Διεθνή
Απεργίες παραλύουν τα αεροδρόμια της Ευρώπης

Απεργοί στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle. Φωτό: Thomas Padilla-AP

Σαν αλυσιδωτή αντίδραση ξεσπάνε οι απεργίες η μια μετά την άλλη στις αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια των χωρών της Ευρώπης, με βασικό αίτημα αυξήσεις στους μισθούς.   

Στην Ισπανία, τριήμερη απεργία μέσα στον Ιούλη έχουν αποφασίσει τα πληρώματα της Ryanair, ενώ οι εργαζόμενοι στην Easyjet έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε τρεις τριήμερες απεργίες (1-3 Ιούλη, 15-17 Ιούλη και 29-31 Ιούλη) παραλύοντας την τουριστική κίνηση. Απαιτούν 40% αύξηση στους μισθούς των ιπτάμενων φροντιστών και συνοδών που παίρνουν 850 ευρώ λιγότερα από τα πληρώματα της εταιρίας που έχουν ως βάση τη Γαλλία ή τη Γερμανία. 

Στη Βρετανία, 700 εργαζόμενοι στo τσεκ ιν του Χίθροου ψήφισαν μαζικά να προχωρήσουν σε απεργία μέσα στο καλοκαίρι απαιτώντας να πάρουν πίσω την περικοπή του μισθού τους κατά 10% που επιβλήθηκε «λόγω πανδημίας». Κάλπες για απεργιακές κινητοποιήσεις στην Βritish Αirways. έχουν στηθεί σε πολλά άλλα σημεία με ζητούμενο απεργία για αυξήσεις.

Ακυρώσεις

«O διευθυντής λειτουργίας (COO) της Easyjet, Πίτερ Μπέλιου, αποχώρησε χθες από την εταιρεία, μετά από ένα Σαββατοκύριακο απεργιακών κινητοποιήσεων του προσωπικού στην Ισπανία. Την προηγούμενη εβδομάδα απήργησαν τα πληρώματα καμπίνας της Ryanair στη Γαλλία, στην Πορτογαλία, στο Βέλγιο και στην Ιταλία, ενώ νέα απεργία χθες στη Γαλλία οδήγησε σε ακυρώσεις πτήσεων στο αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκωλ του Παρισιού» αναφέρει  Καθημερινή, προσθέτοντας ότι «το τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου ακυρώθηκαν στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ 14.200 πτήσεις, στα Χίθροου και Γκάτγουικ της Βρετανίας 15.000 πτήσεις και στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου επίσης 15.000 πτήσεις». 

Σύμφωνα με την εφημερίδα δεν είναι μόνο οι απεργίες υπεύθυνες για τις ακυρώσεις αλλά και οι περικοπές: «Η έλλειψη προσωπικού στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και το χάος που αυτή πυροδοτεί έχει προξενήσει σειρά αλυσιδωτών επιπτώσεων, από απεργιακές κινητοποιήσεις…Tώρα στελέχη εταιρειών, όπως ο διευθύνων σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, παραδέχονται ότι το παράκαναν με τις περικοπές προσωπικού στη διάρκεια της κρίσης. «Ήμασταν υπερβολικοί; Σίγουρα», λέει. Στη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού, το εργατικό δυναμικό της Lufthansa συρρικνώθηκε κατά το ένα τρίτο…»