτρια εταιρία, στην κυβέρνηση και συνολικότερα στην πολιτική που εξαρτά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες από την κερδοφορία των επιχειρήσεων. 

Τα ερωτήματα έθεσε με δραματικό τρόπο η σύζυγος ενός από τους οδηγούς που βρίσκονταν ακόμη εγκλωβισμένοι στο πλοίο, κ. Βάνια Μπεκιάρη, στον ΑΝΤ1 το πρωί της Δευτέρας: «Ο σύζυγός μου περιμένει βοήθεια αλλά υπάρχει τρομερή καθυστέρηση» είπε. 

«Θέλω να ρωτήσω τον κ Πλακιωτάκη και τον κάθε αρμόδιο γιατί δεν επενέβησαν εγκαίρως όταν έμαθαν ότι υπήρχαν εγκλωβισμένοι; Γιατί έπρεπε να περάσει τρίτη μέρα για να έλθει έξτρα βοήθεια; Μέχρι την δεύτερη μέρα η βοήθεια στην κατάσβεση ήταν δύο πλωτά της πυροσβεστικής και μετά ήρθε ένα τρίτο πλωτό από την Αλβανία. Γιατί δεν ήρθε η πλοιοκτήτρια εταιρία να στείλει βοήθεια;

Άθλιες συνθήκες

Μίλησε ο Πλακιωτάκης για ευθύνες των οδηγών. Δεν είναι επιλογή των οδηγών να μένουν στα οχήματά τους. Είναι ανάγκη. Οι συνθήκες είναι άθλιες, 3-4 άτομα στις καμπίνες εν μέσω κορονοϊού. Όταν παραπονιούνταν για τις συνθήκες στις καμπίνες οι οδηγοί, η απάντηση των αρμοδίων του συγκεκριμένου καραβιού ήταν “αυτό είναι. Αν δεν σας αρέσει, πηγαίνετε στα φορτηγά σας”. Έχω έγκυρη πληροφόρηση ότι η ΕΜΑΚ μπαίνει έρποντας στα γκαράζ γιατί δεν υπάρχει χώρος να περάσουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Τι λέει γι’ αυτά ο κ Πλακιωτάκης; 

Και να θέσω ένα ερώτημα στον πρωθυπουργό. Πριν από λίγο τον είδαμε να δείχνει την ευαισθησία του για τα αδέσποτα, που τα λατρεύω, αλλά εδώ τι γίνεται; Δεν είναι αδέσποτοι, είναι άνθρωποι που προσπαθούν σε δύσκολες συνθήκες να βγάλουν το μεροκάματο. Ο άντρας μου έχει πει ότι δεν θέλει να πάει ταξίδι με αυτό το πλοίο, γιατί είναι σαπιοκάραβα και τα καίει ο πλοιοκτήτης για να παίρνει τις αποζημιώσεις”.

Σύμφωνα με το «Reader» τρία ακόμη πλοία της πλοιοκτήτριας εταιρίας Grimaldi έχουν πάρει φωτιά τα τελευταία 4 χρόνια.

Σε σχετική της ανακοίνωση η ΠΕΝΕΝ αναφέρει ότι «Ενώ το πλοίο φέρεται ότι επιθεωρήθηκε από τις αρμόδιες αρχές στις 24/1/2022, διαπιστώνεται ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, δεν υπήρχε το διαθέσιμο προσωπικό για τον διαρκή έλεγχο στα γκαράζ, ενώ τα αυτοκίνητα δεν τηρούσαν τις προβλεπόμενες μεταξύ τους αποστάσεις! Πάνω στη μείωση του Ναυτεργατικού κόστους και των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών οι εφοπλιστές και οι κυβερνήσεις Ελλάδας - Ιταλίας χτίζουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία των εφοπλιστών. Αυτή η πολιτική, σε συνδυασμό με τους ανεπαρκείς ελέγχους στην τήρηση όλων των κανόνων για την ασφάλεια των πλοίων, ήταν και είναι εγκληματική».

Το αίτημα της κρατικοποίησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κάτω από τον έλεγχο των ναυτεργατών -χωρίς αποζημίωση των καλομπουκωμένων από τις επιδοτήσεις εφοπλιστών της ακτοπλοϊας- και η λειτουργία τους με όρους κοινωνικών αναγκών και όχι κερδοφορίας, είναι άμεσης ανάγκης. Όπως άμεσο είναι και το αίτημα της φορολόγησης όλων των εφοπλιστών ώστε να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν θαλάσσια και εναέρια πυροσβεστικά και σωστικά μέσα και προσωπικό για να λειτουργήσουν.