Άλλος ένας εργάτης νεκρός στο λιμάνι για τα κέρδη των εφοπλιστών. Την Τετάρτη το πρωί ένας νέος ναυτεργάτης 20 χρονών καθαριστής μηχανής σκοτώθηκε στο πλοίο «BLUE STAR CHIOS: όταν εγκλωβίστηκε σε υδατοστεγή πόρτα. Όλο και μεγαλώνει ο κατάλογος με τα συνεχή θανατηφόρα περιστατικά στο λιμάνι.
Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές δεν διστάζουν να υπονομεύουν διαρκώς τις συνθήκες ασφαλείας στα πλοία για χάρη της κερδοφορίας τους. Είναι σκέτη πρόκληση η κυβέρνηση να κατεβάζει νομοσχέδιο που περιλαμβάνει ακόμα και 13 ώρες δουλειά την στιγμή που ξέρουμε ότι η εντατικοποίηση, τα εξαντλητικά ωράρια, ο ελάχιστος χρόνος ανάπαυσης και συνολικά οι συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών είναι υπεύθυνες για τα χαμένες ζωές εργατών και μια σειρά τραυματισμούς.
Η απάντηση της πλειοψηφίας των ναυτεργατικών σωματείων ήταν άμεση με την κήρυξη 24ωρης απεργίας στο λιμάνι. Κανένα πλοίο δεν έφυγε και οι επιβάτες που κατέφθαναν στο λιμάνι για να ταξιδέψουν δήλωναν την στήριξη, την αλληλεγγύη και την συμπαράσταση τους στους ναυτεργάτες. Επόμενος σταθμός η απεργία την Τετάρτη 1η Οκτώβρη.
Την ώρα που ξεκινούσε η απεργία στο λιμάνι, οι λιμενεργάτες στη Cosco προχωρούσαν σε μαζική γενική συνέλευση για να οργανώσουν τα επόμενα βήματα τους. Το λιμάνι θα κλείσει από την μία άκρη μέχρι την άλλη την Τετάρτη στη γενική απεργία. Το σωματείο της ΕΝΕΔΕΠ πέρα από την οργάνωση της απεργίας ενημέρωσε για τον συντονισμό των λιμενεργατών στη Γένοβα με την συμμετοχή πέρα από τους λιμενεργάτες στο λιμάνι του Πειραια, τους λιμενεργάτες από την Γένοβα, από λιμάνια της Ισπανίας, από την Μασσαλία, την Κύπρο, το Μαρόκο και την Γερμανία. Μια σημαντική πρωτοβουλία για να μπλοκάρει συνολικά την αποστολή όπλων και χρήσιμων υλικών για την βιομηχανία του Ισραήλ. Ήδη η γενική απεργία που έγινε στην Ιταλία έδειξε την δύναμη της εργατικής τάξης και ο συντονισμός των λιμενεργατών μπορεί να αποτελέσει βήμα μπροστά σε αυτή την προσπάθεια. Η πρωτοβουλία για απεργία στις 10 του Οκτώβρη εδώ χρειάζεται να αγκαλιαστεί απ’όλα τα συνδικάτα του λιμανιού και από κάθε εργατικό χώρο.